Kako pravilno povećati prisustvo vašeg biznisa na internetu?

Izvor: Objava, 23.Apr.2019, 13:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako pravilno povećati prisustvo vašeg biznisa na internetu?

U današnjoj, modernoj eri, poslovanje je nezamislivo bez interneta. Gotovo sva poslovna komunikacija se odvija online, te internet prezentaciji svoje delatnosti morate posvetiti veliku pažnju, ukoliko želite da rezultira povećanim obimom posla i boljom zaradom. Za početak, treba napraviti strategiju online poslovanja. Web analitikom utvrditi u kom je stanju vaš sajt u sadašnjem vremenu, koja je vaša vizija odnosno cilj za budućnost, kao i način rada – metodiku, koja će vam pomoći da do cilja dođete. Istraživanje tržišta i delovanja konkurencije ključno je za uspešno pozicioniranje vašeg poslovanja online. Internet obiluje alatima koji vam mogu biti od velike pomoći kako u promociji, tako i u samom načinu funkcionisanja online biznisa, a izdvojeni su se u prethodnim godinama osvedočili kao uspešni u donošenju željenih rezultata. Google maps/Google places Prijavom vaše firme na Google places na dvostukom ste dobitku – ova usluga je potpuno besplatna, a pozicioniraće vaš sajt na osnovu lokacije koju potencijalni klijent pretražuje. Google places uživa sve veću popularnost, jer veliki broj ljudi koji je u potrazi za određenom uslugom pretražuje internet pre konkretnog delovanja, unoseći željenu lokaciju na kojoj se ta usluga može izvršiti. Prijavom na Google places potencijalnim klijentima će biti dostupne osnovne informacije o vašoj firmi – naziv, website, adresa, broj telefona, kao i radno vreme. Uz osnovne informacije, na raspolaganju će im biti mapa koja pokazuje put do željenog odredišta, kao i slike i recenzije korisnika. Ova usluga na našim prostorima još uvek nije previše eksploatisana, a može pomoći u pozicioniranju kada su lokalni rezultati u pitanju. Od Google places usluge ne možete očekivati da lansira vaš obrt u zvezde poslovnog sveta, ali svakako može privući nove klijente. SEO optimizacija SEO (Search Engine Optimization) optimizacija je sveobuhvatan proces dobrog pozicioniranja i maksimalnog korištenja mogućnosti interneta u cilju privlačenja targetiranih klijenata na vaš sajt. SEO optimizacija sajta sastoji se od niza kompleksnih on-page i off-page aktivnosti, koje za cilj imaju kreiranje unikatnih i kvalitetnih sadržaja po kojima će vas Google pozicionirati prilikom pretrage. SEO optimizovan sajt dobro će se pozicionirati i na ostalim pretraživačima, ne samo na Google-u. SEO optimizacija, za razliku od drugih metoda online oglašavanja, je jedina opcija sa kojom ste sigurni da ulažete u ciljani razvoj sopstvenog biznisa, bez mogućnosti sabotaže od strane konkurentskih firmi. Ovaj proces zahteva strpljenje, ali jednom kada vidite rezultate koje donosi, shvatićete da je bio vredan vremena i ulaganja. Pozicioniranjem na prvoj stranici Google pretraživača dobićete veći broj poseta na sajtu, a samim tim veći broj potencijalnih klijenata, kao i mogućnost veće zarade. Optimalno vreme koje je potrebno kako bi videli rezultate koje daje SEO optimizacija je šest meseci, zavisno od složenosti ključnih reči po kojima želite da budete rangirani, kao i konkurencije u oblasti vašeg delovanja. Internet marketing Website, ma koliko estetski bio korektan i zanimljiv, bez pravog načina oglašavanja može biti potpuno beskoristan. Promocija vašeg website-a može se vršiti na više načina – jedan od njih je pomenuta SEO optimizacija, ali tu su i Google oglasi, kao i promocija na društvenim mrežama. Imajući u vidu da je Google najkorišćeniji pretraživač na svetu, promocija putem Google oglasa nameće se kao logičan korak. Google AdWords daju mogućnost reklamiranja putem video sadržaja (youtube), slikovno-vizuelnih sadržaja (banera), kao i tekstualnih oglasa. Tekstualni oglasi postavljeni su na vrhu Google stranice, pre rezultata organske pretrage, koje daje SEO optimizacija. Od finansijskih sredstava i dnevnih budžeta koje ste spremni da uložite u Google AdWords zavisi mesto na kom ćete biti pozicionirani. Dnevni budžet se troši svakim klikom na vaš oglas, a sa istekom sredstava na Google Adwords računu vaš oglas nestaje. To je mana oglasa, u odnosu na pozicioniranje koje omogućava SEO optimizacija. Za optimalne rezultate predlažemo kombinaciju – SEO optimizacija + Google AdWords kampanja. Marketing na društvenim mrežama Društvene mreže broje milione korisnika u regionu, a taj broj je u stalnom porastu. Popularnost društvenih mreža kao što su Facebook, Instagram, Twitter, čini ih odličnim platformama za promovisanje poslovanja. Iako naizgled zvuči jednostavno, digitalni marketing socijalnih mreža vrlo je kompleksan. Većina korisnika dolazi u potrazi za raznonodom i zabavom, te prezentacija vašeg poslovanja mora biti brižljivo osmišljena i predstavljena pre svega kao interesantan sadržaj koji će zadržati pažnju potencijalnog korisnika. Kreirajte stranicu vaše firme na kojoj ćete deliti linkove sa zanimljivim sadržajima vezanim za vašu delatnost. Što su sadržaji zanimljiviji, imaćete veći broj interakcija - reakcija korisnika u vidu lajkova i deljenja (share). Veća vidljivost vaših sadržaja donosi viralni efekat koji je značajan za privlačenje novih klijenata i naravno, veću zaradu. Video marketing/Podcast Podcast je nekada predstavljao audio datoteke čija se distribucija i reprodukcija vrši putem interneta, dok danas pod podkastima podrazumevamo i audio-video materijale. Podkasti mogu pomoći u širenju oblasti vašeg poslovanja. Televizijske reklame bi bile pandan podkastima, ali sekunda reklame na nacionalnoj frekvenciji košta i po par hiljada eura, dok podkast možete napraviti i sami, uz malo veštine i strpljenja. Napravite audio-video zapis u kom u kratkim crtama objašnjavate šta je vaš proizvod/usluga koju vršite i kako funkcioniše, podelite ga na sopstveni website, kao i na podcast sajtove, youtube i društvene mreže. Postoje domaći podcast portali koji su još uvek u razvoju, a ukoliko vam je firma više okrenuta ka globalnom poslovanju, imate mogućnost deljenja na portale koje posećuju ljudi iz celog sveta. Google visoko rangira audio i video sadržaje, te je reklama koju dobijate ovim putem efikasna, privlači potencijalne klijente, a niste morali ulagati finansijska sredstva. Podkasti su korisni jer privlače targetiranu publiku, koja će sa podjednakom pažnjom slušati/gledati sadržaj koji traje par minuta ili dva sata. Sve metode koje smo naveli efikasne su u svom polju delovanja i ako ih koristite pojedinačno, ali najbolje rezultate postižu primenjene zajedno – kombinovano. Prezentacija na webu, ukoliko je pravilno upotrebljena, može da učini čuda u širenju vašeg poslovanja i profita, te je to razlog da uplovite u vode internet marketinga još danas.