Izvor: SrbijaDanas.com, 16.Jan.2021, 16:34

KETO DIJETA JE JAKO POPULARNA, ali stručnjaci su je proglasili JEDNOM OD NAJGORIH, evo zašto

KETO DIJETA JE JAKO POPULARNA, ali stručnjaci su je proglasili JEDNOM OD NAJGORIH, evo zašto

Mediteranska ishrana je proglašena najzdravijom već četvrtu godinu za redom, a lako je se i pridržavati kod mršavljenja jer ne ograničava kalorije niti podrazumeva "strogo" planiranje obroka,

Svake godine portal "US News & World Report" ocenjuje dijete i načine ishrane iz prethodne godine i najavljuje koje su najbolje za godinu koja sledi: a već četvrtu godinu zaredom najboljom je proglašena mediteranska ishrana.

Ona, rekli su nutricionisti za "US News & World >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << Report", pomaže u prevenciji mnogih hroničnih bolesti, te doprinosi dugovečnosti, pa je ove godine proglašena ne samo ukupno najboljom, već i najzdravijom, najlakšom za pridržavanje, najboljom za dijabetes, najboljom biljnom ishranom i najboljom ishranom za srce. Načini ishrane ili dijete svrstavaju se u sedam kategorija, a ocenjuje se njihova nutricionistička celovitost, lakoća pridržavanja, potencijal dugoročnog i kratkoročnog gubitka kilograma, sigurnost dijete i moguće nuspojave, te potencijal za sprečavanje bolesti poput srčanih bolesti i dijabetesa.

Zajedničko pet najboljih dijeta je da su sve bogate voćem, povrćem, celovitim žitaricama i zdravim masnoćama.

Mediteranska se ishrana, u velikoj meri oslanja na plodove mora, sveže proizvode, cele žitarice, orašaste plodove, semenke i umereno pijenje vina, a koncept joj potiče iz zemalja koje graniče sa Sredozemnim morem, gde su se ljudi oduvek uglavnom zdravo hranili. U nekim od tih zemalja su i takozvane "plave zone", regije s najzdravijom i najdugovečnijom populacijom. Poznato je, da je mediteranska ishrana bogata vitaminima i drugim važnim hranjivim sastojcima poput vlakana i polifenola - koji pomažu u zaštiti od raznih bolesti - a pokazalo se da smanjuje i rizik od dijabetesa, da štiti od nekih vrsta karcinoma, te od ranog propadanja kognitivnih funkcija.

- Pomaže i u gubitku kilograma, jer u njoj nema visokokalorične ni prerađene hrane, a povrće i riba imaju i više nego dovoljno visoko hranjivih sastojaka - rekla je dr. Beals. Budući da sadrži masti koje su zdrave za srce - maslinovo ulje i omega 3 masne kiseline iz ribe - mediteranska ishrana smanjuje i holesterol koji je inače glavni uzročnik srčanih bolesti, a Beals napominje kako joj je prednost i to što ne ograničava unos kalorija, ne podrazumijeva "strogo" planiranje obroka - pa je se lako pridržavati, a nema ni neželjene nuspojave.

Prema ocenama US News & World Report- a, na niskim mestima su se našle dijete koje je dugoročno teško slediti i koje su nutritivno neuravnotežene - kao Keto dijeta sa malo masnoća i sa niskim udelom ugljenih hidrata i dijeta "OPTAVIA", namenjena brzom ali kratkotrajnom mršavljenju. Zbog teškog pridržavanja i rizika od oštećenja bubrega ukupno je najlošije ocenjena "Dukan" dijeta, način ishrane sa visokim udelom proteina i niskim udelom ugljenih hidrata, a pri dnu popisa našla se i restriktivna dijeta "Whole30".

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.