Izvor: B92, 08.Okt.2008, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ikarbus još nije ruski

Beograd, Sarajevo -- Ni posle velike promene vlasništva akcija "Ikarbusa", ruski "Autodetalj servis" nije postao većinski vlasnik tog preduzeća.

Ruska firma sada ima 49,4 odsto akcija Ikarbusa, a većinski vlasnici mogli bi da postanu dokapitalizacijom, kažu u rukovodstvu fabrike. Iako su pre dva meseca, kada je država prodala svoj paket, manjinski akcionari zaposleni u fabrici tvrdili da neće prodati akcije, trgovanje akcijama bilo je veliko.

Mali akcionari su >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << za svaku akciju Ikarbusa dobili po 48 evra. Na taj način prodato je skoro 39.000 pojedinačnih akcija.

"Delta" preuzima "Sarabon"

Vlasnik "Delte" Miroslav Mišković uskoro će preuzeti nekadašnji sarajevski konditorski gigant "Sarabon", pišu mediji u regionu.

Miškovićev "Delta ril estejt" već je preuzeo većinski udeo od 63,83 odsto akcija u sarajevskoj fabrici nameštaja "Standard", koju od konditora Sarabona deli samo put, navodi regionalni poslovni portal Seebiz.

Iako su akcije pre nekoliko meseci vredele čak 80 evra, u samoj fabrici je bilo teško naći radnika koji je juče prodao svoje akcije.

"Mislim da ovo nije dobra cena, nadam se da će biti veća. Ako se ispuni obećanje novog gazde da ćemo raditi, nadam se da će biti veća", kaže jedan od radnika.

Tek nakon saldiranja u centralnom registru, za dva do tri dana, znaće se ko je sve omogućio ruskom "Autodetalj servisu" da skoro sigurno postane većinski vlasnik.

Znaće se i da li su među onima koji su prodali akcije po 48 evra bili i Miroslav Mišković i Miodrag Kostić.

Predsednik sindikata radnika Zoran Petrović smatra da su prodavci najverovatnije penzioneri te fabrike. On kaže da nije ubeđen da je veliki broj radnika prodao akcije.

Brokeri su oprezni u procenama. Kažu da je trenutna vrednost kompanije jedno, a uslovi na tržištu nešto sasvim drugo.

"Da sam na mestu malih akcionara, kojima novac ne treba tako hitno, ja ne bih prodao te akcije, jer se očekuje da Ikarbus ima dobre rezultate", savetuje Nenad Gujaničić, iz brokerske kuće "Sinteza Invest".

Ruski partneri, po zakonu, imaju obavezu da se 18 meseci bave isključivo proizvodnjom autobusa. A posle toga, kako sami odluče.

Radnici, kao i sam direktor, i pored velikih obećanja o proizvodnji i izvozu, koja su dobili od ruskih partnera, nadaju se da posle tog vremena neće postati megamarket ili autoplac.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.