Građani se žale na lošu upravu

Izvor: B92, 03.Jan.2011, 17:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Građani se žale na lošu upravu

Beograd -- 90 odsto pritužbi građana odnosi na lošu upravu, izjavio je zaštitnik građana Saša Janković.

Najčešće pritužbe se odnose na netransparentne, nelogične i spore postupke po najrazličitijim pitanjima i zahtevima za ostvarivanje nekog prava.

"Građani imaju s pravom utisak da organi uprave rade svoj posao onako kako njima naviše odgovara, a ne kako zakon kaže i kako građani očekuju", rekao je Janković i dodao da se to u Evropi smatra povredom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << osnovnog ljudskog prava.

On je najavio da će nastojati da dobru upravu uvrsti u spisak osnovnih ljudskih prava kao što je to u Evropskoj uniji, odnosno da se neodgovorno i nekorektno ponašanje državnih službenika više ne tretira kao mali propust, već kao suštinska povreda prava građana.

Janković je ukazao da je dobro što građani sve više poznaju i insistiraju na svojim pravima i ne odustaju od njih .

On je istakao da je nemoguće promeniti i uspostaviti kvalitetan odnos građana sa upravom ako se ne promeni politički stav prema tome šta je uprava.

U Srbiji se rad u javnoj službi shvata kao socijalna kategorija, odnosno da država gleda da što više ljudi radi u upravi, kako bi socijalni faktor bio zadovoljan, rekao je Janković.

Prema njegovim rečima, u upravi je zaposleno puno ljudi koje vlast plaća što manje i ne pita za odgovornost, što znači da o pravima i obavezama građana odlučuju nedovoljno stručni, motivisani, odgovorni i nedovoljno plaćeni ljudi koji proizvode nezadovoljstvo.

On je ukazao da se mora smanjiti broj zaposlenih u upravi, promeniti način njihovog rada, uspostaviti visok nivo odgovornosti i adekvatno ih platiti kako bi najstručniji ljudi išli u državnu službu, a ne u banke i nevladine organizacije.

Janković je ukazao da tek tada uprava može da bude kvalitetna i upozorio da država još nije sprovela ni jedan od ciljeva za reformu državne uprave.

"Ona je politizovana, neprofesionalno i nedovoljno organizovana i prekobrojna", zaključio je Janković i dodao da u radu ombudsmana važnu ulogu imaju mediji.

Prema njegovim rečima, mediji su mač koji stoji iza zaštitnika građana.

"Pokazalo se da su mediji najveći saveznik i najveća sankcija u rukama zaštitnika i drugih sličnih kontrolnih tela, jer su ljudi na visokim položajima danas u Srbiji jako osetljivi na kritiku u medijima", rekao je Janković.

On je dodao da su mediji zato odigrali ključnu ulogu u uspostavljanju efikasnosti zaštitnika građana.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.