Kako se pravi dobra reklama

Izvor: SEEbiz.eu, 05.Jun.2018, 14:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako se pravi dobra reklama

BEOGRAD - Ako želite da unapredite svoje poslovanje, prvo što morate savladati je reklamiranje. Evo kako se pravi dobra reklama i šta ona znači za vaš biznis.

Da krenemo direktno u centar stvari ‒ ukoliko na današnjem tržištu želite da ostvarite prodaju, morate znati kako da se dobro reklamirate. Možda vam se čini da to nije u potpunosti tačno, ali probaćemo da vam pokažemo zašto se sve zapravo svodi na dobru reklamu.

Za početak, kada imate kvalitetnu >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << reklamu, vi privlačite potencijalne kupce tako što ih zainteresujete za svoj proizvod. Ali, ne leži samo u tome caka.

Današnje reklame treba da prenesu poruku o vama kao firmi, vašem poslovanju i osnovnim idejama kojima se vodite. Dobra reklama treba da bude nešto poput ličnog profila vašeg biznisa. Kao takva, ona ostvaruje dublju povezanost sa mušterijom.

Drugim rečima, ne jurite vi reklamom samo jednu prodaju, već pokušavate da ostvarite vezu između sebe i svojih klijenata.

Zvuči komplikovanije nego što jeste

Možda zvuči kao bauk, ali napraviti kvalitetnu reklamu i nije toliko komplikovano; naročito kada znate neka osnovna načela o tome kako se pravi dobra reklama.

Prvo i osnovno pravilo je: ne komplikujte.

Vaša reklama treba da bude jednostavna i lako pamtljiva. Cilj jeste uhvatiti pažnju potrošača, ali ako reklama nije razumljiva, publika vam neće pokloniti svoje vreme da pokušate da je ubedite u suprotno.

Da bi reklama bila dobra i privukla pažnju, ona mora biti i zabavna, inovativna, u neku ruku zarazna, tako da praktično "proganja" potencijalne kupce. Kako sad ostvariti sve to, a ostati jednostavan?.

Lako! Tako što ćete uposliti različite strategije o kojima će u tekstu biti reči. Neke od njih uključuju uticaj društvenih mreža, korišćenje vizuelnog u kreiranju reklame i ulaganje u copywriting kreativno pisanje ili kreiranje reklamnog sadržaja.

Pa kako se onda zaista pravi dobra reklama?

Pre nego što se prebacimo na trikove i detaljne savete, pođimo od osnova dobre reklame. Da biste napravili dobru reklamu (ili prepoznali dobru reklamu, ako biste radije da platite neko stručno lice), trebalo bi da se vodite nekim osnovnim načelima.

Prvo i osnovno načelo jeste da dobra reklama mora jasno da stvori sliku o tome ko ste vi, odnosno vaša firma.

Ovaj početni korak svodi se na brendiranje. Glavni cilj dobre reklame mora biti taj da posle nje ime vaše firme i vaš logo ostane potencijalnim klijentima na pameti. Osim klasičnog imena firme i logoa, reklama može i da prenese neku upečatljivu sliku koja će mušterije asocirati na vaš biznis.

Druga stvar koja je bitna za dobru reklamu jeste da ona jasno naznači kako potencijalni klijenti mogu da stupe u kontakt sa vama, odnosno gde mogu da vas nađu.

Broj telefona, adresa ili makar vebsajt ili stranica na društvenim mrežama mora da zauzme jedno od centralnih mesta u reklami. Činjenica da putem reklame nudite svoj kontakt jeste i svojevrsni call to action o kome sanja svaki copywriting i SEO stručnjak. Zar vam se ne čini da na ovaj način poručujete publici ‒ dođite i posetite nas?

Treće načelo i jedna od glavnih svrha reklame jeste da poručite svojim potencijalnim klijentima šta je to što im nudite.

Ovo je zapravo deo na koji se odnosi onaj pređašnji savet da reklama treba da bude jednostavna. Dobra reklama u kratkim crtama postavlja situaciju ‒ ona ukratko treba da kaže kako vaša firma može da pomogne i kome tačno može da bude od pomoći.

Svaka zavrzlama i komplikovanje priče u ovom koraku može samo da zbuni potrošače. Zbog toga je bitno da ova poruka bude najjasnija u celoj priči.

Najzad, još jedna stvar koja je neophodna za dobru reklamu jeste to koliko će kupci često nailaziti na nju. Želite li da privučete nove klijente, vaša reklama mora biti stalno oko njih. Dobra reklama treba stalno da podseća korisnike da je eto baš super ideja da vam poklone svoje poverenje.

Ipak, ne želite da pređete granicu i budete previše naporni svojim potencijalnim klijentima pre nego što ste i stupili u bilo kakav pravi kontakt. Zbog toga se treba odlučiti za najdelotvornije plasiranje reklame, ali i biti umeren u tome.

Svrstajte se u polje specijalnosti

Svaka dobra reklama mora jasno da poruči koja je niša, odnosno polje specijalnosti u kojoj funkcioniše vaš biznis. Iako se ovim potezom sužava ciljna grupa potrošača kojoj se reklama obraća, to je zapravo ono što vam može biti od koristi.

Ovaj trik stvara utisak personalizovane poruke. Onda kada identifikujete svog ciljanog potošača, on ostvaruje dublju vezu sa onim što mu se predstavlja jer stiče utisak da vaša firma dobro razume šta je to baš njemu potrebno.

U ovom delu priče budite detaljni. Što preciznije definišete svoju ciljnu grupu u reklami, to povećavate šanse da se potencijalni kupci pojave na vašim vratima. Razmislite o uzrastu, polu, zanimanju, prebivalištu i sredini (grad ili selo) svog idealnog kupca i pronađite način da te sitne informacije smestite u priču reklame.

Takođe, potrebno je i da dobra reklama pokaže zbog čega je baš ono što vi nudite upravo ono što tom i takvom ciljanom potrošaču treba. Neka vaša reklama prikaže u kojim situacijama i kako bi kupci mogli koristiti vaše usluge, kako će im one pomoći i koliko će brzo iz njih moći da izvuku neku korist.

Ukoliko vam se pruži šansa, nije loše i da pokušate da se osvrnete na tržište i konkurenciju. Reklama treba da pruži bar nekakvu sliku o tome kako se ono što vi nudite razlikuje od onoga što nude ostali.

To ne znači da treba da prozivate i ocrnite konkurente. Ali ukoliko blago naznačite da imate na umu s kim se borite za srce potrošača, to može učiniti da vaša reklama lakše dopre do svoje publike.

Reklama mora da bude zarazna

Sve je to tačno da morate potencijalnom klijentu da iznesete važne podatke putem reklame. Ali samo iznesite suve podatke i računajte kao da se uopšte niste ni reklamirali.

Ono što izdvaja dobru reklamu od pukog recitovanja svojih usluga i prednosti jeste onaj zabavni deo. Da bi bila dobra, reklama najpre mora biti zabavna i ‒ zarazna. Ova kombinacija gotovo da potpuno garantuje da će vas publika makar zapamtiti (za početak).

Ako ne verujete, pokušajte da se setite neke reklame. Kladimo se da će to biti neka pesmica, neki poklič ili pošalica, ili možda smešna slika ili scena.

Cilj reklame je da izazove reakciju kod potrošača, a nema boljeg načina da izazovete pozitivnu reakciju nego da pokušate da ih nasmejete.

Ma kojom tehnikom vaša reklama bila rađena (bilo da je video ili slika, ili pak možda klasičan tekstualni oglas), dobro je da sadrži neki glavni slogan ili pošalicu, ili ono što internet stručnjaci zovu punchline.

Ukoliko smišljate slogan, probajte da on bude što kraći i jednostavniji. Možete se osloniti na igru rečima, rimu ili metafore, ali i na jednostavne rečenice koje će ljudi početi da vezuju za vaš biznis. Ponekad je i ona prosta "mi radimo to i to za vas" prilično moćno marketing oružje.

Takođe, vaš slogan ili glavna fora u reklami mora biti nešto što će privući pažnju publici. Možete postaviti efektno pitanje ili iskoristiti neki vic; bitno je samo da reklama u klijentu izazove reakciju i da ga privuče da prati dalje.

I ne zaboravite ‒ želite da vas zapamte. Najbitnije od svega jeste da reklama bude lako pamtljiva. Bilo da je to zato što je zabavna, smešna ili prikazuje neku zanimljivu i sentimentalnu scenu, reklama mora da se ureže u pamćenje potrošača.

Oslonite se na tehnike ubeđivanja

Možda zvuči kao da namećete svoje usluge potrošačima, ali ponekad je potencijalnim kupcima potrebno samo malo podstreka kako bi se konačno odlučili za neki proizvod ili uslugu.

Na kraju svih krajeva, svaka uspešna prodaja svodi se na ubeđivanje; vaš je cilj da prodate svoje usluge, ali morate klijente ubediti da su baš vaše usluge ono što oni traže. Danas, kada je konkurencija žešća nego ikada u svim poljima, ubeđivanje vam je potrebnije nego ikada.

Ono što želite da postignete ubeđivanjem jeste da izdvojite svoju ponudu od ponuda konkurenata. A to ćete učiniti tako što ćete jasno naznačiti svoje osobine.

U tome vam mogu pomoći tehnike retorike, koje su se pokazale veoma korisnim za kvalitetan marketing. Na primer, možete se koristiti ponavljanjem. Neka vaša reklama više puta ponovi glavne elemente vaše ponude. Još ukoliko uspete da učinite ovo ponavljanje zabavnim (tipa napravite džingl ili neki stih), čekirali ste i zabavu sa ove liste.

Možete pokušati i da izazovete svoju publiku, tako što ćete obrnuti uloge. Neka im reklama poruči da ih vi nećete ubeđivati u svoje kvalitete ‒ neka oni smisle zašto ne bi trebalo da vam poklone svoje poverenje.

Humor i izazivanje emocija kod publike takođe su efikasne strategije za dobru reklamu. I jedno i drugo će smekšati potencijalne kupce, a pritom će vas i zapamtiti.

Ono najbitnije kod ubeđivanja jeste da jasno i glasno istaknete svoje kvalitete i to kakvu će korist imati kupci od toga što će poslovati sa vama. Pokušajte da sve to upakujete tako da se u reklami radi o njima, a ne o vama. Ljudi provereno bolje reaguju na firme koje ne deluju arogantno, već uslužno i druželjubivo.

Oslonite se na vizuelne efekte

Često se desi da se ljudi odluče za neki proizvod ili kompaniju u velikoj meri zbog toga kako im izgleda. Zbog toga posebnu pažnju treba pokloniti vizuelnom utisku reklame.

Možete da odaberete neku upečatljivu sliku koju će ljudi zamaptiti; možda nešto iz prirode, neki velelepni prizor ili građevinu, ljude koji se druže ili pak neku drugu scenu koja je vezana za vaše polje delovanja.

Obratite pažnju na boje kojima se predstavljate, počevši od svog logoa pa do reklame. Istina je da želite da vaša reklama bude što živopisnija i šarenija, ali tanka je linija između prijatnog šarenog i onog koje bode oči.

Vodite računa o tome kako kombinujete boje i o tome koliko su jarke njihove nijanse. Takođe, vaša reklama ne treba da sadrži previše teksta jer publika na to ne reaguje dobro. Cilj reklame jeste da prenese nekakav utisak, ali publika ne bi trebalo da mora mnogo da se muči da bi shvatila poruku.

Ukoliko niste vični vizuelnim kreacijama, možda nije loše da ovaj korak prepustite stručnjacima i unajmite nekog za kog se već govori da je najbolji grafički dizajner.

Osvojite ih primamljivom ponudom

Okej, ono što vi nudite svakako je od koristi potrošačima na koje ciljate. Međutim, ponekad, da biste privukli te iste potrošače moraćete da ih zaintrigirate posebnom ponudom. Drugim rečima, vaša reklama treba da prezentuje potrošačima ponudu koju neće moći da odbiju.

Verovatno su zbog toga "akcija" i "popust" među rečima koje se najčešće koriste u reklamama. Šta da vam kažemo ‒ u ljudskoj je prirodi da volimo da se cenkamo.

Međutim, to ne mora da znači da vi treba da drastično snizite cene svojih usluga. To svakako nije jedini način da osmislite primamljivu ponudu. Možete im, na primer, ponuditi da besplatno isprobaju vaše usluge, možete im obećati garanciju ili povraćaj novca u slučaju da ne budu zadovoljni.

Na kraju svih krajeva, ponekad i besplatna dostava deluje kao sjajna ponuda. Zato nije zgoreg probati da ubacite nešto takvo u reklamu.

Pored toga, vaša reklama mora da u publici izazove osećaj sigurnosti. Ono što ona treba da poruči jeste da nema opasnosti u poslovanju sa vama. Drugim rečima, vaši kupci žele da se osećaju sigurno.

Zbog toga dobra reklama mora jasno da naznači da kupci sa vama ne rizikuju ništa, jer je ono što vi nudite već provereno i isprobano. Neka se priča reklame vrti oko kvaliteta vaših proizvoda i usluge; ljudi reaguju na takve poruke.

Na taj način oni stiču utisak da je kvalitet vaš glavni cilj i da neće biti prevareni. Ne samo da su veće šanse da će isprobati vaše usluge, nego će početi da vam veruju i pre nego što ostvarite prodaju.

Još malo pa nestalo

Nema ničeg na ovom svetu što će lakše privući potrošače kao osećaj da neka ponuda neće zauvek čekati da je uzmu. Zbog toga nije loše da vaša reklama svojoj publici zada rok. Ukratko, "još malo pa nestalo" princip zaista radi.

Dobra reklama treba da ubedi publiku da je baš sada vreme da postanu vaši klijenti i da bi dobro bilo da to učine što pre.

Ovo možete postići tako što ćete vremenski ograničiti neku specijalnu ponudu kakvi mogu biti popusti. Pritom, bolje je da stavljate kraće rokove, jer ukoliko potencijalnim kupcima date previše vremena, mogu da zaborave na vas. Da ne pričamo o tome da u međuvremenu može da ih ukrade konkurencija.

Takođe, možete vezati svoju ponudu ili generalne usluge za neki određeni datum (sezona odmora, praznici itd.) kako biste stvorili utisak da je bitno da klijenti deluju u trenutku.

Nastavak na SEEbiz.eu...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEbiz.eu. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEbiz.eu. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.