Izvor: RTS, 21.Nov.2023, 07:00

"Свети грал" сваког пословања - упознати потребе и навике потрошача, али то није све

Процедура оснивања фирми у Србији одавно није проблем, а од маја је још бржа и лакша јер се фирме региструју онлајн. Много већи проблем је опстати у оштрој конкуренцији на тржишту.
Сјајна пословна идеја или производ, само је почетак. На дугом путовању >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << треба савладати много кривина и стрмина.
Др Слађана Барјактаровић Ракочевић, професорка на Факултету организационих наука, подсећа на речи Двајта Ајзенхауера.
"Планови су ништа, планирање је све. Бизнис план јесте важан али он сам по себи није суштина. Суштина је оно што доводи до њега", истиче професорка Барјактаровић Ракочевић.
Свети грал сваког пословања је упознати потребе и навике потрошача на жељеном тржишту, осмислити стратегију промоције и продаје и подједнако важно - упознати конкуренцију, али и своје слабости и реалне претње. 
"Кажу да од 100 бизнис планова који се напишу, 10 буде прочитано, а само један добије неко финансирање. И зато треба да будете искрени и да заиста представите ствари онакве какве јесу", каже професорка Слађана Барјактаровић Ракочевић. 
Шта ако се све уради како треба, или бар тако мислимо, а посао ипак не иде у жељеном правцу.
"Ми смо у пројекту 'Предузми идеју' који је подржао УСАИД баш доста фокуса ставили на ту фазу која се зове идеација. Треба проћи кроз тај процес и валидирати ту идеју пре него што одлучимо да ћемо стварно да уложимо све своје време, енергију", каже Тадеј Курпа, програмски директор тог пројекта.
Истраживање којим је обухваћено више од 3.500 испитаника - представника малог бизниса из 15 земаља, показало је да 75 одсто њих верује да само изласком на међународно тржиште могу да расту и повећају приходе.
Јелена Ђуровић, менаџерка за партнерства у компанији "Пејонир", рекла је да луксуз да се крећу и да се задржавају на домаћем тржишту имају они који живе на тржиштима попут САД, Русије, Кине јер су та тржишта довољно велика.
"Због тога је наша препорука овде да се размишља о неким ширим, даљим тржиштима без обзира на то што су она далеко и што су можда многима у фокусу. Дакле, има и конкуренције, тамо постоји и више уређености, постоји и већа куповна моћ", каже Ђуровићева. 
Можда оно што нам се учини као брз и лак успех није ствар среће и правог тренутка, већ заправо резултат дугогодишњег рада и много падова и подизања које нико не види. Ипак се све, па и успех у бизнису, учи.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.