MILIJARDA DOLARA ZA 68 SEKUNDI! Na Dan samaca zabeležena rekordna ONLAJN PRODAJA

Izvor: SrbijaDanas.com, 12.Nov.2019, 18:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

MILIJARDA DOLARA ZA 68 SEKUNDI! Na "Dan samaca" zabeležena rekordna ONLAJN PRODAJA

Kineskom maloprodajnom gigantu "Alibabi" trebalo je samo minut i osam sekundi da postigne prodaju robe za milijardu dolara tokom kineskog praznika "Dan samaca"!

Kompanija je saopštila da je njena ukupna prodaja u Kini tokom godišnjeg 24-časovnog "Svetskog praznika kupovine" dostigla oko 38 i po milijardi dolara.

To je više od svih prazničnih prodaja zajedno tokom jedne godine u SAD.

Nezvanični kineski praznik 11. novembra nazvan je "Dan samaca" zbog >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << četiri jedinice u tom datumu. Poslednjih godina je eksplozivno popularan zahvaljujući kineskim maloprodajnim divovima na internetu "Alibabi" i "JD". "Alibaba" je ovogodišnju prodaju započeo džinovskim koncertom američke pevačice Tejlor Svift.

Kompanija je takođe saopštila da je prethodni rekordnih 30,8 milijardi dolara prodaje iz 2018. godinu nadmašio za manje od 17 sati, naveo je američki tehnološki sajt CNET.

Istorija sada najvećeg dana kupovine u svetu, "Dan samaca", kao nezvanični kineski praznik koji se slavi svakog 11. novembra, počela je na taj dan 1993. godine, kada su studenti Univerziteta u Nandjingu priredili zabavu za samce da bi suzbili socijalnu stigmu onih koji žive sami.

Pošto je to trebalo da bude praznik za okupljanje samaca, izabrali su datum s najviše jedinica - 11. 11. Kada su se toga dohvatili maloprodajni divovi, improvizovani praznik je potom samo rastao.

Danijel Žang, generalni direktor kineskog džina e-trgovine "Alibabe", 2009. godine je pokrenuo lavinu prodaje preko interneta na "Dan samaca" koji je proglasio za "Svetski praznika kupovine" smanjujući cene sve robe od odeće i nakita do uređaja i elektronike tokom samo 24 sata. Pošto je tada 27 firmi za maloprodaju naveo da se priključe, Žang je "Dan samaca" pretvorio iz relativno opskurne studentske tradicije u unosan grozničavi sprint prodaje s prihodom u milijardama.

Sada, deceniju kasnije, broj prodavaca koji su se priključili povećao se s prvobitnih 27 na više od 180.000 kineskih i međunarodnih brendova.

Poređenja radi, prošlogodišnji novembarski "Crni petak" i "Sajber ponedeljak" u SAD doneli su "skromnih" 6,22 odnosno 7,8 milijardi dolara prodaje.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Povezane vesti

KRAJ DVD ERE Za 13 godina prodaja pala 86 odsto

Izvor: Blic, 12.Nov.2019

Prodaja DVD-a opala je više od 86 odsto u poslednjih 13 godina, dok je sveukupna prodaja za prošlu godinu dostigla samo 2,2 milijarde dolara. Na svom vrhuncu, 2005. godine, prodaja DVD diskova dosegla je 16 milijardi dolara i činila je čak 64 procenta kućnog video tržišta.

Nastavak na Blic...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.