Izvor: Blic, 26.Jan.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zbogom benzinske pumpe

Zbogom benzinske pumpe

Automobili s dvojnim pogonom (hibridi) ubrzano krče prostor na tržištu. Zamah je najveći u Americi, gde je ponuda takvih vozila najraznovrsnija. Kombinacija benzinskog motora i elektromotora omogućava ne samo manju potrošnju (sve skupljeg) goriva, već je poželjna i sa aspekta ekologije. Proizvođači zato ubrzano rade na razvoju nove generacije automobila s dvojnim pogonom.

'Ševrolet volt' kreiran je kao vozilo koje će motor s unutrašnjim >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << sagorevanjem koristiti samo u slučaju preke potrebe - kada se baterije potpuno isprazne. Zbog toga je pomoćni, turbo motor izuzetno mali (pogotovu za američke standarde). 'Dženeral motorsovi' inženjeri odlučili su se za jednolitarski, trocilindrični agregat, kakav više dolikuje nekom japanskom gradskom miniju. Ipak, ovaj motor je sasvim dovoljan da dopuni baterije tokom dugih putovanja i sa samo 12 galona benzina (54,4 l) obezbedi prelazak čak 1.000 km bez posete benzinske stanice.

NA PRAGU SERIJSKE PROIZVODNJE

Rik Vagoner, predsednik 'Dženeral motorsa', zato je na otvaranju Salona automobila u Detroitu (odakle donosimo ovaj ekskluzivni materijal) s neskrivenim oduševljenjem izjavio da budućnost pripada automobilima poput 'volta', koji ne samo da retko koriste motor s unutrašnjim sagorevanjem već su sposobni i da se veoma lako prilagode na različite vrste goriva. A ovaj 'ševi' to zaista čini kao od šale.

Salonski eksponat prilagođen je za korišćenje E85 mešavine etanola (85%) i benzina (15%), a uz manje prepravke sposoban je da sagoreva i čist etanol ili biodizel. To, naravno, samo ako se ukaže potreba za alternativnim pogonom - što je kod ovog vozila zaista retkost.

BATERIJE KAO KOD MOBILNIH TELEFONA

'Ševrolet' koristi izdržljive litijum-jonske baterije (kakve se danas koriste mahom u mobilnim telefonima), koje se na mreži od 110 volti potpuno napune za najviše šest do 6,5 sati. Ako se ima u vidu da najveći broj vozača u Americi dnevno prelazi oko 50 milja (80 km) dolazi se do jednostavne računice da mnogi korisnici nikada neće morati da s 'voltom' koriste usluge benzinskih pumpi. Baterije se mogu dopuniti tokom noći ili radnog vremena, a ono što je takođe važno - ovaj 'ševrolet' ne samo da izgleda sportski već je i izuzetno agilan. Za ubrzanje iz mesta do 96,6 km/h (0-60 mph) potrebno mu je samo osam sekundi, dok je maksimalna brzina ovog kupea s četvoro vrata i pogonom na prednje točkove elektronski limitirana na 120 milja na sat ili 193 km/h. Da sve nije samo puko razmetanje već realna mogućnost razvoja pokazuju i prognoze stručnjaka, koji tvrde da će svetska auto-industrija imati sve potrebne resurse za serijsku proizvodnju ove vrste automobila već za tri do pet godina. Za to vreme će dodatno napredovati i tehnologija za akumuliranje električne energije, čime će se još više povećati autonomija (dužina pređenog puta) bez upotrebe motora s unutrašnjim sagorevanjem.

Aleksandar Andrić

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.