Električni trotineti brži od tromih zakonodavaca

Izvor: Capital.ba, 17.Jul.2020, 15:32

Električni trotineti brži od tromih zakonodavaca

BANJALUKA – Električni trotineti su sve učestalija pojava na ulicama Banjaluke, nakon što su u većini evropskih gradova postali sinonim za najbrži prevoz i najpraktičniji način za izbjegavanje gužve u saobraćaju. Ali, kako tehnologija napreduje munjevitom brzinom, a troma birokratija i zakoni ne mogu da prate naučni i tehnološki razvoj, svakome je data mogućnost da na svoj način interpretira pravila i propise.  Jedni voze trotoarom, drugi saobraćajnicama, treći biciklističkom >> Pročitaj celu vest na sajtu Capital.ba << stazom. U principu, kako ko hoće, jer ih zakon ne prepoznaje. Regulativu bi trebalo da donese Evropski komitetet za standardizaciju iz oblasti saobraćaja, ali to je sve na dugom štapu. Kada je riječ o BiH, to je posao za ministarstvo komunikacija i transporta koje u posljednji prijedlog izmjene zakona o saobraćaju nije uključilo električne trotinete. “Još uvijek postoji dilema da li je električni trotinet vozilo ili nije vozilo. Ako je vozilo, zakonom o saobraćaju je definisano kuda se vozilo kreće. Vjerovatno je da ćemo i mi sačekati da Evropski komitet za standardizaciju definiše kakva su to vozila i koje uslove treba da ispunjavaju da bismo i mi  mogli da ih prilagodimo svojim standardima”, objašnjava Milija Radović iz Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske. U Banjaluci svaki građanin može da iznajmi ili da kupi električni trotinet. Ali, kako i kuda ga voziti, koju brzinu razviti, nositi kacigu ili ne, to je odluka koju, trenutno, svaki vozač električnog trotineta donosi sam. Zato je neophodno, zbog bezbjednosti pješaka, ali i učesnika u saobraćaju što prije zakonom definisati njihov status. “Ta vozila moraju da imaju signalizaciju. Ovi koji razvijaju brzinu veću od šest kilometara na čas moraju da imaju uređaje za osvjetljavanje put i napred i nazad, kao i sirenu”,  ističe naš sagovornik. Stručnjaci iz oblasti saobraćaja ističu prednosti električnih trotineta, u smislu da bi se njihovim masovnim korišćenjem smanjio broj automobila na cestama, a ujedno bi se umanjilo i zagađanje životne sredine. Ali, s obzirom da je jednog dugogodišnjeg vozača teško odvratiti od volana, Radović ističe da rezultati opsežnog istraživanja na području cijele Evrope ne idu u korist električnim trotinetima koji su jedan od posljednjih hit izuma svjetskog centra tehnologije – Silicijumske doline u Kaliforniji. Do donošenja zakona na nivou cijele Evrope, države nemaju izbora, osim da svaka pojedinačno donosi svoje propise. Jedan prilično strog je na snazi u Sloveniji, gdje vozač električnog trotineta koji se zatekene u javnom saobraćaju mora da plati kaznu od čak 500 evra. mojabanjaluka.info Чланак Električni trotineti brži od tromih zakonodavaca се појављује прво на Capital.ba - Informacija je capital.

Nastavak na Capital.ba...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Capital.ba. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Capital.ba. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.