Kraća bolovanja na reč

Izvor: Blic, 05.Apr.2009, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kraća bolovanja na reč

Zaposleni Norvežani imaju pravo da za manje zdravstvene tegobe poput prehlade ili bola u leđima odsustvo sa posla sami pravdaju poslodavcu, bez otvaranja bolovanja.

To pravo odnosi se na 24 nepovezana dana godišnje. To je propisano da bi se izbegle nepotrebne gužve kod lekara opšte prakse.

Osim Norvežana, ovakvu mogućnost imaju i zaposleni u mnogim drugim zapadnoevropskim zemljama. Kod nas, nažalost, još uvek nije tako. Dolazak kod lekara samo zbog otvaranja >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << bolovanja jedan je od razloga velikih gužvi u čekaonicama domova zdravlja. Donošenje ovakvih propisa olakšalo bi mnogo našim lekarima, ali i zaposlenima.

– Svuda u svetu postoji praksa da se javite poslodavcu, kažete da ste bolesni i ostanete kod kuće da se lečite. Kod nas to još uvek nije praksa. Pacijent umesto da leži kod kuće, kako bi recimo prehlada što pre prošla, mora da čeka u domovima zdravlja zbog otvaranja bolovanja, a zatim potvrdu od lekara mora da nosi poslodavcu. Svi znamo da nije dobro da se prehlada odboluje na nogama jer treba odmoriti organizam. Kod nas zbog birokratije pacijenti, umesto da leže, šetaju od domova zdravlja do poslodavca – objašnjava dr Nevena Jovičić iz beogradskog Doma zdravlja Savski venac.

Ona kaže da je zbog toga obesmišljena i praksa telefonskog savetovališta koje je uvedeno kako bi se smanjile gužve u domovima zdravlja, gde pacijenti mogu da se za lakše zdravstvene tegobe konsultuju sa lekarom, šta da piju, kako da snize temperaturu.

U DZ Voždovac kažu da je još uvek veliko nepoverenje između poslodavaca i zaposlenih. Oni od poslodavaca često imaju zahteve za proveru bolovanja, da li je u skladu sa zakonom, da li je lekar njihovog doma zdravlja izdao potvrdu.

– To ne čudi, jer je u proteklim godinama bolovanje u Srbiji najčešće zloupotrebljavano. Potrebno je još mnogo vremena da se izgradi međusobno poverenje između poslodavca i zaposlenog i, naravno, potrebna je mnogo veća odgovornost zaposlenih prema poslu. Na zapadu su zaposleni svesni da ako ne rade neće dobiti platu i ne odsustvuje se sa posla bez preke potrebe. Mi prolazimo kroz period gde se učimo poverenju i odgovornosti – kaže dr Dragana Nalić, direktorka Doma zdravlja Voždovac.

Ona dodaje da je međusobno nepoverenje danas dovelo do toga da zaposleni i kada su ozbiljno bolesni ne žele da otvaraju bolovanje jer se plaše da ne izgube posao.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.