PUŠTEN U SAOBRAĆAJ NOVI MOST NA OBILAZNICI OKO BEOGRADA: Auto-putem od Dobanovaca do Bubanj potoka

Izvor: SrbijaDanas.com, 14.Jun.2020, 12:19

PUŠTEN U SAOBRAĆAJ NOVI MOST NA OBILAZNICI OKO BEOGRADA: Auto-putem od Dobanovaca do Bubanj potoka

Njegovo puštanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice.

Most na Savi, "Blizanac" postojećeg mosta kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, pušten je danas u saobraćaj.

Izgradnja mosta počela je krajem februara 2016. godine, a ovom prilikom iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture rekli su da je završetak izgradnje i puštanje u saobraćaj ovog mosta, važno za sve građane.

- Završili smo još jedan most >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << na teritoriji Srbije. Ovaj posao nije bio lak, ali je od velikog značaja pošto je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta. Ovo je pokazatelj da možemo da uradimo sve što smo zacrtali i započeli - rečeno je iz ministarstva.

Ovaj most će doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja

Ugovorena vrednost radova (sa aneksom) je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu Evropske investicione banke. Investitor je JP Putevi Srbije, a podizvođač na izvođenju čelične konstrukcije preko reke je građevinsko preduzeće Mostogradnja AD Beograd. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi.

Most je dužine skoro dva kilometra, a projektom je predviđena izgradnja leve trake autoputa iza mosta u zoni petlje Ostružnica dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica u novoizgrađeno stanje. Ukupna dužina mosta je tri kilometra.

Most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljih objekata u sklopu izgradnje deonice autoputa od Dobanovaca do Bubanj Potoka. Završetkom mosta obilaznica oko Beograda praktično postaje funkcionalna u punom profilu autoputa u dužini od skoro 27 kilometara.

Njegovo puštanje u saobraćaj značajno će povećati kapacitet obilaznice kojom dnevno u proseku prolazi oko 18.000 vozila, što će dodatno rasteretiti centralne gradske saobraćajnice i skratiti vreme putovanja u tranzitnom saobraćaju.

Pored toga, Ostružnički most predstavlja i rezervnu saobraćajnu vezu postojećeg autoputa E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno budućim autoputem Beograd-Južni Jadran.

Obilaznica će povezati i magistralne puteve ka Obrenovcu i Valjevu, Čačku i Kraljevu i Ralji i uklopiti u pravac ka Nišu kod Bubanj Potoka. Za izgradnju čeličnog mosta - konstrukcija 8 preko reke predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika, a specifičnost ovog mosta je da je prvi put u Srbiji primenjena takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.