Najviše prigovora građana na rad banaka

Izvor: NoviMagazin.rs, 04.Okt.2014, 11:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Najviše prigovora građana na rad banaka

Građani koji koriste finansijske usluge u Srbiji u prvih šest meseci ove godine uputili su 1.155 prigovora na rad finansijskih institucija, pitanja i obaveštenja, od čega se gotovo 1.000 odnosilo na rad banaka, objavila je Narodna banka Srbije (NBS).

Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga pri NBS primio je 763 prigovora na rad, od čega se 83,22 odsto odnosilo na banke.

Građani su, kada je reč o bankarskim uslugama, najviše prigovora slali >> Pročitaj celu vest na sajtu NoviMagazin.rs << zbog kredita (58,27 odsto), zatim tekućih računa (18,27 odsto) i kreditnih kartica (9,92 odsto).

"Od ukupnog broja obaveštenja, postupanje je završeno u 697 slučajeva (91,3 odsto), od čega se njih 524 (75,2 odsto) odnosilo na neosnovane prigovore, a 173 (24,8 odsto) na osnovane", navedeno je na sajtu centralne banke.

U prigovorima koje su slali NBS vezano za banke, građani su najčešće navodili naplaćivanja naknade za održavanje tekućeg računa koja nisu predviđena ugovorom i bez obezbeđene pismene saglasnosti klijenta, zatim otkaza ugovora o depozitu po viđenju od strane banke, ugovornih odredaba o kamati koja se primenjuje u slučaju docnje, odnosno visine ugovorene zatezne kamate, te primene deviznog kursa koji se koristi za preračun dospele obaveze u dinarima, po osnovu ugovora o deviznim kreditima a koji su zaključeni pre početka primene Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga...

Od početka godine i zaključno sa 30. junom, broj primljenih obaveštenja je veći za 6,6 odsto, a okončanih postupanja po obaveštenjuma za 28,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine, uključujući sve finansijske institucije - banke, lizing kuće, dobrovoljne penzijske fondove, osiguravajuća društva.

Prema podacima NBS, u prvoj polovini godine je Centar NBS primio ukupno 763 obaveštenja s prigovorima na rad finansijskih institucija, 392 preuranjena obaveštenja, 374 pitanja, 232 pitanja na rubriku "Pitanja i odgovori", i 10.174 poziva i imejlova upućenih Informativnom centru NBS.

Kako je navedeno na portalu centralne banke, u istom periodu, zakazano je i održano 49 postupaka posredovanja, od čega je okončan 41 postupak.

Nastavak na NoviMagazin.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

NBS: Najviše prigovora na rad banaka

Izvor: RTS, 04.Okt.2014

Građani koji koriste finansijske usluge u Srbiji u prvih šest meseci ove godine uputili su 1.155 prigovora na rad finansijskih institucija, pitanja i obaveštenja, objavila je Narodna banka Srbije. Gotovo 1.000 se odnosilo na rad banaka...Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga...

Nastavak na RTS...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NoviMagazin.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NoviMagazin.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.