Dedovina još daleko

Izvor: Glas javnosti, 01.Apr.2009, 02:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dedovina još daleko

BEOGRAD - Više od hiljadu predstavnika Mreže za restituciju protestovalo je juče ispred Vlade Srbije. Okupljeni su zahtevali od vlade da Skupštini Srbije dostavi predlog zakona o restituciji u naturi. Petoro predstavnika Mreže primio je savetnik premijera Milorad Bjelopetrović, ali posle dvosatnog razgovora, koordinator Mreže za restituciju Milivoje Antić je izjavio da nije zadovoljan onim što su čuli u vladi.

Nepovoljan odgovor

- Rečeno nam je da će vlada >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << zakon o restituciji do kraja juna uputiti Skupštini na razmatranje, ali da u međuvremenu planiraju da usvoje zakon o javnoj svojini i zakon o građevinskom zemljištu, što je za nas neprihvatljivo - rekao je Antić i najavio da će već danas Mreža uputiti zvanične zahteve vladi da ta tri zakona idu u paketu.

On je kazao da su interesi pojedinaca i očuvanje monopola jedini motiv zašto do sada taj zakon nije usvojen, iako je napravljeno 15 nacrta.

- Povraćaj imovine u naturi znači budžetske prihode jer će vlasnici kojima bude vraćena imovina državi plaćati porez - istakao je Antić.

On je naveo da je za povraćaj denacionalizovane imovine podneto 140.039 pojedinačnih prijava, a to čini tek petinu imovine koja je oduzeta, a 97 odsto čine građevinsko, poljoprivredno i šumsko zemljište.

Okupljeni, mahom pripadnici srednje i starije generacije, kojima je dedovina oduzeta 1946. godine „u ime naroda“ u Beograd su stigli iz: Novog Sada, Subotice, Kraljeva, Raške, Kruševca, Šida, Novog Bečeja....

- Dedi su oduzeli zemljište i salaše, a tetki omanju firmu za preradu mesa sa prodavnicom. Zemljište je bilo u zadružnoj svojini, a firma je ostala u privatnoj svojini. Ovo je već četvrti put da se okupljamo ispred vlade i nadam se da će vlast konačno imati sluha za naš problem - kaže Đerđi Timunović iz Subotice.

Bez krova nad glavom

- Ne verujem da će išta uskoro biti rešeno, ali ako je ovo način da se čitav proces ubrza, tu smo. Kada smo mogli da čekamo više od 60 godina, moći ćemo još malo - izjavila je LJubinka Vasilijević iz Beograda.

LJubinkinom ocu su oduzeli zemljište na Bežanijskoj kosi uz obrazloženje da on nije zemljoradnik, kao i materijal za izgradnju kuće, te do današnjeg dana ona i majka nisu stambeno obezbeđene.

- Skupština opštine Novi Beograd je nacionalizovala imanje, a na tom zemljištu nikli su blokovi i soliteri. Kada bi mi se imovina vratila, barem bih mogla decu da obezbedim - kaže Vasilijevićeva.

Posle višesatnog stajanja ispred zgrade vlade, protest je nastavljen šetnjom do Ministarstva finansija.

Konferencija „Bezbednost u saobraćaju“ u organizaciji Danas konferens centra

Saobraćajke godišnje odnesu 750 miliona evra

Autor: G. Vlaović

Beograd - Nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja je pripremljen i 9. aprila naći će se pred članovima Vlade Srbije. Cilj je da se zakonska rešenja u toj oblasti usklade sa standardima Evropske unije. Prošle godine 950 ljudi je izgubilo život u saobraćajnim nesrećama u Srbiji, a materijalna šteta procenjuje se na oko 750 miliona evra. Primenom nove zakonske regulative težimo da naše drumove i ulice učinimo bezbednijim za učesnike u saobraćaju - izjavio je juče pomoćnik ministra za infrastrukturu Dragan Jovanović na konferenciji „Bezbednost u saobraćaju“ koju je organizovao Danas konferens centar.

Branimir Miletić, glavni policijski savetnik, naglasio je da se u Srbiji svakog dana organizuju tri sahrane zbog saobraćajnih nesreća. On je dodao da je u prvim mesecima 2009. godine bilo 4,2 odsto nesreća manje u odnosu na isti period prošle, a broj žrtava smanjen je za 24 odsto. Kako bi se povećala bezbednost u saobraćaju i zaštitili ljudski životi Nacrt zakona zabranjuje upotrebu mobilnih telefona tokom vožnje, propisuje upotrebu svetlosne signalizacije na automobilima i zabranjuje upotrebu aparature koja ometa rad policijskih radara. Takođe, nasilnička vožnja i vožnja u pijanom stanju biće veoma oštro sankcionisane. Tako su, recimo, za osobe koje voze u alkoholisanom stanju predviđene kazne od 5.000 do 30.000 dinara, ali i zatvorske kazne za najteže prekršaje. Novinu predstavlja i propis prema kojem će vozači koji učine grube prekršaje morati da idu na proveru vozačkih sposobnosti.

Timoti Rajli, regionalni oficir za bezbednost u ambasadi Sjedinjenih Američkih Država, naglasio je da se u toj zemlji posvećuje velika pažnja razvijanju strategije tzv. „defanzivne vožnje“ koja podrazumeva brigu o sebi, ali i drugim učesnicima u saobraćaju. Stoga se vode reklamne kampanje koje imaju za cilj da eliminišu tzv. „ofanzivne vozače“, koji misle samo na sebe i time su najveća prepreka bezbednosti u saobraćaju. Rajli je istakao da se veoma vodi računa i o signalizaciji, a posebno o postavljanju moderne tehničke opreme koja pomaže policiji u otkrivanju prestupnika, može da posluži kao dokazni materijal na sudu i sprečava mogućnost podmićivanja.

Mirko Alvirović, predsednik SAT media grupe, istakao je da je najveći problem činjenica da su vozači opušteni, neodgovorni i nedovoljno obučeni za vožnju. On je svoju tvrdnju ilustrovao podacima da 21 odsto vozača ne zna čemu služi saobraćajni znak „obrnuti trougao“, 48 odsto njih se ne snalazi u kružnom toku, a 60 odsto nema iskustva u naglom kočenju. Alvirovićsmatra da su koreni bahatog ponašanja u saobraćaju u porodici gde se deca ne uče kako da na pravilan način prelaze ulicu i poštuju saobraćajnu signalizaciju. Veliki problem predstavlja i to što početnici u auto-školama dobijaju uglavnom veoma lošu obuku. Prema njegovim rečima, potrebno je izvršiti klasifikaciju auto-škola i javno reći koje škole ne ispunjavaju standarde. Direktor razvoja programa Nacionalne vozačke akademije Mladen Alvirović izneo je poražavajuće podatke da čak dva miliona vozača sa položenim vozačkim ispitom nije dovoljno obučeno za svakodnevnu vožnju. Upravo zbog toga, objašnjava Alvirović, formirana je Nacionalna vozačka akademija kako bi se vozači obučili za situacije sa kojima mogu da budu suočeni u vožnji. U tom cilju će 15. aprila u mestu Subotište pored Pećinaca biti otvoren i trenažni centar Nacionalne vozačke akademije jedistven na ovim prostorima. Direktor i glavni i odgovorni urednik Studija B Aleksandar Timofejev i asistentkinja direktora B92 za korporativnu odgovornost Sandra Pajović, predstavili su kampanje „Bezbedni u saobraćaju, priključi se“ i „Ne prizivaj nesreću“ koje te medijske kuće sprovode kao svoj doprinos bezbednosti u saobraćaju. Novinar Televizije Pink Mladen Mijatović, koji je obavljajući svoj posao bio svedok oko 750 pogibija zbog saobraćajnih nesreća, istakao je da većina medija ne pridaje previše značaja preventivi udesa većim pažnju posvećuje uglavnom kada se radi o velikim nesrećama sa brojnim žrtvama. Pomoćnik direktora Sektora za saobraćajnu delatnost Javnog komunalnog preduzeća Beograd put Dragica Ševkušić naglasila je da tom preduzeću smetnju predstavlja krađa saobraćajnih znakova, čak i semafora, kao i to što građani i preduzeća ponekad bez saglasnosti i znanja Beograd puta postavljaju signalizaciju koja nije usaglašena sa propisima čime se ugrožava i saobraćaj. Prema njenom mišljenju bezbednost saobraćaja ugrožava i nepropisno parkiranje i takve prekršaje trebalo bi strože sankcionisati.

Kazne nisu jedino rešenje

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić smatra da Srbija ne treba da se ugleda na Obalu Slonovače koja ima 111 udesa na 1.000 registrovanih automobila većna Britaniju koja na isti broj registrovanih kola ima jedan udes. Vujanićje istakao da se bezbednost u saobraćaju nikako ne može postići samo kaznenim merama većse mora razviti svest vozača o odgovornoj vožnji. On je naglasio i to da se broj saobraćajnih nesreća nikako ne može smanjiti bez pomoći političara i značajnih finansijskih sredstava koja je potrebno uložiti u saobraćajnu infrastrukturu.

Otimačina

BEOGRAD / STARA PAZOVA - Opštinski sud u Staroj Pazovi prodao je pre dva meseca preduzeću „Ran komerc“ obradivu zemlju Save Kolarova u selu Vojka a potom je pre mesec dana doneo rešenje kojim se Kolarov proglašava vlasnikom te iste zemlje - po osnovu nasledstva! Tako jedna te ista parcela, po odlukama suda, sada ima dva vlasnika!

- Ovde je reč o klasičnoj otimačini, jer je moja porodica vlasnik te parcele već 14 godina i sve vreme je obrađuje. Sud je prodao našu parcelu preduzeću „Ran komerc“ iz Ašanje, koje je zaoralo brazde preko posađenih kukuruza - priča za Kurir Ljubomir Kolarov, Savin sin, koji je ceo predmet predao Odeljenju za nadzor Ministarstva pravde.

Vlasnica zemlje je od 1994. godine bila njegova baba, Savina majka Aleksija, koja je umrla 1992. Tada je bio prodat veliki broj parcela, jer se verovatno računalo na to da su oštećeni meštani uglavnom starci, koji se neće buniti!

- Moj otac je veoma star, kao i većina ostalih oštećenih, i oni nemaju snage da se bore sa sudom i zemljoradničkom zadrugom iz Vojke, koja je saučesnik u otimačini - dodaje Kolarov i navodi da njegova parcela ima dva jutra, a ukradene su i veće, jedna od čak 10 jutara obradive površine.

On tvrdi da je prodaja bila moguća jer geometar nije pogledao u katastar kad je premeravao parcele, a u katastru je majka Save Kolarova navedena kao vlasnik. Sud je prevideo propust geometra, namerno ili ne. Kad je novinar Kurira pozvao Opštinski sud u Staroj Pazovi radi objašnjenja, Ružica Nikolić, predsednica suda, rekla je „da ne čuje dobro, da se veza gubi“, a na naše pozive koji su usledili nije odgovarala jer, kako nam je rečeno, „nije bila u zgradi suda“.

Zemljoradnička zadruga iz Vojke još 2002. stavila je hipoteku na državnu zemlju bez saglasnosti države.

- Da li je dozvoljeno da zemlja bude stavljena pod hipoteku, kad je Zakonom o pretvaranju poljoprivrednog zemljišta u druge objekte svojine, kao i Zakonom o državnom premeru i katastru i upisima prava na nepokretnosti, sva zemlja koja nije bila razgraničena prešla u državnu svojinu - pita se Kolarov.

Predmet je sada u Odeljenju za nadzor Ministarstva pravde, gde su nam objasnili da ne možemo dobiti nikakve informacije, jer je Zakonom o uređenju sudova regulisano da na to imaju pravo samo učesnici u postupku.[ antrfile ]

POLOŽAJ (LOKACIJA) POGONA :

Pogon Subotište (opština Pećinci), je smešten na sopstvenom imanju koje se nalazi između mesta Pećinci i Subotište na regionalnom putu Pećinci-Kupinovo. Na delu imanja gde je nekada bio čuveni salaš Jelkovac, sa dobrim prilaznim putem i izgrađenom infrastrukturom (objekti, struja, voda, telefon) je smešteno sedište preduzeća u ekskluzivnoj savremeno uređenoj upravnoj zgradi. Ceo ovaj kompleks je uređen kao veliki park sa dosta zelenih površina, sa decenijama starim stablima hrasta, jasena, bora i orah, ali i sa širokim asfaltnim saobraćajnicamai platoima za nesmetano obavljanje unutrašnjeg transporta.

Blizina važnih saobraćajnica i grada Beograda predstavljajupovoljan geografski položaj, (Beograd 40km, Šabac 30km, Novi Sad 50km, autoput Beograd-Zagreb 5km, aerodrom Beograd 25km).

Ceo kompleks je povezan putevima. Glavnaasfaltna saobraćajnica koja se proteže sredinom kompleksa i izlazi na regionalni put (dužine 350m i širine 5m) račva se u više drugih unutrašnjih asfaltnih puteva ukupne dužine 1500m koji predstavljajuodličnu vezu između postojećih i budućih objekata kompleksa. Ostali delovi kompleksa (voćnjaci i dr.) povezani su primerenim putevima pogodnim za kretanje poljoprivredne i druge mehanizacije.U svakom slučaju svaki deokompleksa dostupan je u bilo koje doba godine.

Za potreba vazdušnog saobraćaja postoji predviđen prostor koji će se prilagoditi za sletanje i uzletanje lakih aviona

“SAT media group” is opening a National Driving Academy in Pecinci

13. mart 2008. | 10:08

Izvor: 24 sata

The National Driving Academy (NAVAK) in Pecinci, in which EUR 8 mil will be invested, is the first specialized school for secure driving in Serbia, and it will contribute to a bigger safety of all traffic participants,

The National Driving Academy (NAVAK) in Pecinci, in which EUR 8 mil will be invested, is the first specialized school for secure driving in Serbia, and it will contribute to a bigger safety of all traffic participants, by the words of company’s Director, Momir Alvirovic.

He pointed out that Academy’s program will start immediately and that it will be realized based on experience of “SAT media group” representatives, gained on a tour of all operating centers of the kind in the world.

Alvirovic added that the Academy’s key goal is education and assistance to drivers to get knowledge that cannot be reached in auto schools and experiences which are difficult and risky to be tasted on the public road.

Also, various vehicle components will be examined, and only for Academy’s needs there will be built a complex of tracks on 36 hectares, which will consist of several school modules for various practices.

Комунистичка банда је уништила државу Србију! Сами смо криви што смо им дозволили да дођу на власт 1945.

Pa kako da vrate kada su partizani kroz njihove naslednike jos na vlasti.Ali neka ovo ostavlja prostor dan kada definitivno odu sa vlasti sve njihovo bude nacionalizovano.Usoro cew izgubiti podrsku sa zapada kojin se raspada.Ko ceka taj i doceka

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.