Prijave protiv 16 inženjera zbog rušenja zida na Koridoru

Izvor: Večernje novosti, 27.Avg.2018, 21:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prijave protiv 16 inženjera zbog rušenja zida na Koridoru

Podnete prve prijave posle rušenja zaštitnih kosina u Grdeličkoj klisuri na trasi Koridora 10. Traži se odgovornost 16 inženjera, najviše onih za nadzor PALE su prve prijave posle rušenja potpornog zida u Grdelici. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, baš kako su i najavili, zatražilo je od Suda časti Inženjerske komore oduzimanje licenci za ukupno 16 inženjera koji su projektovali, istraživali, tehnički kontrolisali, nadzirali i izvodili >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << radove na spornoj kosini 2, na deonici Gorenje Polje - Caričina Dolina Koridora 10. Ukoliko Sud časti utvrdi da su njihove kolege radile neprofesionalno, preti im kazna. Ona može biti javna opomena ili privremeno oduzimanja licence - na period od šest meseci do pet godina. Ministarstvo veruje da je odgovorno pet inženjera koji su radili u CIP-u, čiji je glavni projekat. Terete tri inženjera Instituta za puteve kom je bila dodeljena tehnička kontrola. Ispitivaće se profesionalni učinak dvoje iz "Azvija" koji izvodi radove. Najviše prijava odnosi se na inženjere angažovane u firmi "Luj Beržer", kojoj je poveren nadzor nad radovima. - Postoji osnovana sumnja da su neadekvatno izvedena detaljna geološko-geotehnička istraživanja zemljišta sondažnim bušotinama na lokacijama na kojima su bili potrebni detaljni podaci o strukturi zemljišta i posebno detaljnim režimima podzemnih voda i izvorišta kojima su lokacije ekstremno bogate, dala neadekvatna projektno-tehnička rešenja - stoji u obrazloženju Ministarstva građevinarstva. - Pitanje je da li su rađene inženjersko-geološke mape i zemljišni profili za kritičnu lokaciju. PROČITAJTE I: Opet se srušio potporni zid na Koridoru 10 Ministarstvo navodi i da prema njihovim saznanjima radove iz potvrđenog Glavnog projekta nije bilo moguće izvesti na terenu, pa je izvođač, u ovom slučaju je to "Azvi", tražio izmenu projekta. Ministarstvo ne zna ko je i na osnovu čega naložio izmenu projekta, ali zvanično nikad nije tražena izmena Glavnog projekta, niti je u skladu sa izmenama pribavljena građevinska dozvola, nije izmenjeno odobrenje za izgradnju. - Prema informacijama kojima raspolažemo, radovi nisu izvođeni po potvrđenom Glavnom projektu, već po izmenama koje nisu sprovedene u skladu sa zakonskom proceduroom, već su posledica, osnovano sumnjamo, direktnog dogovora između investitora i izvođača - navodi Ministarstvo građevinarstva. - Mogući su i propusti izvođača u smislu pripremnih radova, izvođenja radova i zaštite radova tokom izvođenja, kao i moguće nekvalitetno izvođenje samih radova. Zahtevamo utvrđivanje profesionalne odgovornosti vršioca stručnog nadzora. Ministarstvo je zatražilo oduzimanje licenci projektantima i inženjerima koji su izvodili i nadzirali radove. U ovom momentu, međutim, još se ne dovodi u pitanje odgovornost naručioca 11 "ad hok" izmena Glavnog projekta, samog investitora radova, "Koridora Srbije". Među imenima 16 inženjera za koje se traži oduzimanje licence je i Branko Jelisavac, koji od 1980. godine radi u Institutu za puteve. Član je Inženjerske akademije Srbije. - Saobraćajni institut CIP je radio Idejni i glavni projekat ulazne deonice auto-puta u Grdeličku klisuru: Suho Polje - Caričina Dolina - objašnjava za "Novosti" Branko Jelisavac. - Moj Institut za puteve je radio tehničku kontrolu Glavnog projekta. Ja sam vršio pregled elaborata geološko-geotehničkih podloga. Na osnovu geodetskih i geoloških podloga rađeni su projekti sanacija. Mi smo nakon popravki projekta po našim primedbama, projekat odobrili. Kasnije je izvođač radova iz opravdanih, ili neopravdanih razloga, uz saglasnost investitora, radio izmene projektnog rešenja sanacije bez našeg znanja i saglasnosti. Nama je nepoznato projektno rešenje koje se srušilo ovih dana, a mi smo za to optuženi. To je neverovatno. U to se uključilo Ministarstvo bez provere ko je i šta tu radio. SPISAK POSLAT SUDU ČASTI NA SPISKU je ukupno 16 imena. Osam se odnosi na postupak projektovanja i tehničke kontrole, i to su sadašnji i bivši zaposleni u CIP-u i Institutu za puteve. Prijava je podneta protiv Jasmine Stanojković, Zorana Jevremovića, Milana Popovića, Marine Janković i Dragoljuba Jarića, koji su nekada ili i dalje rade u CIP-u. Na spisku su i Branko Jelisavac, Jadranka Milić i Miroslav Birđanin iz Instituta za puteve. Podneta je prijava i protiv osam inženjera iz redova izvođača i nadzora. Iz "Azvija" su Dragoljub Baletić i Zoran Ristović. Iz "Luj Beržera" su Đorđe Maravić, Aleksandar Jovanović, Milena Jakovljević, Ljiljana Bjelogrlić Čalić, Ivica Nešić i Vladimir Petrović. INGERENCIJA KOMORE Ako se utvrdi postojanje odgovornosti prijavljenih članova Komore, Sud časti može izreći i meru oduzimanja licence. - Dok se vodi postupak, neophodno je poštovati pretpostavku nevinosti - kaže Latinka Obradović, potpredsednik UO Inženjerske komore. - Komora ima ingerencije samo prema svojim članovima sa licencama i stranim inženjerima. Pravnim licima koja učestvuju u realizaciji projekata od kapitalnog značaja, licence izdaje Ministarstvo. Ukoliko se utvrdi njihova odgovornost licencu im saglasno navedenom Pravilniku takođe oduzima Ministarstvo. Dakle, pravna lica koja ne poseduju veliku licencu, ne mogu učestvovati u realizaciji kapitalnih projekata.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.