20. maj  2019. 14.12  | Izvor: RTV (Đuro Vukelić)

Brendiranjem domaćih proizvoda do punog potencijala srpske modne industrije (AUDIO)

NOVI SAD -

Modna industrija je četvrta po snazi u svetu, a uporno se bori da uzleti i sa srpske piste. Talenat, obučene kadrove i opremu imamo, ali ne i kapital i po uzoru na Liban dobro osmišljenu strategiju razvoja modne industrije, ističe predsednica Nacionalne komore za modu Srbije Svetlana Horvat.

audio icon

"Kada je reč o mogućnosti da se modna industrija Srbije afirmiše, kao i da prati strane multinacionalne brendove, potencijal postoji u znanju i dobro obučenim kadrovima", smatra Horvatova i dodaje da je naša zemlja poznata po veoma kvalifikovanim modelarima i tehničkoj spremnosti u okviru novih tehnologija vezanih za mašine.

moda

Ona objašnjava da je najveći problem stvaranje sopstvenih brendova kojim bi se gotov proizvod izvozio, te da se većina fabrika koje se bave tekstilnom i kožnom industrijom bave "loan" poslovima.

"To znači da naše fabrike rade za stranog kupca ili je reč o fabrikama koje su kupili multinacionalni brendovi", kaže Horvatova i dodaje da sa ovakvim načinom rada tekstilna industrija ne može značajno napredovati, te da time što ne plasira sopstvene proizvode postaje nisko akumulativna industrijska grana.

"U Srbiji postoje samostalni brendovi, ali su malobrojni", kaže Horvatova i dodaje da je neophodna volja i strategija države, strukovnih institucija i udruženja koja se bave tom industrijskom granom kako bi se pokrenula kampanja formiranja sopstvenih brendova.

Ona ističe da je modna industrija pre pola veka bila 4. industrijska grana u svetu ali da to mesto i danas zauzima po prometu robe i kapitala.

"Reč je o industriji sa ogromnim ekonomskim potencijalom, ali nam je neophodna nadogradnja i strateška pomoć svih struktura u izgradnji srpskih brendova", naglašava Horvatova i navodi primer Libana koji kroz modnu industriju brendira zemlju.

"Ova zemlja strateški podržava talentovane mlade dizajnere time što im omogućava da rade u tehnološki ozbiljno opremljenim radionicama, a pružaju im mogućnost da se predstave u inostranstvu", kaže Horvatova i dodaje da je stoga veliki broj libanskih dizajnera prisutan na svetskim sajmovima mode, poput "Nedelje mode" u Parizu.

Emisiju "biznis kompas" možete u celosti poslušati  OVDE

Tagovi
Srodne vesti