Mihajlović: Neće biti uvođenja putarina na magistralnim putevima

Izvor: SEEbiz.eu, 17.Maj.2018, 14:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mihajlović: Neće biti uvođenja putarina na magistralnim putevima

BEOGRAD - Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je danas da neće biti uvođenja putarina na magistralnim putevima za teretna vozila i da se o tome nije ni razgovaralo.

Ona je naglasila da je za Srbiju važno da ima uređene autoputeve na kojima je maksimalna brzina 130 km/h, besplatan internet, a postavlja se još 10 punjača za elektro automobile pored postojećih pet.

- Za nas je važno da ponudimo svima koji prolaze koridorima >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << 10 i 11 da imaju najbolje moguće uslove kroz našu drzavu. Prihod od putarina je za 43 mil EUR već 2017. godine nego što je bio 2014. godine - rekla je Mihajlović za TV Prva.

Naplata putarina je povećana jer je povećan broj automobila koji prolaze kroz našu zemlju, a Mihajlović dodaje da se očekuje još veći broj vozila.

Govoreći o deonici autoputa koji prolazi kroz Grdeličku klisuru ona je podsetila da je to najteže gradilište u Evropi, da su angažovali nezavisne stručnjake da provere sve kosine gde ima problema.

- Klizišta se saniraju, ništa nije o trošku države već to rade kompanije koje su na toj deonici radile - pojasnila je Mihajlović.

Današnja Politika piše da su u Putevima Srbije osmislili način kako da reše problem sa kamiondžijama koji zaobilaze autoputeve i tako izbegavaju da plate putarinu. Plan je da naplatom putarine potom budu obuhvaćeni i teretnjaci teži od tri i po tone. Što se tiče ekonomskog aspekta, piše Politika, odnosno prihoda od naplate putarine, može da posluži primer obilaznice oko Beograda. Put od petlje kod Dobanovaca do petlje u Bubanj potoku, bio bi podeljen na sedam deonica. Putarina za šlepere teže od 12 tona samo na tih sedam deonica donela bi prihod od 4,24 mil EUR, dok bi ta suma u slučaju proširenja putarine i na vozila teža od 3,5 tone porasla na 5,18 mil EUR godišnje. Prema proračunu Sektora za naplatu putarine Puteva Srbije, koji je i razvio TENP, realizacija projekta koštala bi manje od 40 mil EUR. On bi obuhvatio 291 deonicu širom Srbije, dužine 3.264 kilometara. Postavljanje jednog portala koštalo bi oko 100.000 EUR, a očekivani prihod od TENP-a kreće se oko 66,48 mil EUR godišnje. Sve to koštalo bi kamiondžije 0,126 EUR po pređenom kilometru, što je u kategoriji vozila teških 12 i više tona 30% jeftinije od putarine na autoputu, piše Politika.

Nastavak na SEEbiz.eu...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEbiz.eu. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEbiz.eu. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.