Multinacionalne kompanije muzu građane Srbije: Flaširana voda skuplja od mleka

Izvor: SrbijaDanas.com, 26.Jul.2023, 15:21

Multinacionalne kompanije muzu građane Srbije: Flaširana voda skuplja od mleka

Ko ovde koga muze? Srpski seljak krave ili multinacionalne kompanije građane Srbije?

Aqua Viva i Rosa, dominantne flaširane vode na srpskom tržištu, u vlasništvu su multinacionalnih kompanija koje ubiraju enormne profite u Srbiji, i to na bazi crpljena najosnovnijeg prirodnog resursa – vode.

Iako je proces proizvodnje flaširane vode prilično jeftin, ona se prodaje po višestruko većim cenama nego što sama proizvodnja košta, zbog čega građani Srbije, >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << koja je izuzetno bogata izvorskim vodama, flaširanu vodu plaćaju skuplje od mleka.

Koliko košta proizvodnja flaširane vode od 0.5 litra?

Kako saznajemo od proizvođača voda u Srbiji, ukupna cena za flašicu vode od 0.5l ne prelazi 10 dinara, a ta cena nije ni približna onoj po kojoj se prodaje. Drugim rečima, građanima se papreno naplaćuje najosnovnija životna namirnica kakva je voda.

Cene Rose i Aqua Vive se razlikuju od mesta do mesta. Pa tako u supermarketima cene za pola litra ovih proizvoda se kreću oko 53 dinara, na trafikama i do 80 dinara, na pumpama na auto-putu i do 150, na Adi i do 200, u restoranima i kafićima i do 250, a na turističkim mestima poput Zlatibora i Kopaonika i do 350 dinara.

U čijem su vlasništvu Rosa i Aqua Viva?

Voda Rosa je u vlasništvu kompanije Koka-Kola HBC, firme koja je prema podacima sa CompanyWall-a tokom 2020. godine imala prihode od 30.900.467.000,00 dinara, a tokom 2021. godine 56.353.172.000,00 dinara.

Aqua Viva je proizvod kompanije Knjaz Miloš a.d. Nekadašnja arađelovačka firma prodata je američkoj kompaniji “Pepsiko” i češkoj kompaniji Karlovarske mineralne vode". Prema podacima sa CompanyWall-a Knjaz Miloš je tokom 2020. godine prihodovao 7.763.510.000,00 dinara, a tokom 2021. godine 9.439.553.000,00 dinara.

Cene nenormalne, Ministarstvo trgovine "ne vidi potrebu za intervencijom"

Prema rečima Ministarstva trgovine jedan odsto ljudi u Srbiji nema pristup pijaćoj vodi, a na naše pitanje da li bi Srbija mogla da ograniči cene flaširane vode kako bi ona bila dostpuna svim građanima, odgovaraju da "ne vide potrebu za intervencijom".

- Građani Republike Srbije, u 99 odsto opština i gradova imaju dostupnu pijaću vodu na česmama. Flaširana voda je proizvod čija se cena formira slobodno na tržištu u skladu sa ponudom i tražnjom. Sve i kada bismo pretpostavili da je nabavna cena ista za sve krajnje prodavce (maloprodaja, ugostiteljstvo, kiosk, bioskop i sl.) troškovi poslovanja ovih prodavaca nisu identični, a oni svakako utiču na formiranje cene. Na tržištu Republike Srbije postoji više desetina proizvođača flaširane vode i do sada nismo imali problema sa snabdevenošću, te samim tim ne vidimo potrebu za intervencijom - kažu iz Ministarstva trgovine.

Dok Ministarstvo "ne vidi potrebu za intervencijom", Aqua Viva i Rosa koštaju više od mleka!

Ilustracije radi, ako cene ovih voda uporedimo sa cenama svežeg mleka (koje u supermarketima košta u proseku od 120 dinara za litar) dolazimo do toga da građani vodu plaćaju skuplje od mleka! Shodno cenama, nameće se pitanje "Ko ovde koga muze"? Srpski seljak krave ili multinacionlne kompanije građane Srbije?

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.