NAJMODERNIJE ZA NAŠE GRAĐANE: Predstavljen E-kiosk - servis o potrosackim pravima

Izvor: SrbijaDanas.com, 15.Mar.2022, 17:14

NAJMODERNIJE ZA NAŠE GRAĐANE: Predstavljen E-kiosk - servis o potrosackim pravima

ovodom Svetskog dana prava potrošača, koji se obeležava danas, 15. marta, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija predstavilo je E-kiosk, moderni digitalni servis koji građanima pruža informacije o njihovim potrošačkim pravima.

E-kiosk će u narednih šest meseci stajati u Tržnom centru "Galerija", a uskoro će se takvi digitalni servisi naći i u ostalim gradovima Srbije.

Na promociji E-kioska govorio je državni sekretar u Ministarstvu trgovine Uroš >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << Kandić koji je kazao da je u odnosu na prethodnu godinu velika promena što je danas pandemija popustila, krećemo se slobodno i bez maske, dodajući da je upravo zbog pandemije prošle godine trgovina, kao i mnoge druge delatnosti, "propatila".

Kandić je istakao i značaj što je prošle godine zaokružen zakonodavni okvir kada je reč o zaštiti potrošača, navodeći da je donet Zakon o zaštiti potrošača koji je usklađen sa evropskim standardima.

Napomenuo je da je u toku priprema podzakonskih akata tog zakona i istakao da se u septembru može reći da je zakon u potpunosti funkcionalan i da se sve odredbe primenjuju.

Govoreći o elektronskoj trgovini, Kandić je ukazao da je prošle godine u odnosu na 2020, e-trgovina porasla za čak 70 odsto, a da je ukupan obrt novca na tom tržištu u Srbiji bio oko 55 milijardi dinara.

Kada je reč o tužbama potrošača, Kandić je naveo da se u mnogo manjoj meri pritužbe građana odnose na e-trgovinu, svega sedam odsto od ukupnog broj.

Ukazao je da to govori dve stvari - da je ta oblast malo bolje regulisana nego tradicionalna trgovina i da su potrošači svesni prava koja su u e-trgovini unapređenija u odnosu na tradicionalnu trgovinu.

Kandić je istakao da su pritužbe građana na robe i usluge na nivou ranijih godina i da godišnje ima oko 24.000 prijava.

Najviše se pritužbi odnosi na obuću, to je kada je reč o robi, a kada je reč o uslugama, najviše se građani žale na isporuku električne energije, na telefonski signal i usluge telefonskih operatera.

Državni sekretar je podsetio da je država tokom korone, a i u svim izazvovima koji su usledili nakon korone, intevenisala kako bi zaštitila potoršače u smislu ograničenja cena osnovnih životnih namirnica, hleba i naftnih derivata.

Ispred Organizacije potrošača Kragujevac govorio je Zoran Nikolić koji je istakao da potrošači nisu dovoljno svesni svojih prava.

- Ne postoji nikakav zakoni koji će vas zaštiti ako ne iskažete minimum interesovanja. Potrošači moraju biti svesni svojih prava, koliko god kampanje bile jednokratne, to je ipak permanentna misija i nekako moramo svi zajedno moramo raditi na tome da ukažemo da moraju da praktikuju svoja prava - rekao je Nikolić.

Pozvao je građane da testiraju svoje znanje na E-kiosku i dodao je to jedan od mnogih kioska koji će biti postavljeni u mnogim gradovima Srbije.

Naime, E-kiosk je displej modernog dizajna i jednostavne tehnologije, osetljive na dodir, koji građanima pruža informacije o njihovim potrošačkim pravima, u skladu sa propisanim Zakonom.

Svetski dan prava potrošača inspirisan je govorom nekadašnjeg američkog predsednika Džona Kenedija, koij je u Kongresu SAD održanom 15. marta 1962. godine, istakao četiri osnovna prava svakog potrošača: pravo na bezbednost, pravo da potrošač bude infromisan, pravo na izbor i pravo da potrošač bude saslušan.

Taj datum je 1983. godine, odlukom Ujedinjenih nacija, ustanovljen kao Svetski dan prava potrošaca.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Povezane vesti

Održana promocija E-Kioska

Izvor: Danas, 15.Mar.2022

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić poručio je danas, na promociji E-kioska povodom obeležavanja Svetskog dana prava potrošača, da je ovaj događaj izuzetno značajan za podizanje svesti potrošača o njihovim pravima.

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.