Komšijama ne ide najbolje: Industrijska proizvodnja potonula za 5,6 odsto

Izvor: B92, 31.Jul.2019, 10:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Komšijama ne ide najbolje: Industrijska proizvodnja potonula za 5,6 odsto

Zagreb -- Najnoviji ekonomski pokazatelji koje je objavio hrvatski Državni zavod za statistiku (DZS) upućuju na urušavanje industrije i dalji rast potrošačkog optimizma.

Industrijska proizvodnja u junu je potonula za čak 5,6 odsto na godišnjem nivou, dok je maloprodaja realno porasla za 6,1 posto, prema podacima statistike.

U prvi šest meseci, hrvatska industrija je ostvarila skroman rast od svega 0,9 posto, a poslednji mesec u kojem je zabeležen snažan pad >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kao u junu bio je decembar, s minusom od 6,6 odsto.

"Za većinu sektora prošli mesec je bio izrazito loš. Prerađivačka industrija je u odnosu na isti mesec lani pala za visokih 6,8 odsto, pri čemu je opet predvodila brodogradnja sa gotovo prepolovljenom proizvodnjom. Međutim, vrlo loše rezultate beleže i sektori koji su dugo predvodili proizvodnju i izvoz. Farmaceutska industrijska pala je za čak 16,8 odsto, a minuse ostvaruje već četiri meseca", konstatuje portal novac.hr.

Snažno pada i proizvodnja mašina i uređaja, u junu za 23,2 posto, kao i gotovih metalnih proizvoda, 22,3 posto.

Pad proizvodnje rafiniranih naftnih proizvoda je u junu bio nešto manji nego prethodnih meseci, ali je i dalje visok, 11,8 procenata. U prvih pola godine, proizvodnja tog sektora je smanjena za čak 57,6 odsto.

U junu je duvanska proizvodnja u Hrvatskoj snažno potonula, za 30 posto, a minus od 2,8 posto zabeležila je i prehrambena industrija, uprkos početku turističke sezone.

Među retkima koji imaju razlog za zadovoljstvo su proizvodnja kože sa rastom od 19 posto i nameštaja sa 10,6 procenata, dodaje se u tekstu.

Dok hrvatska industrija tone, trgovina nastavlja ubrzani rast.

Sa junskim rastom od 6,1 posto, maloprodaja je u prvih pola godine povećana za 4,4 posto.

Naročito snažan promet bio je u nespecijalizovanim prodavnicama kao što su šoping centri, sa rastom od 7,2 procenta, kupovina odeće i obuće je veća za 14,5 posto, a sektor apoteka, kozmetike i toaletnih proizvoda beleži rast od šest odsto.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.