Kako čekanje na Appleove uređaje utiče na industriju?

Izvor: B92, 22.Jul.2013, 15:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako čekanje na Appleove uređaje utiče na industriju?

Kada je originalni iPhone predstavljen 2007. godine, Greg Paker je čekao na ulici više od 100 sati kako bi bio siguran da će biti prvi u redu ispred Appleove prodavnice u Njujorku. Od tada, Paker je bio skoro svaki put među prvima u redu za svako novo lansiranje proizvoda.

Ove godine međutim, Paker nije imao priliku da se nađe u redu. Apple nije održao nijednu konferenciju u vezi sa novim proizvodom od oktobra 2012. godine kada je otkrio iPad mini.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 <<
Iako je Apple predstavio neke nove MacBookove i najavio određene softverske apdejte u junu, kompanija tek treba da predstavi novi proizvod koji će ljude naterati da se ponovo okupe u redovima ispred najbliže Apple prodavnice.

Štaviše, Tim Kuk je izjavio da kompanija neće predstaviti novi proizvod sve do jeseni, što znači da će proći više od godinu dana od lansiranja poslednjeg uređaja. U pitanju je najduža suša za kompaniju poslednjih par godina.

Paker nije jedini koji željno očekuje neki novi proizvod, tu su još i brojne osobe koje razvijaju aplikacije, prave futrole i druge modne dodatke kao i sajtovi koji prodaju gedžete. Svi oni zavise od Appleovog proizvodnog ekosistema kako bi povećali prodaju i stvorili novu priliku za reklamiranje.

Mnoge od tih kompanija i osoba sada osećaju određene padove u zaradi zbog nedostatka novog Appleovog proizvoda.

„Kada se pojave novi iPhone ili iPad, primećujemo veliki broj novih mušterija koje kupuju aplikacije. Nedostatak novog iPada uticao je na pad prodaje“, tvrdi Denis Žadanov, direktor marketinga u Readdleu, kompaniji koja pravi iOS aplikacije.

Drugi izdavači naglašavaju jedinstvenu priliku da privuku nove mušterije sa Appleovih predstavljanja, nešto što je ove godine izgubljeno. Appleovo lansiranje novih proizvoda konstantno je povećavalo digitalnu prodaju pošto su mušterije upoznate ili ponovno upoznate sa brojnim brendovima na novim uređajima i platformama.

Otterbox, popularni proizvođač futrola za iPhone i iPad, izjavio je da sporo izbacivanje novih proizvoda ima negativan uticaj na prodaju pošto ljudi duže čekaju da kupe novi uređaj a samim tim i nove futrole, ili se prosto prebacuju na Android, za koji ima manju ponudu dodataka.

S obzirom na manjak proizvoda, Otterbox je ove godine po prvi put odlučio da aktivnije učestvuje u Samsungovim predstavljanjima kako bi proširio svoju bazu kupaca.

Readdle takođe razmišlja o razvijanju aplikacija za Android kako bi poboljšao prodaju.

Sa druge strane, ne postoji puno događaja u svetu tehnologije koji stvaraju toliko uzbuđenja kao što su Appleovi.

„Apple je jednostavno usavršio umetnost stvaranja uzbuđenja okok svojih proizvoda“, izjavio je Izrael Ganot, ko-osnivač i izvršni direktor kompanije Gazelle, sajta koji preprodaje uređaje.

Ganot očekuje da će kompanija povećati svoje prisustvo tokom Samsungovih predstavljanja ove godine, ali za sada takva dešavanja ne nude prodajni kapacitet kao ona koja organizuje kompanija iz Kupertina.

„Sve dok Samsung ne uspe da stvori podjednako uzbuđenje i ekskluzivnost oko svojih proizvoda, ta dešavanja neće imati isti uticaj kao i ona koja pravi Apple“, zaključuje Ganot.
Pogledaj vesti o: Nju Jork

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.