Fable III opis

Izvor: GameInfusion.net, 31.Okt.2010, 18:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Fable III opis

Zaista je teško opisati Fable III bez spominjanja tvorca serije, Peter-a Molyneux-a, čoveka koji je jako sličan Stiviju (iz milošte) Džobsu, iz kompanije Apple. Naime, i jedan i drugi, imaju gadnu osobinu preterivanja. Istina, svaka kampanja nastoji da pokaže kako je neki proizvod bolji od kunkurencije i kako predstavlja najbolji izbor potrošača. Međutim, ova dva gospodina nastoje da svaki svoj produkt predstave kao grandiozan, epohalan i revolucionaran.

Tako Peter Molyneux već decenijama "pomera granice gejminga", uvodi nova interaktivna iskustva, "postavlja šablone po kojima će se drugi ugledati" i donosi revoluciju u žanru i sferi igranja uopšte. Još jednom ovaj samoumišljeni igrački mesija smatra (mada to nije rekao direktno, ali se naslućuje) da će se istorija RPG gejminga podeliti na dve ere: onu pre njega, kada su se igrači zamarali velikim brojem predmeta i 2D inventarom, kao i nepotrebnom progresijom lika kroz nadogradnje (!?), i na Moly-something eru, koja dolazi sa Fable 3.

"Vreme je za revoluciju" - slogan je ove igre. Na tako nešto nije se usudio ni Bioware skoro, Blizzard ranijih godina, CD Project sa Witcher-om, Voren Spektor sa prvim DeusEx-om... Pomenuti ljudi i njihove igre zaista su odgovorne za promene u RPG žanru. Fable III neće ostvariti nikakav globalni uticaj i neće biti opšta paradigma razvoja RPG naslova budućnosti, uprkos rečima ovog dizajnera, koga smo proteklih nekoliko meseci slušali i čitali, dok je on uzdizao Fable III na tron koji mu ne pripada.


Ako je u nečemu Lionhead Studios dobar, onda je to humor i šarm. Fable III ima najviše "šmeka", u odnosu na prethodne delove serije. Delom, za to je zaslužan i Džon Kliz (Monty Python), vaš lični batler.


Naravno, bez obzira na te pompezne najave, i sindrom naduvanih proporcija, od kojeg Molyneux pati, ni na tren nismo pomislili da će Fable III biti revolucionaran naslov. Niko se više i ne loži da kritikuje ovog simpatičnog dedicu, sem nas, ali eto, mi smo veoma mlad sajt, te moramo i mi da damo svoj doprinos. Kada slušate Molyneux-a kako objašnjava da će odsustvo menija i njihova uklopljenost u svet (Dead Space, anyone?) izmeniti način navigacije kroz opcije u igri do kraja sveta, onda, zaista, morate da se zapitate da li je ovaj čovek ikada odigrao neku igru, koja nije njegova.

Ispada da Molyneux svaki naslov samo pokrene i odmah zaključi da je inferioran. Njegovu viziju igrači ne dele. Sve njegove igre bile su sasvim solidne, uz dosta nedostataka, ali ni jedna nije bila remek-delo i ni jedna nije donela revoluciju. Ako ovako nastavi, to se nikada neće ni desiti. Ako ste igrali Fable II onda će te znati da je Fable III dvojka kakva je trebala da bude. To je i glavni temelj reklamiranja igara: izdavači i razvojni timovi nastoje da pokažu kako njihovi nastavci predstavljaju evoluciju i korak napred, u odnosu na prethodni rad. Da je to bila prodajna tačka za Fable III ni ova recenzija ne bi ovako izgledala. Ali i stvari o kojima pričamo su sastavni deo Fable iskustva.

Sem pozitivnog pomaka, mnoge negativne stvari, iz prethodnika prisutne su i ovde. I dalje je tu "preklapanje glasova", isti prosečan borbeni sistem, koji je morao da bude bolji, loš AI suparnika, opadanje frame-rate... Međutim, ako je u nečemu Lionhead Studios dobar, onda je to humor i šarm. Fable III ima najviše "šmeka", u odnosu na prethodne delove serije. Delom,...

Nastavak na GameInfusion.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GameInfusion.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GameInfusion.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.