Izvor: S media, 17.Mar.2013, 09:15 (ažurirano 02.Apr.2020.)
OBMANA KUPACA: Zadržali cene, a smanjili gramažu skoro svih namirnica
Manje krekera u pakovanju, izdignutije dno tegle da u nju stane manje sadržaja, uže kutije muslija koji isto izgledaju na rafovima, manje listića u rolnama toalet papira, više vazduha u kesicama sa grickalicama, sve manja pakovanja deterdženta koji može da opere istu količinu veša, samo su neki od primera kojima proizvođači pribegavaju u kriznim vremenima.
Kompanije su očito krenule od pretpostavke da potrošači burnije reaguju na poskupljenje nego na, ne toliko >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << vidljivu promenu gramaže. Pored toga, navodno su istraživanja pokazala da su nam sve malobrojnije porodice i da je sve veći broj jednočlanih domaćinstava, pa se stvorila potreba za manjim pakovanjima koja se ne uklapaju u tradicionalne kategorije.
Ipak, u najvećem broju slučajeva, smanjenje gramaže se dogodilo bez prethodnih obaveštenja ili promene prepoznatljive ambalaže.
EU je 2009. godine ukinula regulativu o standardnoj veličini pakovanja određenih namirnica. Ali, i obavezala prodavce da istaknu cenu po jedinici mere. Nešto slično postoji i kod nas, ali ne postoji akt koji propisuje obaveznu veličinu slova.
Važno je da cena bude vidljiva, ali ne i gramaža. Tako, inspektori mogu da kazne trgovce, ako ne istaknu cenu, ali ne i ako je ona nečitko napisana.
U Centru za zaštitu potrošača kažu da, iako nema prekršaja, marketinški trikovi mogu da se protumače kao obmana kupaca.
(Blic)
Foto: Ilustracija, Guliver/Thinkstock
OBMANA KUPACA: Zadržali cene, a smanjili gramažu skoro svih namirnica
Izvor: medio.rs, 18.Mar.2013, 00:41
Čokolada od sto grama, litar jogurta, pavlaka od 200 mililitara, špagete od 500 grama i kilogram hleba preko noći su zamenili 20 grama lakša čokolada i pavlaka, manje pakovanje špageta i pola kilograma lakši hleb.