Da li znate čemu služi rupica na avionskom prozoru? Stjuardesa dala odgovor na pitanje - Ovo sigurno niste očekivali

Izvor: SrbijaDanas.com, 10.Mar.2024, 23:28

Da li znate čemu služi rupica na avionskom prozoru? Stjuardesa dala odgovor na pitanje - Ovo sigurno niste očekivali

Ako ste ikada sedeli do prozora tokom leta, verovatno ste primetili malu rupu na dnu prozora

Mala rupa koja se nalazi u centru svakog prozora u avionu postoji zbog regulacije pritiska vazduha, otkrila je stjuardesa na društvenim mrežama.

Heni Lim, stjuardesa jedne filipinske avio-kompanije, rekla je da putnici često pitaju o "misterioznim" rupama na prozorima i da li za njih postoji skriveni razlog.

- - rekla je ona u videu TikToku.

- Ona >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << pomaže da se uravnoteži pritisak između kabine i spoljašnjeg vazduha. Takođe ima još jednu svrhu koja je oslobađanje vlage i sprečavanje mraza i kondenzacije koji bi zamaglili prozor i blokirali pogled - dodala je ona.

Kada avion dostigne određenu visinu, javlja se značajna razlika u pritisku između vazduha spolja i vazduha unutar kabine, koji je pod pritiskom da imitira atmosferu na nižim visinama, objavila je putnička publikacija "AFAR".

Većina prozora za komercijalne avione imaju spoljna, srednja i unutrašnja stakla, koja su obično napravljena od akrila.

- Spoljnje staklo nosi sav stres pritiska u kabini - napisao je Robi Gonzalez u svom tekstu za "Gizmodo".

Svrha rupice na prozoru, koja se nalazi blizu dna srednjeg stakla, postaje jasna - ona služi kao ventil i omogućava ravnotežu pritiska između vazduha u putničkoj kabini i vazduha između spoljašnjeg i srednjeg stakla - objasnio je Gonzales i dodao:

- Ova mala rupica obezbeđuje da se pritisak u kabini tokom leta primenjuje samo na spoljašnje staklo... Time se čuva srednje staklo za hitne situacije.

Ako je pritisak u kabini izduvao spoljašnje staklo, što je retko, unutrašnje staklo je i dalje dovoljno snažno da izdrži pritisak, dajući pilotima vremena da se spuste na manje visine i smanje pritisak u kabini.

- Prema priručniku za održavanje Boinga 737, srednje staklo je dizajnirano da održava 1,5 puta veći od normalnog radnog pritiska na 70 stepeni Farenhajta - zaključio je Gonzales, prenosi NY Post.

Srbija Danas/Informer/Prenela: A.N.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.