Izvor: S media, 08.Apr.2011, 08:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mrkonjić: Svi kasne, samo ja kriv

PRED građane, na kraju mandata, izaći ćemo sa ukupno 200 kilometara izgrađenog Koridora 10 i otvorenim gradilištima na preostalih oko 130 kilometara. To je naš rezultat u vreme duboke ekonomske krize.

Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu i energetiku, u razgovoru za ”Novosti”, tvrdi i da je rokovima nametao tempo, širio optimizam i dizao moral građevinarima, ali da nije odgovoran što se na pojedinim deonicama, ipak, kasnilo.


>> Pročitaj celu vest na sajtu S media <<
- Što se tiče energetike, nastavićemo sve poslove koje je započeo ministar Škundrić. Sigurno je da ću sve napore da uložim da ne bude poskupljenja energenata. Uvek sam se borio protiv otpuštanja i dizanja cena. To građani ne mogu da izdrže ni kada nije kriza.


Most kod Beške - inženjersko remek delo



* Gde je zapelo? Zašto nije ispunjeno obećanje o završetku Koridora 10?


- Tri ministarstva su zadužena za taj najvažniji putni pravac u Srbiji. A, samo mene svi pitaju za rokove. Uspeli smo da završimo kompletnu projektnu dokumentaciju, veći deo eksproprijacije. Tenderi su se ponekad odužili i više nego što smo mogli da očekujemo. Ekonomska je kriza. Sve to je uticalo na pomeranje rokova, koji realno počinju da teku tek kada se izabere izvođač.

Mrkonjić:Do kraja maja svi tenderi za Koridor 10

* Ali, javnost vas drži za reč i obećane datume jer ste svesno formirali sliku da kod vas mora ”pre roka”?

- Nema tu moje odgovornosti. Moj jedini ”greh” je što sam pokušavao da ubrzam radove, da našim putarima obezbedim posao. Setite se kad je trebalo da uđemo u EU i kakvi su sve rokovi obećavani. Infrastruktura je bila stub ekonomske stabilnosti zemlje u vreme krize. Zaposlili smo ljude, podigli entuzijazam. Ovde se kasni godinama, a mene hvataju kad probijemo termine nekoliko meseci. Pa, dobro, trpeću ja te udarce.

* Pa, dobro, kad će biti završen Koridor 10?

- O rokovima više neću da govorim jer se zna da su ”Koridori Srbije” zaduženi za izvođački deo posla, iako mislim da su rokovi korisni. Moja je procena da kompletan posao na Koridoru 10 može da se završi do polovine 2013. uz rezervu za Grdelicu, jer je to veoma teška deonica.



* Da li je sa turskim ”Kolinom” postignut dogovor o izgradnji dela autoputa prema Crnoj Gori?




- Još ne, ali do kraja godine domaći konzorcijum ima rok da završi prvih 12,5 kilometara na delu od Uba do Lajkovca.


* Ima li pomaka oko ruskog kredita od 800 miliona dolara za železnicu?


- Kompletna dokumentacija, koja je neophodna za realizaciju zajma je spremna i dostavili smo je radnoj grupi Vlade Srbije. Sa predstavnicima ”Ruske železnice” imaćemo sastanak 15. aprila. Finansijski deo priče tek treba da se dogovori. Nadam se da će iz tog kredita već ove godine oživeti gradilišta. Odmah može da počne obnova pruge Beograd - Pančevo i pruga Valjevo - Loznica.



* Ove godine rešava se i sudbina ”Jata”. Ima li država rezervni plan ukoliko nacionalna avio-kompanija ne nađe strateškog partnera?


- Ostaće naša.



* Mogu li prevremeni izbori da ugroze ambiciozne projekte za izgradnju infrastukture i da ugroze rokove?




TEŽAK SAM NA TEMI POSKUPLjENjA PUTARINA


* ”Putevi Srbije” su ponovo tražili poskupljenje putarine za 11 odsto, da li će zahtev proći?

- Neću poskupljenja. To treba da znaju svi koji potpadaju pod moj resor. Moraće da imaju nepomerljive argumente da me ubede da cene treba da budu više. Težak sam na toj temi.

(Novosti foto:Novosti)

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.