Počinju pregovori „Iveka“ i „Zastava kamiona“

Izvor: Glas javnosti, 16.Okt.2008, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počinju pregovori „Iveka“ i „Zastava kamiona“

BEOGRAD - Potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da će danas početi pregovori sa italijanskim „Ivekom“ o sklapanju ugovora o investiranju u „Zastava kamione“.

„Ugovor će biti sklopljen na osnovu Memoranduma o razumevanju, koji je potpisan sa ‘Ivekom’ i ‘Manjeti Marelijem’ 29. septembra“, kazao je Dinkić i dodao da je dogovor sa rukovodstvom „Fijat“ grupe, u okviru koje posluju „Iveko“ i „Manjeti Mareli“, da se ugovor >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << potpiše do kraja ove godine.

- Memorandumom je predviđeno da se formiraju još dve nove zajedničke kompanije, koje bi 70 odsto bile u vlasništvu italijanskih partnera, a 30 odsto u vlasništvu Republike Srbije - kazao je Dinkić.

Početna investicija tih kompanija iznosiće oko 240 miliona evra. Do kraja 2012. godine „Iveko“, koji je suvlasnik „Zastava kamiona“, u Srbiji bi proizvodio specijalna vozila i oko 2.200 autobusa godišnje, a „Manjeti Mareli“ komponente i delove za domaće i za inostrano tržište. „Obe fabrike nalaziće se u industrijskoj zoni Kragujevca i zaposliće 2.350 radnika“, kazao je ministar ekonomije.

Dinkić je ocenio da bi proizvodnja automobila trebalo da postane vodeća privredna grana u Srbiji, pošto se u ovoj godini, bez izvoznog rezultata „Fijat automobila Srbija“, očekuje milijardu evra prihoda od izvoza automobilskih delova.

ALESANDRO MEROLA: BIZNIS TROUGAO

Ambasador Italije u Beogradu Alesandro Merola izjavio je da je na nedavnom sastanku italijanskog i rumunskog premijera bilo reči i o stvaranju neke vrste biznis - trougla između Srbije, Rumunije i Italije. „U Rumuniji, od svih evropskih zemalja, ima najviše italijanskih firmi, naročito oko Temišvara. One sad traže prostor na koji bi se proširile i s velikim interesovanjem gledaju u Srbiju“, rekao je Merola. On je istakao da je Italija zainteresovana za proizvodnju struje u Srbiji, kao i da sajmovi u Riminiju i Bolonji čekaju tender za privatizaciju Beogradskog sajma. Merola je ocenio da je ugovor s „Fijatom“ zaista velika investicija koja donosi značajne perspektive kako za privredu u regionu, tako i u celoj Srbiji.

On je istakao da je i za „Fijat“ važno što postoji Sporazum o slobodnoj trgovini Srbije i Rusije, napominjući da automobili zasada nisu uključeni u taj sporazum, ali da zna da nadležni rade na tome.

- Mi smo se bili dogovorili da prvi korak u smislu povratka „Iveka“ bude potpuna normalizacija komercijalnih odnosa i da to pređe na kooperaciju. Zasada nema pomaka nabolje, već nagore. Mi se, ipak, nadamo da će to bolje doći. Fabrika autobusa je potpuno nova grinfild investicija i to nije suštinsko rešavanje problema proizvodnje i onog što se radilo u fabrici - kaže Đorđe Nestorović, direktor „Zastava kamiona“. Nestorović kaže da je fabrika upozorila da to nije dobro ni zbog radnika ni zbog tehnologije, a ni zbog tržišta ove fabrike. On dodaje da fabriku do sada niko ništa posebno nije pitao u vezi sa saradnjom sa „Ivekom“ i da u kreiranju sudbine fabrike veći uticaj imaju ljudi koji nikad nisu ni ušli u nju nego oni koji se godinama bore za njen opstanak.

„Zastava kamioni“ su svojevremeno zapošljavali oko 4.600 radnika, a u doba najveće ekspanzije proizvodili od 8.000 do 9.700 vozila. „Iveko“ je u „Kamionima“ vlasnik 33 odsto kapitala i godinama je najveći snabdevač i glavni kupac vozila, proizvedenih u Kragujevcu. Pod svojim robnim znakom „Iveko“ je prodavao 3.000 do 4.000 vozila, proizvedenih u Kragujevcu. Ova 2008. godina je jedna od najtežih u istoriji „Zastava kamiona“. Fabrika zapošljava oko 900 radnika, a za prvih šest meseci je proizvedeno 186 vozila.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.