Izvor: B92, 10.Maj.2013, 16:16 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Meksiko Siti je novi Detroit
Od kada je proglašen NAFTA (Sporazum o slobodnoj trgovini na severnoameričkom kontinentu) proizvodnja automobila u Meksiku popela se na 20% za čitav kontinent
A 1990. godine iznosila je tek 6 odsto.
Meksiko je postao četvrti po veličini izvoznik automobila na svetu. Proizvođači širom planete dolaze u ovu zemlju kako bi iskoristili niske cene rada i privredno okruženje koje podstiče izvoz. Automobili iz Meksika putuju na sve meridijane, ali 63% izvoza se ostvaruje u >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Sjedinjene Američke Države.
Takođe, 45% izvezenih automobila je od proizvođača čija sedišta su Evropi i Aziji.
Cena rada je jeftinija nego u Kini, a fabrike u zemlji rade i po 20 sati dnevno, kakav je slučaj Nisanovog pogona. Geografska prednost je i čvorište ka Svernoj i Južnoj Americi, dok čak 44 trgovinska sporazuma koja olakšavaju izvoz sa velikim ekonomijama kao što su SAD, Japan, EU, Izrael, samo podstiču dalji rast proizvodnje.
Najnoviji podaci kazuju da je u aprilu proizvodnja skočila za čak 15,6%. Mazda, Honda, Nisan i Audi su najavli otvaranje novih fabrika tokom narednih nekoliko godina, a govori se i o dolasku nemačkog BMW-a.
Meksiko postao velesila auto industrije
Izvor: AutoBlog, 10.Maj.2013
Od kada je proglašen NAFTA (Sporazum o slobodnoj trgovini na severnoameričkom kontinentu) proizvodnja automobila u Meksiku popela se na 20% za čitav kontinent. A 1990. godine iznosila je tek 6 posto. Meksiko je postao četvrti po veličini izvoznik automobila na svetu. Proizvođači širom planete...