Konačni obračun: Hamilton i Rozberg u poslednjoj trci sezone jure titulu šampiona Formule 1

Izvor: MozzartSport.com, 23.Nov.2014, 10:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Konačni obračun: Hamilton i Rozberg u poslednjoj trci sezone jure titulu šampiona Formule 1

Prvi put posle 25 godina direktno o tronu odlučuju dva vozača istog tima – Mercedesa, a dodatnu draž daje činjenica se poeni dupliraju!

Luis Hamilton ili Niko Rozberg? Ko će biti šampion 65. takmičarske godine Formule 1? Odluka će pasti tek u foto-finišu sezone, u poslednjoj trci 2014, Velikoj nagradi Abu Dabija (nedelja 14.00 – TV Sportklub).

Najbrži i najluđi karavan na svetu krenuo je pre osam meseci iz Australije, da bi posle >> Pročitaj celu vest na sajtu MozzartSport.com << 17 usputnih stanica stigao do Ujedinjenih Arapskih Emirata. Drama je dostigla vrhunac, a rasplet će doneti pustinjska bitka na stazi Jas marina. Novog prvaka od titule deli još samo 55 krugova i 305,4 kilometra.

Prvi put posle 25 godina direktno o tronu odlučuju dva vozača iz istog tima. Nekada su to bili Francuz Prost i Brazilac Sena u Meklarenu, a danas Hamilton i Rozberg u Mercedesu. Pre poslednje runde Britanac ima 17 poena prednosti, ali se za dodatnu neizvesnost pobrinuo prvi čovek F1 Berni Eklston koji je sa saradnicima, pred početak sezone, doneo odluku da poslednja trka u Abu Dabiju donosi dvostruki broj poena! Dakle, onaj koji prvi prođe kroz cilj „upisaće“ čak 50 umesto uobičajenih 25 bodova!

Zbog ove nesvakidašnje „anomalije“ Luis Hamilton je došao u situaciju da može da ostane bez krune iako je trijumfovao na čak 10 od 18 ovogodišnjih trka, dok se Rozberg „samo“ pet puta peo na najviši stepenik pobedničkog postolja! Britanac je bio brži, a Nemac sigurniji na stazi. I uspešniji na treninzima gde vodi sa 10:7 u pol-pozicijama.

Računica je, uglavnom, jasna. Hamiltonu drugo mesto garantuje osvajanje drugog šampionskog naslova (do prvog je stigao pre šest godina za volanom Meklarena), dok je Rozbergu osim trijumfa neophodno da neko „preskoči“ njegovog rivala. Ili da, kojim slučajem, Hamiltonu otkaže auto ili da doživi težu havariju tokom stajanja u boksu ili (ne daj bože) nesreću... Niko bi mogao do prve titule i ako bude drugi (Hamilton šesti ili lošiji), treći (Hamilton sedmi ili lošiji), četvrti (Hamilton deveti ili lošiji) i peti (Hamilton deseti ili bez bodova). Ipak, takav rasplet je malo verovatan.

Prebogati šeici, koji su potrošili pravo malo bogatstvo kako bi sagradili pustinjski Monte Karlo, zadovoljno trljaju ruke. Njihova investicija, od navodno pedeset miliona evra koliko su iskeširali kako bi baš Abu Dabi bio poslednja trka u sezoni, pa još sa duplim bodovima, i te kako se isplatila. A vrhunac će uslediti kada se u nedelju, u sumrak, tačno u 17 časova po lokalnom vremenu (14.00 po našem) pogase crvena svetla i karavan krene u poslednju jurnjavu u 2014. godini.

Trka na Jas marini je po mnogo čemu specifična: počinje po danu, a završava se pod svetlošću reflektora, ima dosta veoma brzih, ali i sporih delova gde se vozi ispod 100 kilometara na čas, omogućava varijante sa jednim ili dva zaustavljanja u boksu, i do sada je najviše „ležala“ Sebastijanu Fetelu koji je trijumfovao na tri od pet izdanja.

Sjajni Nemac, međutim, posle četiri uzastopne titule morao je da abdicira, a na poslednjoj trci u bolidu Red Bula (naredne godine voziće za Ferari) vodiće veliku bitku s Fernandom Alonsom i Valerijem Botasom za četvrto mesto u generalnom plasmanu pošto se nalaze u krugu od samo tri boda. Abu Dabi će biti trenutak istine i za mnoge druge vozače kojima je ovo poslednja šansa da se izbore za novi ugovor i ostanak u karavanu Formule 1.

Sezona na izmaku protekla je u znaku svrgavanja Fetela i Red Bula, nesreće u Japanu u kojoj je teško nastradao Žil Bjanki, finansijske krize zbog koje Marusi i Kateram nisu učestvovali na nekoliko poslednjih trka, ali pre svega u apsolutnoj dominaciji Mercedesa. Nemačka ekipa je slavila na 15 od 18 trka, zabeležila 11 duplih pobeda i odavno je obezbedila titulu u konkurenciji konstruktora. Ostala je samo dilema čije će ime biti upisano 23. novembra na večnu listu: Luisa Hamiltona ili Nika Rozberga?

PLASMAN VOZAČI

1. L. HAMILTON (Mercedes)      334

2. N. ROZBERG (Mercedes) 317

3. D. RIKARDO (Red Bul)   214

4. S. FETEL (Red Bul)  159

5. F. ALONSO (Ferari)  157

6. V. BOTAS (Vilijams)        156

7. Dž. BATON (Meklaren)    106

8. F. MASA (Vilijams)  98

9. N. HULKENBERG (Fors Indija)      80

10. K. MAGNUSEN (Meklaren)   55

PLASMAN TIMOVI

1. MERCEDES (Nemačka)   651

2. RED BUL (Austrija)  373

3. VILIJAMS (V. Britanija)  254

4. FERARI (Italija)                210

5. MEKLAREN (V. Britanija)      161

6. FORS INDIJA (Indija)      127

7. TORO ROSO (Italija)       30

8. LOTUS (V. Britanija)        10

9. MARUSIJA (Rusija) 2

10. ZAUBER (Švajcarska)    0

10. KATERAM (Malezija)   0

VOZAČI PRVACI OD 2000.

2000. M. Šumaher (Ferari)

2001. M. Šumaher (Ferari)

2002. M. Šumaher (Ferari)

2003. M. Šumaher (Ferari)

2004. M. Šumaher (Ferari)

2005. F. Alonso      (Reno)

2006. F. Alonso      (Reno)

2007. K. Raikonen (Ferari)

2008. L. Hamilton (Meklaren)

2009. Dž. Baton     (Bron GP)

2010. S. Fetel (Red Bul)

2011. S. Fetel (Red Bul)

2012. S. Fetel (Red Bul)

2013. S. Fetel (Red Bul)

NAPOMENA: godina, prvak i njegov tim.

(FOTO: Action images)

Nastavak na MozzartSport.com...






Povezane vesti

Tomislav Nikolić na trci Formule 1

Izvor: B92, 23.Nov.2014

Predsdenik Srbije Tomislav Nikolić prisustvovaće poslednjoj trci sezone u Formuli 1, Velikoj nagradi Abu Dabija...Nikolić boravi u Ujedninjenim Arapskim Emiratima, a poziv da prisustvuje trci dobio je od šeika Muhameda Bin Zajeda, saopštila je Služba za saradnju sa medijima predsednika Srbije...Velika...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta MozzartSport.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta MozzartSport.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.