
Izvor: RTS, 04.Okt.2014, 11:44 (ažurirano 02.Apr.2020.)
NBS: Najviše prigovora na rad banaka
Građani koji koriste finansijske usluge u Srbiji u prvih šest meseci ove godine uputili su 1.155 prigovora na rad finansijskih institucija, pitanja i obaveštenja, objavila je Narodna banka Srbije. Gotovo 1.000 se odnosilo na rad banaka.
Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga pri NBS primio je 763 prigovora na rad, od čega se 83,22 odsto odnosilo na banke, prenosi Tanjug.
Građani su, kada je reč o bankarskim uslugama, najviše prigovora >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << slali zbog kredita (58,27 odsto), zatim tekućih računa (18,27 odsto) i kreditnih kartica (9,92 odsto).
"Od ukupnog broja obaveštenja, postupanje je završeno u 697 slučajeva (91,3 odsto), od čega se njih 524 (75,2 odsto) odnosilo na neosnovane prigovore, a 173 (24,8 odsto) na osnovane", navedeno je na sajtu centralne banke.
Od početka godine i zaključno sa 30. junom, broj primljenih obaveštenja je veći za 6,6 odsto, a okončanih postupanja po obaveštenjuma za 28,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Prema podacima NBS, u prvoj polovini godine je Centar NBS primio ukupno 763 obaveštenja s prigovorima na rad finansijskih institucija, 392 preuranjena obaveštenja, 374 pitanja, 232 pitanja na rubriku "Pitanja i odgovori", i 10.174 poziva i imejlova upućenih Informativnom centru NBS.
Kako je navedeno na portalu centralne banke, u istom periodu, zakazano je i održano 49 postupaka posredovanja, od čega je okončan 41 postupak.