Ikea zasad nije donela velike promene na srpsko tržište

Izvor: SEEbiz.eu, 05.Nov.2017, 20:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ikea zasad nije donela velike promene na srpsko tržište

BEOGRAD - Od otvaranja prve "Ikeine" robne kuće u Srbiji prošla su skoro tri meseca, a još nema vidljivih promena na domaćem tržištu.

Dolazak švedskog džina u proizvodnji i prodaji nameštaja primoraće domaću industriju nameštaja da poveća konkurentnost, da se ne bi ponovila iskustva nekih okolnih zemalja u kojima je zabeležen pad prodaje i do 30 odsto, smatraju u PKS-u. Nove analize tržišta očekuju se neposredno po završetku novembarskog Sajma nameštaja u Beogradu.
>> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << />
Za nepuna tri meseca, kroz beogradsku "Ikeu" prošlo je više od 600.000 ljudi. Potrošači su najviše zainteresovani za tekstil, dečji program i dnevne sobe.

Potrošači kažu da je "Ikea" jeftinija, a da su od njenog dolaska drugi proizvođači dali više akcija. U "Ikei" ne očekuju drastične promene na srpskom tržištu.

Maja Vujašković Đureinović iz kompanije "Ikea" navodi da je u Hrvatskoj i Rumuniji cela industrija i prodaja nameštaja i proizvoda za pokućstvo porasla.

"U Rumuniji kontinuirano raste po stopi od deset odsto godišnje i mi verujemo da je to rezultat neke nove inspiracije i znanja o životu kod kuće koje 'Ikea' donese na tržište i time podstiče da prosto obraćaju pažnju i da se više interesuju za uređenje doma", navodi Vujašković Đureinović.

Vlasnik kompanije "Jela" iz Jagodine Miroljub Radovanović smatra da je "Ikea" donela jednu zdravu konkurenciju, jedan novi vid izlaganja nameštaja, što je, kako kaže, možda i nedostajalo na našem tržištu.

"Vrlo važna stvar je da nikakvog poremećaja na tržištu nema. Ljudi normalno rade. Nikakav pad prodaje, čak se u nekim segmentima javlja i neki rast", navodi Radovanović.

Vlasnik kompanije "Home plus" Branislav Stojaković kaže da oni koji se ne konfrontiraju direktno u programu sa "Ikeom" nemaju nikakav problem.

"Onaj ko je različit, ko je drugačiji, ko je povoljan i posebno onaj ko se oslanja na domaće proizvođače, taj ima perspektivu i nema razloga da ga prisustvo 'Ikee' brine", ističe Stojaković.

U Privrednoj komori Srbije ističu pozitivnu stranu dolaska kompanije "Ikea".

Ješa Erčić iz PKS-a ukazuje na sasvim drugačiji odnos prema kupcu, malo drugačije osluškivanje tržišta i šta je to što kupci očekuju.

"To je nešto što fali srpskoj drvnoj industriji, a to je repozicioniranje u pravcu dizajn, cena, kvalitet. Nekada se kupac opredeljivao za samo jedan segment. Nekada je cena bila glavna stvar. Danas to više nije", rekao je Erčić.

Iako posledice za sada nisu vidljive, najveće se očekuju u proizvodnji pločastog materijala.

U srpskoj drvnoj industriji radi više od 30.000 ljudi.

Nastavak na SEEbiz.eu...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEbiz.eu. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEbiz.eu. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.