Izvor: RTS, 06.Dec.2021, 13:50

Ni banke nisu što su nekad bile, kako se ekologija "ušunjala" među finansijere

Banke i kompanije sve više u srži poslovanja imaju atribut održivost. OTP banka je raspisala nagradni konkurs Generator Zero za projekat smanjenja karbonskog otiska. U njemu se traže rešenja koja će doprineti dekarbonizaciji i smanjenju emisije štetnih gasova. Šta je još budući fokus banaka, osim klasičnog kreditiranja?
Miloš Jovanović pokrenuo je startap firmu koja se bavi proizvodnjom kuća preko 3D štampača. Projekat je potpuno ekološki >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << i predstavlja budućnost održivog graditeljstva.

"Jedna mašina menja svu mehanizaciju, svo ljudstvo i sve što pravi. Uz sve to, inovacija koju smo uveli je u materijalu. Praktično to je tri u jedan. Jedan materijal vam predstavlja zid, predstavlja nam izolaciju koja se nalazi unutra, imate električne isntalacije, vodovodne instalacije i kada se ova mašina povuče, vi nemate nikakve troškove, nikakve dodatne radove", kaže Miloš Jovanović.
Kada slušate banke, sve manje raspoznajete klasične banke,  a sve više društveno odgovorne institucije prema klimatskim promenama uz primenu informatičkih tehnologija. Upravo su inovativne tehnologije i energetska održivost ciljna grupa klijenata koju banke žele da vide.
"Ima mnogo segmenata gde može da se podrži zelena ekonomija, od energetske efiksnosti, pa do toga da kreditiramo klijente koji ne koriste energente koji dolaze iz takozvanih prljavih izvora, odnosno da pomognemo njima u toj tranziciji, da se preorijentišemo ka zelenim izvorima. Na taj način utičemo da budemo bliži klijentima, a sa druge strane, to je odgovor bankarskog sektora na rastuću konkurenciju iz drugih institucija, da li su to startapovi, fintekovi ili neke druge institucije", navodi Predrag Mihajlović, predsednik Izvršnog odbora OTP banke.
Stručnjaci potvrđuju da je finansiranje ekoloških projekata trend koji dolazi sa evropskog bankarskog tržišta, što je i deo regulative.
"Evropska centralna banka je stimulisala preduzeća, kompanije tako što je ponudila da im kupuje korporativne obveznice, ali koje su vezane za one kompanije i one projekte koji su upravo ekološki orijentisani. Dakle, to je nešto što je popularno i što je društveni marketing jer je bitan korporativni imidž svih tih institucija, pa i vrhovne monetarne institucije, tako da to vidim kao dugoročan pogled da se ostvari dugoročan rast sa što manje oscilacija", ističe Zoran Grubišić, profesor Beogradske bankarske akademije.
Digitalizacija je drugi segment na koji se oslanja savremeno bankarstvo i koji se u vreme pandemije već dokazao.  

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.