Savremeni sistemi obrazovanja bolji od tradicionalnih

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 16.Maj.2019, 15:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Savremeni sistemi obrazovanja bolji od tradicionalnih

Savremeni sistemi obrazovanja u odnosu na tradicionalne daleko su bolji i ne mogu se tek tako upoređivati, komentar je prosvetara, koji ističu da savremena nastava u 21. veku informatičke ere pruža učenicima šira i praktična znanja, bez pasivnosti kakvu su đaci imali decenijama ranije. Učionice su digitalne, školski sistem je digitalizovan, što znači da smo na dobrom putu osavremenjivanja školstva. Upravo se merenjem obrazovnih postignuća savremenog školstva bave i Međunarodne >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << organizacije, a apatinska škola je slučajnim uzorkom testirana na ovu temu.

Dva odeljenja četvrtih razreda apatinske Osnovne škole "Žarko Zrenjanin" bila su deo istraživanja "TIMS", koje organizuje Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća s ciljem da objasni razlike između različitih sistema obrazovanja, te da pomogne razvoj savremene nastave i učenja matematike i prirodnih nauka širom sveta.

Anka Milanko, učiteljica IV4 OŠ " Žarko Zrenjanin" kaže: " Međunarodno takmičenje se odvija u 60 zemalja sveta, a mi nismo na nekom zavidnom nivou, ali novim metodama koje se uvode zadnjih godina, a naročito u poslednjoj deceniji, mislim da težimo ka tom cilju i da smo sve bolji".

Sa druge strane, da bi primenila savremene metode nastave, škola je morala uvesti proces digitalizacije, a za nastavnike i učitelje - edukacije.

Milena Vojnović, nastavnik engleskog jezika u OŠ "Žarko Zrenjanin" ističe: "U vreme kada sam počinjala da radim u školi, imali smo table i krede i tek po neki kasetofon, a danas je to mnogo drugačije, jer je i naša škola savremeno opremljena. Imamo računare, digitalnu učionicu, cd plejere, takođe koristimo multuimedijalne sadržaje i bavimo se interdisciplinarnom nastavom, koja se kreira na računarima iz škole i od kuće. "

Novi sistem obrazovanja daje praktičnu primenu znanja učenika za razliku od tradicionalnog po kojem učenik s razumevanjem treba da ponovi ispredavano gradivo.

Jasna Basarić, školski pedagog u OŠ "Žarko Zrenjanin" napominje: "Deca su recimo danas u verbalnom delu slabija u odnosu na decu pre 12 godina, a takođe motorika im je lošija, jer slabije koriste olovku, već večinom računare."

Nekada je predavanje bilo jedini način nastave koja je podrazumevala pasivnost učenika, pa prosvetari ističu da se savremenim metodama na višem nivou uvažava dete u školi sa svim njegovim motivacijama i raznovrsnim individualnim karakteristikama.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.