Tadić u Vršcu: Osnivajte porodična preduzeća

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 11.Mar.2012, 16:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Tadić u Vršcu: Osnivajte porodična preduzeća

VRŠAC -

Predsednik Srbije Boris Tadić ohrabrio je danas građane da u što većem broju osnivaju porodična preduzeća i preuzimaju odgovornost za svoju egzistenciju, naglasivši da će država nastojati da pomogne perspektivna mikro preduzeća.

Tadić je, tokom posete porodičnoj vinariji "Selekta" u selu Gudurica kod Vršca, rekao da od masovnosti porodičnih biznisa, odnosno mikro preduzeća, zavisi i razvoj čitave države.

"Treba upregnuti jedan funkcioalni >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << sistem koji treba da da rezultat. Kada porodična preduzeća nastaju tog trenutka i država je rasterećenija. Ima mnogo krajeva u Srbiji gde ljudi nemaju hrabrosti niti elementarne spremnosti da uđu u taj proces. Zato moramo da ohrabrimo građane da budu preduzetnici, da svoj talenat iskažu i pronađu posao", rekao je Tadić.

Građani treba dobro da razmisle da li na sebe mogu da preuzmu iskušenje i rizik, koji se na kraju ipak isplati, kazao je Tadić, nakon što ga je vlasnik vinarije Milutin Stojšić proveo kroz vinski podrum.

U razgovoru sa vinarima vršačkog kraja, predsednik Tadić je istakao da je ekonomska politika vlade Srbije sadržana u tri reči: investicije, posao i sigurnost.

"Stotine hiljada ovakvih preduzeća je budućnost ove zemlje. Neke zemlje su se od krize odbranile zahvaljujući upravo takvim preduzećima", rekao je Tadić.

Prema njegovim rečima, država mora da osigura što bržu naplatu proizvoda i usluga kako bi osigurala egzistenciju porodičnim preduzećima, i da istovremeno oformi razvojnu banku koja će pomagati mikro, mala i srednja preduzeća.

Tadić je danas na centralnom trgu Vršca razgovarao sa građanima, a potom je posetio i poslastičarnicu "Đorđević", jedan od najstarijih porodičnih ugostiteljskih objekata u tom gradu.

Tadić je sa vlasnikom poslastičarnice Dragoslavom Đorđevićem, koja je osnovana davne 1854. godine, razgovarao o iskustvima u vođenju porodičnog biznisa. Tadić, koji je u poseti vršačkom kraju, u razgovoru sa preduzetnicima i građanima, naglasio je potrebu podsticanja osnivanja mikro porodičnih kompanija.

Predsednik je u razgovoru sa vinarima istakao da je u mnogim malim mestima širom Srbije susreo ljude koji preuzimaju odgovornost za egzistenciju u svoje ruke.

Tadić je istakao da mikro, mala i srednja preduzeća rešavaju problem nezposlenosti i utiču na porast bruto domaćeg proizvoda.

Država, kako je rekao, neće zaoraviti ni velika preduzeća, ali da mikro, mala i srednja preduzeća moraju biti baza ekonomskog sistema.

"To su kapilari, krvni sudovi koji povezuju čitav organizam, to je strategija ekonomskog razvoja, apsolutno nezaobilazna u godinama koje su pred nama", rekao je Tadić.

Predsednik Srbije je dodao da se u kvalitetu vina koje se proizvodi u nekoj državi ogleda i kultura te zemlje.

"Vino nije smo poljoprivredni proizvod, već i iskaz kulure jedne nacije. Mnoge zemlje se ponose svojim vinima", rekao je Tadić, ocenjujući da i Srbija, sa svojom klimom i podnebljem, ima potencijal da proizvodi vrhunska vina.

Vlasnik vinarije Milutin Stojšić, rodom iz Vršca, objasnio je da je reč o porodičnom biznisu, i da, osim članova najuže porodice, vinarija upošljava još dvoje ljudi.

Prema njegovim rečima, najveći problem sa kojim se susreću male vinarije jeste naplata potraživanja, na koju se čeka i do godinu dana.

"To nas sve boli, i kada bi se to regulisalo, odnosno kada bismo znali kada možemo da naplatimo naša vina, to bi nam mnogo poboljšalo status", rekao je Stojšić Tanjugu.

On je dodao da vinarija finansijski opstaje zahvaljujući izvozu.

Država bi, kako kaže, mogla da pomogne i dodeljivanjem subvencija za kupovinu mašina neophodnih za proizvodnju, a sve u cilju poboljšanja kvaliteta.

"Velika je borba, ima dosta malih vinarija i moramo da pazimo na svaki segment proizvodnje", rekao je Stojšić, koji je proteklih godina, kako kaže, mnogo uložio u unapređenje tehnologije proizvodnje vina.

Porodična vinarija "Selekta" počela je da pravi visokokvalitetna vina 1988. godine, i devedesetih godina je proizvodila desetak hiljada litara godišnje, danas proizvodi 80 hiljada litara, od čega se 30 odsto plasira na inostrano tržište.

Vinarija 2004. godine, nakon povećanja kapaciteta i modernizacije vinskog podruma, izlazi na tržište sa robnom markom "Selekta", i sada proizvodi: dvorsko vino, Burgundac, Šardone, Rajnski rizling, Kaberne i Dvorsko roze vino.

Vinarija poseduje sopstvenu plantažu grožđa površine 22 hektara, a u selu Gudurica ima i degustacionu salu, gde ugošćuje ljubitelje vina, kao i četiri sobe za prijem gostiju.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.