Ko hoće, a ko može da jede u restoranima zdrave hrane

Izvor: RTS, 09.Jun.2019, 09:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ko hoće, a ko može da jede u restoranima zdrave hrane

Iako je tokom poslednje dve decenije bio jedan od najpoznatijih televizijskih kuvara na svetu, prepoznatljiv po zdravim obrocima i vlasnik više desetina restorana, britanac Džejmi Oliver nedavno je bankrotirao. Gastrokritičari kažu da je jedan od uzroka velika konkurencija. RTS je proveravao kakvo je interesovanje za restoranima zdrave hrane u Srbiji.
Broj restorana zdrave hrane u našoj zemlji se gotovo >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << svakog dana povećava, a i u ponudi standardnih restorana se sve češće nalaze odeljci sa zdravim obrocima.

Kada je pre osam godina otvoren prvi "Fit bar" restoran u prestonici bio je među retkima. Danas "Fit bar" ima još dva restorana.
"Naš restoran u centru grada posećuje veliki broj turista, koji su prilično iznenađeni jer ne očekuju tako nešto u zemlji sarme i roštilja, ali npr. najveći broj korisnika naših usluga bilo u restoranu ili dostavi su ljudi koji rade u velikim firmama, kao i oni koji se profesionalno ili rekreativno bave sportom ili jednostavno žele da vode računa o tome šta jedu", navodi Sanja Miloradović iz "Fit bara".
Zbog promene radnog vremena sve veći broj ljudi je primoran da se hrani van kuće. Zato su i najčešći potraživači zdravih obroka zaposleni. To su još pre četiri godine prepoznali Marija Stojanovski i njen suprug, kada su pokrenili ketering zdravih i veganskih obroka "Tika taka ketering".
"Interesovanje je sve veće godinama, naročito među zaposlenim ljudima koji uviđaju da im zdrava hrana daje više enrgije, zatim da pozitivno deluje na kognitivne funkcije, na produktivnost u poslu i opšte stanje. Zanimljivo je da je sve više pripadnika jačeg pola među našim klijentima, što znači da se razbijaju predrasude da ova hrana nije dovoljno kalorična ili da će na kraju možda ostati gladni", kaže Marija.
Interesovanju za zdravu hranu doprinele su i društvene mreže na kojima i brojne poznate ličnosti promovišu takvu ishranu, ali i televizijske emisije i članci u novinama. Ipak, ono po čemu je ovakva ishrana prepoznatljiva jeste to što iz novčanika treba izdvojiti više novca.
"Veliki broj ljudi je zainteresovan da se hrani zdravo i želeo bi da u ponudi restorana postoji jasno istaknut meni zdravih obroka i tematski restorani po pitanju zdrave hrane. Međutim, njihova informisanost je na niskom nivou, a javlja se još jedan problem – a to je da istraživanja pokazuju da je veoma mali procenat ljudi u mogućnosti zapravo da priušti sebi jednom nedeljno odlaske u restorane", ukazuje pofesorka na Univerzitetu Singidunum Nataša Kilibarda.
Pored sposobnosti da atraktivnim, zdravim jelovnikom privuče goste, uspešnost restorana zavisi i od drugih faktora – higijene, ambijenta, ljubaznosti konobara.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.