Brendiranjem domaćih proizvoda do punog potencijala srpske modne industrije (AUDIO)

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 20.Maj.2019, 14:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Brendiranjem domaćih proizvoda do punog potencijala srpske modne industrije (AUDIO)

Modna industrija je četvrta po snazi u svetu, a uporno se bori da uzleti i sa srpske piste. Talenat, obučene kadrove i opremu imamo, ali ne i kapital i po uzoru na Liban dobro osmišljenu strategiju razvoja modne industrije, ističe predsednica Nacionalne komore za modu Srbije Svetlana Horvat.

"Kada je reč o mogućnosti da se modna industrija Srbije afirmiše, kao i da prati strane multinacionalne brendove, potencijal postoji u znanju i dobro obučenim kadrovima", smatra Horvatova >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << i dodaje da je naša zemlja poznata po veoma kvalifikovanim modelarima i tehničkoj spremnosti u okviru novih tehnologija vezanih za mašine.

Ona objašnjava da je najveći problem stvaranje sopstvenih brendova kojim bi se gotov proizvod izvozio, te da se većina fabrika koje se bave tekstilnom i kožnom industrijom bave "loan" poslovima.

"To znači da naše fabrike rade za stranog kupca ili je reč o fabrikama koje su kupili multinacionalni brendovi", kaže Horvatova i dodaje da sa ovakvim načinom rada tekstilna industrija ne može značajno napredovati, te da time što ne plasira sopstvene proizvode postaje nisko akumulativna industrijska grana.

"U Srbiji postoje samostalni brendovi, ali su malobrojni", kaže Horvatova i dodaje da je neophodna volja i strategija države, strukovnih institucija i udruženja koja se bave tom industrijskom granom kako bi se pokrenula kampanja formiranja sopstvenih brendova.

Ona ističe da je modna industrija pre pola veka bila 4. industrijska grana u svetu ali da to mesto i danas zauzima po prometu robe i kapitala.

"Reč je o industriji sa ogromnim ekonomskim potencijalom, ali nam je neophodna nadogradnja i strateška pomoć svih struktura u izgradnji srpskih brendova", naglašava Horvatova i navodi primer Libana koji kroz modnu industriju brendira zemlju.

"Ova zemlja strateški podržava talentovane mlade dizajnere time što im omogućava da rade u tehnološki ozbiljno opremljenim radionicama, a pružaju im mogućnost da se predstave u inostranstvu", kaže Horvatova i dodaje da je stoga veliki broj libanskih dizajnera prisutan na svetskim sajmovima mode, poput "Nedelje mode" u Parizu.

Emisiju "biznis kompas" možete u celsosti poslušati  OVDE

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.