Evo šta je građanima najvažnije u radu javne uprave

Izvor: B92, 25.Apr.2018, 16:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Evo šta je građanima najvažnije u radu javne uprave

Beograd -- Za više od polovine građana u radu javne uprave najvažnija je delotvornost i efikasnost, odnos zaposlenih je na drugom mestu.

Svaki drugi građanin ne zna kome da se obrati u slučaju da su mu prava uskraćena.

To su samo neki od parametara iz Sive knjige javnih usluga koja je objavljena danas, a nastala je kao rezultat dvogodišnjeg projekta "Partnerstvom do javne uprave" u organizaciji Evropskog pokreta u Srbiji i Centra za evropske politike uz saradnju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << sa dvanaest partnera, i podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Projekat je obuhvatio oblasti zdravstva, tačnije pružanja usluga u zdravstvenim institucijama, unutrašnjih poslova i obrazovanja, a njegov cilj je da pruži preporuke za unapređenje pružanja javnih usluga, kao i da državne institucije kroz civilno društvo čuju stavove građana o radu ustanova čije usluge svakodnevno koriste.

Predstavljanju Sive knjige prisustvovao je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić, koji je istakao da će to ministarstvo nastojati da sasluša svaki komentar i sugestiju knjige, jer je, između ostalog, reforma javne uprave jedan od tri stuba za članstvo Srbije u EU.

Poručio je da je jedan od ciljeva da se upravljačka odgovornost javne uprave spusti na niže nivoe, a da su unapređenju javne uprave znatno pomogli proces digitalizacije i razvoja eUprave.

Takođe, ministar je rekao da očekuje da će Akcioni plan za sprovođenje strategije reforme javne uprave biti spreman za usvajanje u maju, kao i da su u izradi učestovale organizacije civilnog društva”. Reforma javne uprave je dug i zahtevan proces, ali mi kao ministarstvo stojimo svim organizacijama na raspolaganju za dijalog", poručio je ministar.

“Ministarstvo je od početka radilo sa USAID na reformi inspekcijskog nadzora kako bi rad inspektora učinio transparentnim, a u isto vreme uštedeo novac, vreme i energija i privrede i države”, rekao je Ružić zahvalivši se ovoj organizaciji na podršci. "Do kraja godine sve inspekcije će koristiti elektronsku platforme eInspektor”.

Direktorka misije USAID-a za Srbiju Aza El-Abd kazala je da je reforma javne administracije u Srbiji ključ u pristupanju EU i preduslov za poboljšanje života svih građana.

"To je primaran način komunikacije sa građanima i zato je važno da službenici komuniciraju na pravi način. A prostora za unapređenje uvek ima, i zato je potrebno da se kroz civilni sektor građani uključe u menjanje oblasti zdravstva, aministracije i obrazovanja", navela je.

Direktorka misije USAID-a u Srbiji nada se da će državne institucije Sivu knjigu javnih usluga naći relevantnom u poboljšanju usluga administracije i javne uprave, jer je tu neophodno partnerstvo institucija, građana i nevladinih organizacija.

Programska direktorka Centra za evropske politike Milena Lazarević objasnila je da je knjiga javnih usluga važna jer, ne samo da popisuje probleme građana već i daje konkretne preporuke resornim ministarstvima za poboljšanje usluga.

"Ono što smo ustanovili jeste da su građani, pre svega, nezadovoljni lošim odnosom službenika, organizacijom u ustanovama i čekanjem u redovima, kao i da su malo informisani o svojim pravima", podvukla je Lazarević.

Generalna sekretarka Evropskog pokreta u Srbiji Suzana Grubješić ponovila je da je reforma javne uprave jedna od tri najvažnije oblasti za članstvo Srbije u EU i dodala da reforma nije događaj već proces, te da je za nju potrebno vreme.

"Utisak građana je nešto čime se projekat najviše bavio, prikupljeno je oko 4.000 svedočenja građana o tome kako su zadovoljni izdavanjem ličnih dokumenata, upisu u predškolske ustanove i uslugama u domovima zdravlja. Ministarstvo je knjigu dobilo i nadamo se da će u narednom periodu po njenim preporukama postupati kako bi građani bili zadovoljniji", ukazala je Grubješić.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.