Mafijaši neće uticati na naš rad

Izvor: B92, 14.Feb.2013, 19:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Mafijaši neće uticati na naš rad"

Beograd -- Članovi Vlade nastaviće sa redovnim aktivnostima i nikakve kriminalne grupe ne mogu da utiču na satnicu rada i obaveze Vlade, izjavio Dačić na aerodromu.

Avion sa premijerom Ivicom Dačićem i delegacijom bezbedno je večeras, nešto posle 21 sat, sleteo na aerodrom Nikola Tesla po povratku iz zvanične posete Irskoj.

Kako javlja novinar B92, Dačić je na aerodromu rekao da se upozorenje >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na moguću diverziju nije odnosilo na let iz Dablina, već generalno na mogućnost da dođe do nameštenog kvara na avionu Vlade.

On je izjavio da su prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić i on, uprkos tome, odlučili da nastave sa diplomatskim aktivnostima.

Članovi vlade nastaviće sa redovnim aktivnostima i nikakve kriminalne grupe ne mogu da utiču na satnicu rada i obaveze Vlade, rekao je Dačić i najavio novi režim obezbeđivanja državnih letelica tako što će ona biti obezbeđivana 24 sata, a kada se bude nalazila u inostranstvu biće skrenuta pažnja i na mogućnost diverzije.

To znači, dodao je Dačić da je potrebno da i u inostranstvu vladin avion bude 24 sata pod kontrolom.

Premijer nije želeo da kaže o kojim se kriminalnim grupama konkretno radi, istakavši da to nije prvi put da je dobio sličnu informaciju kako o njegovoj, tako i o ugroženosti njegovih članova porodice.

Prema njegovim rečima, iz cele situacije može se izvući i nešto dobro, a to je "da su po prvi put BIA, MUP i Direkcija policije uradili nešto koordinirano".

Dačić takođe nije komentarisao da li će prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić u Berlin otputovati istom letelicom.

Direkcija policije obavestila je ranije danas premijera Dačića da BIA ima saznanja da vođe pojedinih kriminalnih klanova nastoje da za interese svojih kriminalnih grupa, uz pomoć određenih osoba koje imaju pristup avionu Vlade, izazovu kvar na avionu u inostranstvu prilikom putovanja predsednika, premijera ili prvog potpredsednika Vlade.

Kvar bi izazvao delimično oštećenje i nakon poletanja doveo do pada aviona, pri čemu se naknadno ne bi moglo ustanoviti da je u pitanju bio namerno izazvan kvar, jer se avion u poslednje vreme u više navrata kvario, sa čime je javnost bila upoznata, saopštio je večeras MUP.

U dogovoru sa članovima posade aviona Vlade, Dačić je odlučio je da se vrati za Beograd danas u 18.30 časova istim avionom sa kojim je delegacija i doputovala u Dablin, navodi se u saopštenju MUP-a.

Prema saznanju Blica, Veljović je obavestio Dačića i rekao mu da ne ulazi u avion, ali je uprkos tome premijer odlučio da se vrati za Beograd.

"Ne interesuje me, vraćam se kući", rekao je Dačić direktoru policije, prenosi ovaj beogradski list.

Nicović: Diverzija moguća sa više strana

Nekadašnji načelnik beogradske policije Marko Nicović ocenio je da iza namere kriminalnih grupa da izazovu kvar na vladinom avionu može da stoji svako ko ima novac da plati profesionalce, ali je dodao da se nada da su službe bezbednosti sposobne da spreče tako nesto.

Nicović je za Tanjug rekao da nije isključeno da iza takvog pokušaja stoje uticajni tajkuni, klan Darka Šarića, možda čak i albanski lobi, odnosno da je diverzija moguća sa više strana, te da bi atentat na nekog funkcionera vlade svakako doveo do potresa na političkoj sceni Srbije, možda do novog izbornog ciklusa, a sve to, kaže Nicović, ekonomski bi unazadilo zemlju.

On je, međutim, rekao da se nada da su službe bezbednosti sposobne da spreče tako nešto, te dodao da bi u suprotnom "svi, od prvog do poslednjeg čoveka u službi trebalo da idu u penziju zbog nesavesnog obavljanja službenih obaveza".

"Bilo kakav incident takve vrste bio bi bruka za državu, a za službe posebno", zaključio je Nicović.

Svi kvarovi na avionima Vlade Srbije

Foto: Beta, arhiva

Mediji su ranije pisali da su oba aviona Vlade Srbije, "falkon" i "lir džet", u kvaru, jer su stari više od dve decenije, a samo u poslednjoj godini brojni letovi državnih funkcionera su odlagani ili otkazivani.

Od formiranja aktuelne vlade dva puta je javnost obaveštena o problemima na državnoj letelici.

Zbog kvara 6. decembra avion, kojim je premijer Dačić trebalo da otputuje na Kipar, nije na vreme poleteo sa aredoroma "Nikola Tesla".

Kako su tada naveli beogradski mediji, kvar je ustanovljen tek kada su premijer i delegacija ušli u avion, pa se čekala nabavka novog dela.

Problemi sa vladinim "falkonom" zabeleženi su i 19. novembra kada je prvi potpredsednik Aleksandar Vučić, kako su preneli mediji, zamolio šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana da srpskoj delegaciji, u kojoj je bio i ministar finansija Mladjan Dinkić, ustupi svoj avion, što je šeik prihvatio.

Avion se pokvario po dolaska u Ujedinjenje Arapske Emirate, a kako je Tanjugu tada rečeno u kabinetu vicepremijera, članovima srpske delegacije pilot je rekao da postoji problem sa elektronikom letelice, kao i da je najverovatnije u pitanju kvar autopilota.

Sa istim avionom pet meseci ranije imao je probleme i tadašnji premijer Mirko Cvetković, koji zbog kvara letelice nije otišao u Brisel na sastanak ministara ekonomije i finansija EU sa pristupajućim zemljama i zemljama kandidatima za članstvo.

Problem na vladinom avionu dogodio se i 2. decembra 2010. kada je tadašnji premijer Cvetković poleteo u službenu posetu Bugarskoj, da bi se vratio nakon što je pilot detektovao nedozvoljene potrese na letelici.

Nešto ranije, u novembru te godine, još jedan incident sa "lir džetom" dogodio se prilikom Cvetkovićeve posete Pragu, kada je zbog problema sa uredjajima za sletanje po magli delegacija umestu u Prag morala da sleti u Karlove Vari.

Avgusta 2010. godine prilikom odlaska ministra odbrane Dragana Šutanovca u Bagdad, uoči poletanja uočen je kvar na motoru "falkona", a pošto je kvar otklonjen delegacija je otputovala u Bagdad.

U martu 2011. ministar spoljnih poslova Vuk Jeremić kasnio je u povratku iz Pariza više od tri sata jer je pilot na pisti uočio kvar koji su mehaničari otklonili.

Tadašnji ministar policije Ivica Dačić, kako su pisali mediji, izbegao je incident u aprilu 2011. godine jer je kvar na "falkonu" otkriven uoči poletanja sa aerodroma u Budimpešti, gde je on boravio u zvaničnoj poseti.

Prema podacima avio-službe Vlade Srbije "lir džet 31a" proizveden je 1991, a "falkon 50" 1981. godine.

"Provera da li smo sposobni da sačuvamo funkcionere"

Kriminolog Zlatko Nikolić izjavio je večeras da je malo verovatno, ali ne i nemoguće da kriminalne strukture mogu preko ljudi koji održavaju avione Vlade da izvrše neku diverziju.

Nikolić smatra da je čitava situacija u stvari provera koliko smo sposobni da sačuvamo čelne ljude države.

On je rekao da je avion trenutno jedini u floti koji koriste naši funkcionerei i da dodir sa njim, održavanjem i pripremom mogu i moraju da imaju samo bezbednosno proverena lica.

"Stoga je malo verovatno da bi kriminalne grupe mogle da preko njih urade tako nešto, pokvare avion, izvrše neku diverziju...ali ne i nemoguće", rekao je Nikolić.

Ipak, prema Nikoliću, sve više liči na to da su puštene takve informacije da bi se proverila "budnost" službi da sačuvaju najviše državne funkcionere.

I činjenica da je premijer odlučio u dogovoru sa državnim vrhom da se ipak istim avionom vrati u zemlju govori o tome da su i službe išle tom logikom i shvatile o čemu se radi.

Nikolić je dodao i da, ako je to neko hteo da uradi kako bi proverio bezbednost Dačića i drugih državnih funkcionera, nije to baš uradio profesionalno i osmišljeno.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Dačić: Ovo nije prvi put

Izvor: Radio 021, 14.Feb.2013

Nakon što je BIA upozorila da bi avion u kom se vozi premijer mogao da bude sabotiran, Dačić izjavio da to nije prvi put da je čuo da mu je ugrožena bezbednost.

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.