Carinici elektronikom nadgledaju svaki kamion

Izvor: Večernje novosti, 02.Mar.2019, 21:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Carinici elektronikom nadgledaju svaki kamion

Predstavnici Republičke uprave carina, elektronskim lokatorima, prate robu koja ulazi u Srbiju i izlazi iz nje. Cilj sprečavanje nelegalne trgovine, ali i svih poznatih vidova krijumčarenja DO kraja marta će svaki kamion koji uđe u Srbiju, izađe iz nje i prođe njome nositi lokator. Ovaj uređaj omogućava srpskim carinicima da, dok su na teritoriji naše zemlje, prate kretanje robe i tako spreče krijumčarenje. Novo carinsko obeležje se koristi od januara i trenutno >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << ga upotrebljava 70 odsto ispostava. Samo u petak, lokator je postavljen na oko hiljadu kamiona, a skinut je sa njih oko 800. Lokator sadrži najvažnije podatke o isporuci. Carinik uz mobilni sa ovog uređaja može da očita vrstu i količinu robe koja je u kamionu, odakle je pošla, gde će se istovariti, ko je prevozi, ko uvozi i ko je odgovoran za dokumentaciju. Iste podatke vide i zaposleni u Komandnom centru Uprave carina. Oni na mapi Srbije svakog trenutak prate kretanje tovara, a ukoliko se nešto dešava sa uređajem - pali se alarm. PROČITAJTE JOŠ: Mali: Potpuna reorganizacija Poreske uprave do 30. juna - Mi već vidimo prednosti novog sistema - objašnjava Sonja Lazarević, pomoćnik direktora Uprave carina. - Jedan kamion je završio izvozni postupak i krenuo ka Bačkom Bregu. U Komandnom centru su, međutim, videli da je lokator bio skinut šest minuta. Na prelazu kamion je pregledan i u njemu su otkrivena, pored merkantilnog kukuruza, i dva migranta. Sistem lokatora uveden je s ciljem praćenja kretanja prevoznih sredstava i povećanja sigurnosti i bezbednosti, sprečavanja nelegalne trgovine, ali i svih vidova krijumčarenja - od ljudi do narkotika. Uvođenjem ovog sistema postarali smo se da svi tovari koji kroz našu zemlju prolaze budu maksimalno zaštićeni. Obavezu kačenja lokatora na svaki kamion uvela je Vlada, Uredbom o dopunama Uredbe o carinski dozvoljenom postupanju sa robom 14. februara 2017. Fazna primena je počela 21. januara ove godine. Nabavka uređaja i odgovarajućeg softvera finansirana je iz budžeta i koštala je - 729,3 milijardi. - Svako, i najmanje neovlašćeno diranje uređaja ili obezbeđenog tovarnog prostora registruje se istog trenutka u našem komandnom centru. Odmah po primanju takvog signala naložićemo carinskim službenicima na terenu da detaljno pregledaju pomenuto vozilo ili ćemo poslati specijalizovani tim carinika da to obavi - kaže pomoćnik direktora Rade Knežević. - Plomba obezbeđuje da se ne otvara tovarni prostor, ali s lokatorom mi imamo istoriju gde se kreće. Ukoliko primetimo sumnjivo skretanje i nelogično zadržavanje prevoznika, to je signal za uzbunu. Uzimamo u obzir koja se roba prevozi, ko je prevoznik. Sa lokatorima nam je olakšana borba protiv krijumčara. Foto K. Mihajlović I GAZDE MOGU DA KONTROLIŠU DOMAĆI prevoznici upozoravaju da se zbog postavljanja lokatora duže zadržavaju. U Upravi carina objašnjavaju da je poslovna zajednica bila upoznata sa novinama. - Učinili smo sve što je u našoj moći da na vreme upoznamo poslovnu zajednicu sa prednostima ovakvog praćenja tovara - smatra Sonja Lazarević. - To je i u interesu samih prevoznika, koji sada mogu da prate svoja vozila i budu upoznati sa eventualnim malverzacijama kojih do sada nisu bili svesni, jer su ih činili njihovi zaposleni. PROČITAJTE JOŠ: Zamena stana komplikovana, ali ne i nemoguća misija MONTIRANjE ZA MINUT I PO CARINICI su u petak novinarima demonstrirali kako se montira i kako funkcioniše lokator. Pričvršćivanje uređaja trajalo je minut i po. Uređaji se na kamion postavljaju prilikom ulaska u zemlju, a ovlašćeni carinik ga skida na ispostavi kod konačne destinacije. Prilikom izvoza, montira se u ispostavi gde je pokrenut izvozni postupak, a skida se na graničnom prelazu. Ukoliko je reč o tranzitu, kamioni ga nose od granice do granice. Obavezan je i za strane i domaće prevoznike.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.