Goran Vesić za BIZcast: Umesto naplatnih rampi nešto novo; Od Beograda do Niša za 100 minuta

Izvor: B92, 21.Nov.2023, 18:56

Goran Vesić za BIZcast: Umesto naplatnih rampi nešto novo; "Od Beograda do Niša za 100 minuta"

"Putarine će se naplaćivati putem kamera koje detektuju tablice", rekao je u podkastu BIZcast ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Srbija u proteklom periodu beleži značajan rast mreže auto-puteva, u toku su izgradnje novih saobraćajnica, a planovi za budućnost su takođe ambiciozni.

Srbija u proteklom periodu beleži značajan rast mreže auto-puteva, u toku su izgradnje novih saobraćajnica, a planovi za budućnost su takođe ambiciozni.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
U infrastrukturne projekte Srbije ulaže 600 milijardi dinara, kako predviđa budžet za 2024. godinu.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je gost BIZcast-a i otkriva koje novine očekuju građane Srbije.

"Imamo nove projekte koji će se graditi u Srbiji. Prvi je auto-put Beograd-Novi Sad čija je dužina 105 kilometara i brza saobraćanica koja se naziva "Osmeh Srbije". Ona počinje od Bačkog Brega preko Sombora, Kule, Vrbasa, zatim Srbobrana, Bečeja, Kikinde i Srpske Crnje", rekao je Goran Vesić.

"Veoma sam srećan što je u mom mandatu potpisan ugovor o izgradnji brze pruge između Beograda i Niša, to je novih 230 km, ali takođe su pokrenuti i neki projekti koje nismo naprosto imali u planu. To je izgradnja brze saobraćajnice Novi Pazar-Kraljevo, to je brza saobraćajnica koja će potpuno oživeti čitav taj kraj, zatim projektovanje dve brze saobraćajnice, jedna koja će spajati Novi Bečej i Rekovac, tako ćemo spojiti dva auto-puta, Beograd-Zrenjanin-Novi Sad i koridor "Smajli". Banat ćemo potpuno premrežiti mrežom puteva. I jedna brza saobraćajnica na koju sam posebno ponosan, to je brza saobraćajnica između Nove Varoši i Duge Poljane. Kad završimo u septembru mesecu sledeće godine auto-put do Požege, od Požege će krenuti dva auto-puta, jedan prema Cetinju, dole prema Dugoj Poljani, to je nekih 70 km, i onda pošto ostaje još 30 km do Crne Gore, i jedan koji ide prema Kotromanu, prema Višegradu“, rekao je Vesić.

Putarine stižu i na brze saobraćajnice. I ne samo na njih

Brzom saobraćajnicom "Osmeh Srbije", putovanje između graničnih prelaza sa Mađarskom i Rumunijom biće smanjeno, umesto dosadašnja tri sata, putovaće se manje od dva sata. Ipak, neće biti besplatno.

"Biće niža putarina, ali će se naplaćivati. Postoji razlika. Na brzim saobraćajnicama neće biti naplatnih rampi, već će se naplaćivati putem kamera koje detektuju tablice, to je nešto novo. Neće biti onih ulazih i izlaznih rampi", rekao je Vesić.

Na određenim putevima uvodi se i putarina za kamione, koji će biti kontrolisani vagama u asfaltu. Za one koji ne budu poštovali pravila, moraće da plate više.

"Mi ćemo sledeće godine uvesti sistem naplate putarine na putevima prvog B reda za kamione preko 7,5 tona. To su putevi koji nisu auto-putevi, nisu brze saobraćajnice, već su to putevi koji su frekventni, gde će kamioni preko 7,5 tona plaćati putarinu. Postavićemo vage u asfaltu koje mere osnovinsko opterećenje kada prolazite i ukoliko je neko vozio preopterećeno, odnosno ima više nego što dozvoljava osovinsko opterećenje, ta putarina će biti znatno veća. To će biti neka vrsta kazne. Tako ćemo štititi puteve upravo od onih koji preopterećuju svoje kamione, i s druge strane dobiti više novca za obnovu puteva", otkrio je Vesić.

Punjači za električne automobile premrežiće Srbiju

Kako građani naše zemlje sve više kupuju ekološka vozila, Srbija postavlja punjače za električne automobile.

"Trenutno imamo tender za devetnaest zelenih stanica. Kroz taj tender mi ćemo dobiti partnera koji će moći da postavi do, ja mislim, 320 punjača. To su zelene stanice koje će možda postaviti između pet i dvadeset punjača, a pored toga tu imate prostor da uradite kafić, odnosno prodavnicu, kako bi ljudi mogli da provedu neko vreme ili dečje igralište, i to će biti prave zelene oaze gde ćete imati samo brze punjače i na taj način ćemo bukvalno od zemlje sa malo punjača u ovom delu Evrope postati zemlja sa najboljom infrastrukturom na auto-putevima. Zašto mi to radimo? Zato što ćemo do 2030. godine imati preko 35%, a možda čak i 40% električnih automobila u Evropi. I to je budućnost koja nas čeka. Pitanje je koliko će više postojati automobila koji nisu električni. Znači, mi moramo da pripremimo naše puteve za to vreme, a možemo samo ako imamo elektropunjače", rekao je Vesić.

Ministar Vesić otkriva i kako će se železničkim prugama putovati u narednom periodu.

"Između Beograda i Subotice će biti sat i deset minuta. Znači ovi sad završete. Između Beograda i Niša sto minuta. Zamislite putovanje sto minuta između Beograda i Niša. To znači da možete u svakom trenutku da putujete. Od Smederevske Palanke do Beograda trebaće 25 minuta. Velike Plane trebaće 30 minuta. Znači da vam treba 25 minuta da imate 15-20 vozova dnevno. Pa vi možete da živite u Velikoj Plani i da radite u Beogradu. I to menja život ljudi", ispričao je ministar.

Mnoge građane je zanimalo kako će funkcionisati vožnja brzom prugom od Beograda do Budumpešte koja je planirana da do 2026 bude završena.

"Vi ćete ući na stanicu Prokop, tu ćete proći mađarsku carinu i pasoš i jednostavno vi ulazite direktno u Budimpeštu bez ikakve dalje kontrole. Kada dolazite iz Budimpešte, srpska carina i policija vas čekaju na železničkoj stanici u Budimpešti i vi naravno ulazite u Srbiju bez ikakvih daljih pregleda. Tako će funkcionisati ta pruga", rekao je.

Pogledajte prvu epizodu BIZcast-a:

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.