Kinezi neće Koridor 11, šta sad?

Izvor: B92, 06.Feb.2015, 15:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kinezi neće Koridor 11, šta sad?

Kompanije s Dalekog istoka nisu dostavile ponude za izgradnju Koridora 11, odnosno za koncesiju na auto-putu Surčin-Požega.

Rok za dostavljanje ponuda na tender istekao je 5. februara, a prema navodima iz današnjih "Večernjih novosti", kineske kompanije su, umesto ponuda, dostavile pismo u kojem obaveštavaju nadležne da uslovi tendera nisu prihvatljivi.

List piše i da je razlog odustajanja taj što naša država nije dala garancije u slučaju vanrednih situacija.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije saopštilo je danas da će nastaviti razgovore s kineskim kompanijama o koncesiji za izgradnju tog dela auto-puta.

"Nećemo gubiti vreme, pa odmah nastavljamo razgovore sa kompanijama o modifikovanim metodama koje su one same predložile", rekli su agenciji Beta u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Za učešće na tenderu kvalifikovale su se kineske kompanije CRBC (China Road and Bridge Corporation - CRBC) i "Šandong haj-spid grup" (Shandong Hi-Speed Group). Kako su kazali u Ministarstvu, upravo završeni javni poziv za koncesuju raspisalo je prethodno ministarstvo, a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ga je nasledilo i sprovelo.

"Svejedno, Koridor 11 je jedan od prioriteta i mi ćemo naći načina da se on realizuje", istakli su u Ministarstvu.

Kako su naveli, najvažnije je da se Vlada Srbije neće dodatno zaduživati uzimanjem novih kredita kako bi izgradila Koridor 11.

"Prethodnici su se dovoljno zaduživali, za to više nema prostora pa su u planu koncesije sa finim podešavanjem čime ćemo se baviti u narednom periodu", rekli su u Ministarstvu.

Predmet koncesije bili su izgradnja i održavanje dela deonice auto-puta kod Beograda, dužine 17,6 kilometara od Surčina do Obrenovca i deonice od 30,9 kilometara između Preljine i Požege, kao i upravljanje, održavanje i korišćenje deonica od Obrenovca do Preljine, dužine 103 kilometra.

Auto-put Beograd-Požega deo je saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Srbiju sa Crnom Gorom (Beograd-južni Jadran) i Rumunijom (do Temišvara). Kineska grupa "Šandong haj spid" već gradi dve deonice auto-puta na Koridoru 11, od Obrenovca do Uba, i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine 50 kilometara, što se finansira kreditom kineske Eksim banke od 334 miliona dolara.

Polovinom decembra 2014. završena je deonica od 12,5 kilometara između Uba i Lajkovca koju su gradile domaće firme Planum i Putevi Užice od 2010. godine. Izgradnja jednog kilometra prosečno je koštala šest miliona evra, a novac je obezbeđen iz budžeta Srbije.

Kompanija Azvirt iz Azerbejdžana na Koridoru 11 gradi deonicu od Ljiga do Preljine, dugu 40 kilometara. Radovi se finansiraju iz azerbejdžanskog kredita od 308 miliona evra, a plan je da se završe do 25. avgusta ove godine.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.