FRANKFURTSKI KONTROLORI LETA ŠTRAJKUJU U SREDU

Izvor: Kurir, 28.Feb.2012, 13:32   (ažurirano 02.Apr.2020.)

FRANKFURTSKI KONTROLORI LETA ŠTRAJKUJU U SREDU

BERLIN - U Frankfurtu, na najfrekventnijem nemačkom i jednom od vodećih evropskih aerodroma štrajku zemaljskog osoblja, koje upućuje avione do parking pozicija, u sredu 29. februara priključiće se i kontrolori leta, tako da prete veliki problemi, uz otkazane letove.

BERLIN - U Frankfurtu, na najfrekventnijem nemačkom i jednom od vodećih evropskih aerodroma štrajku zemaljskog osoblja, koje upućuje avione do parking pozicija, u sredu 29. februara priključiće se >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << i kontrolori leta, tako da prete veliki problemi, uz otkazane letove.

Kontrolori leta žele time da se solidarišu sa zemaljskim osobljem, a iz sindikata zaposlenih u vazdušnom saobraćaju kažu da, ukoliko i kontrolori lelta obustave rad - tada, praktično, sve staje.

Štrajk treba da počne ujutro u pet sati i da traje do 11 časova, a štampa prenosi da su skoro svi kontrolori leta članovi sindikata.

"Mi polazimo od toga da će se svi kontrolori uključiti u štrajk", kažu u sindikatu, navodeći da će hitni i spasilački letovi biti obavljani i za vreme štrajka i da postoji mogućnost proširenja.

Sindikat zaposlenih u vazdušnom saobraćaju pozvao je svoje članove na štrajk, što je naišlo na oštre kritike koncerna "Fraport", koji upravlja aerdoromom i koji je taj koark kritikovao kao preteran i neshvatljiv i zatražio od sindikata kraj ove borbe.

Iz "Fraporta" kažu da su dobro pripremeljeni za štrajk, čak i na "duže staze" i da je, povodom "sukobljenih frontova" u tarifnoj svađi, pripremio dodatni personal za rad.

Glavni razlog obustave rada oko 200 ljudi i sektora zemaljskog osoblja, koji upućuju avione do parking pozicije, s kontrolnog tornja i na samoj pisti, bio je spor oko plata - sindikati su tražili povećanje zarada za 25 do 50 odsto, u zavisnosti od stručne spreme, kao i povećanje bonusa, smanjenje radnog vremena i druge pogodnosti.

Aerodrom u Frankfurtu je najveći u Nemačkoj, odakle se dnevno obavi više od 1.300 letova, a aerodromske službe su uvele "vruću liniju" za putničke informacije o otkazanim letovima, po ceni od 14 centi po minutu razgovora.

Zemaljsko osoblje, zaduženo za usmeravanje aviona do parking pozicije dobilo je u kotrolorima leta veoma moćnog saveznika u borbi za bolje zarade i uslove rada, koji je lane, u svojim štrajkovima, pokazao i odlučnost i pregovarački duh.

Kada je reč o zaradama kontrolora leta, one zavise od puno faktora - jedan od najvažnijih je na koliko frekventnom aerodromu radi.

Početnik na manje prometnom aerodromu, recimo u Erfurtu, zarađuje godišnje osnovnu bruto platu od 72.000 evra, dok na najfrekventnijem nemačkom i evropskom aerodromu u Frankfurtu taj iznos je preko 100.000 evra.

Oni u proseku dobijaju još oko 1.000 evra neto svakog meseca za noćni rad ili rad preko vikenda, a onaj ko radi kao "supervizor" na nemačkim aerodromima dobija oko 130.000 bruto godišnju zaradu.

Nemački kontrolori leta se, u poređenju sa evropskim, nalaze na skali zarada u prvoj trećini - prema nepotvrđenim podacima koje prenose nemački mediji, najbolje zarađuju španski kontrolori - kažu, čak do 350.000 - što se objašnjava velikim brojem prekovremenih sati rada.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.