Izvor: Kragujevac.rs, 15.Mar.2017, 10:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Svetski dan prava potrošača

U okviru obeležavanja 15. marta Svetskog dana prava potrošača, koji su Ujedinjene nacije ustanovile 1983. godine, republička tržišna inspekcija Odeljenje Kragujevac, koje teritorijalno pokriva Šumadijski upravni okrug podseća potrošače na njihova Zakonom definisana prava.

Među osnovnim porošačkim pravima, spadaju, pravo na bezbednu robu i usluge, pravo na dostupnost najnužnijih roba i usluga, pravo na obaveštenost, pravo na pravnu zaštitu i druga prava, a upravo >> Pročitaj celu vest na sajtu Kragujevac.rs << je to obuhvaćeno delokrugom nadležnosti tržišne inspekcije.

Republička tržišna inspekcija vrši inspekcijski nadzor nad primenom Zakona o zaštiti potrošača prema godišnjem planu, a takođe preduzima i vanredne inspekcijske nadzore kada se postupa po predstavkama fizičkih lica - potrošača.

U okviru godišnjeg plana za 2016. godinu, republička tržišna inspekcija je izvršila oko 900 inspekcijskih kontrola kod trgovaca gde su inspektori kontrolisali primenu Zakona o zaštiti potrošača i tom prilikom u oko 11 posto inspekcijskih kontrola utvrđen je prekršaj zbog kojeg je podnet zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. Taj procenat predstavlja značajno smanjenje  u odnosu na prethodnu 2015. godinu, kada je u 19 odsto kontrola utvrđen prekršaj. Navedeno smanjenje predstavlja pokazatelj delotvornosti inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite potrošača.

Potrošači se mogu obratiti tržišnoj inspekciji u sledećim slučajevima:

kada trgovac nije jasno istakao cene na proizvodima i u cenovniku usluga, ako nisu dobili račun za kupljenu robu ili izvršene usluge, ako ih trgovac nije obavestio o svojstvima robe, o načinu plaćanja, o načinu i roku isporuke robe, o načinu na koji se postupa po prigovoru potrošača, ali sve to pre nego što su kupili robu! Tržišnoj inspekciji potrošači mogu da se obrate kada dobiju garanciju za proizvod kraću od zakonske dve godine i ako u roku od osam dana ne dobiju odgovor na reklamaciju, kao i u slučaju da se reklamacija ne reši u roku od 15 dana od dana prijema odnosno 30 dana za tehničku robu.

Potrošač se obraća udruženju potrošača, a ne tržišnoj inspekciji kada od trgovca dobije odgovor da se reklamacija odbija kao neosnovana i odbija njegov zahtev za zamenu, odnosno popravku robe, ili povraćaj novca,  a po mišljenju potrošača, prigovor na saobraznost robe/usluge je osnovan.

Samo dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva, istakao je Aleksandar Stošić načelnik Odeljenja Kragujevac, uspeva da zaštiti svoja prava. Zbog toga Stošić podseća potrošače na teritoriji Šumadijskog upravnog okruga, da prijavu mogu da podnesu na sledeće načine: pozivom dežurnom inspektoru na broj 034/ 335 - 211 od 7,30 do 15,30 sati, slanjem mejla trzisna.kragujevac@mtt.gov.rs, poštom na adresu: Save Kovačevića br.7, 34000 Kragujevac ili  dolaskom u pisarnicu Šumadijskog upravnog okruga.
Pogledaj vesti o: Kragujevac

Nastavak na Kragujevac.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kragujevac.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kragujevac.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.