
Izvor: B92, 05.Maj.2012, 16:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kupci budućnosti su penzioneri
Beograd -- Istraživanje u 23 zemlje pokazalo da su kupci stariji od 60 godina najbrojnija Njima se sve prilagođava. I kompanije kod nas slede ove trendove.
Do kraja veka, ova populacija "nosiće" čak 30 odsto kupovne moći, a njihove potrebe se znatno razlikuju od potreba mlađih kupaca.
Igor Maroša iz konsultantske kuće „A. T. Karni" ističe da zreli potrošači ne žele da budu tretirani kao stari i nesposobni.
Trgovinski lanci širom sveta ubrzano prilagođavaju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << poslovanje kupcima starijim od 60 godina, uvodeći niz organizacionih promena poput uvođenja klupa za odmor između rafova, korišćenja krupnijih slova na ambalaži, ukidanja visokih, nepristupačnih polica sa robom...
"Trgovački lanci će morati da prilagode komunikaciju starijima, da se fokusiraju na manje radnje u blizini naselja u koje takvi kupci dolaze peške, uvođenje dodatnog prostora za sedenje u radnjama, redizajniranje proizvoda i pakovanja...” , objašnjava Maroša.
Predstavnici vodećih trgovinskih lanaca u Srbiji tvrde da su već prepoznali značaj ove kategorije kupaca i njihove potrebe.
Goran Sorak, izvršni direktor marketinga „Merkatora S", navodi da su za ovu kategoriju njihovih kupaca prilagođeni pristupni putevi trgovinama, kolica i korpe, prostor na kasama, a sistem komunikacije unutar trgovina je jasan i uočljiv.
"Naš Klub senior doneće prilagođenu ponudu starijim kategorijama potrošača, a kućna dostava će im posebno olakšati kupovinu. Takođe, tradicionalno, povodom obeležavanja Dana starih osoba, u više „Merkator" i „Roda" centara širom Srbije organizujemo izložbeno-prodajne sajmove ručnih radova starijih osoba, što predstavlja i vid druženja sa njima” , ističe Sorak.
U kompaniji „Delez" navode da u „Maksi" i „Tempo" prodavnicama redovno sprovode slična ispitivanja i prilagođavaju se rezultatima.
"Opredeljujući faktori građanima starijim od 60 godina jesu blizina prodavnice i cena. Uveli smo akciju snižavanja cena četiri dana mesečno za penzionere, onda kada primaju penzije, i tada imaju 10 odsto popusta. Ovo svetsko istraživanje, koje je i nama bilo dostupno, govori i da su potrošači zrelog doba odlični kupci, dobre platežne moći. Nažalost, kod nas oni nisu toliko dobre platežne moći kao u nekim drugim zemljama, ali su poželjni potrošači zato što su odani. Oni troše neznatno manje od prosečne kupovine, bez obzira na svoja primanja” , objašnjavaju u „Delezu" i dodaju da u svojim radnjama imaju i duboke korpe na točkiće, ističu cene krupnim slovima i crvenom bojom.
U „Idei" takođe navode da su uveli 10 odsto popusta za sve penzionere na dan isplata penzija i sutradan, dok u „Univereksportu" ističu da starosna grupa 60+ čini oko četvrtinu njihovih kupaca u Novom Sadu, kao i da im je ova populacija izrazito lojalna.
"Važne su im niske cene, akcije i sniženja, kao i blizina prodajnog objekta. Pored lako čitljivih cena, korpi sa šinama za vuču, odloženog plaćanja, u okviru naših većih prodajnih objekata kao dodatni sadržaji postoje i apoteke i pošte. Takođe, na teritoriji Novog Sada, Beograda, Vršca i Subotice sve porudžbine u iznosu većem od 1.500 dinara besplatno se dostavljaju” , navode u „Univereksportu".