Beograđani sa inspektorima na Sajmu potrošačkih prava

Izvor: Blic, 15.Mar.2013, 20:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beograđani sa inspektorima na Sajmu potrošačkih prava

Sajam potrošačkih prava otvoren je danas do 20 sati u Delta sitiju, a posetiocima je pružena prilika da se posavetuju tržišnim, poljoprivrednim, turističkim i sanitarnim inspektorima, kao i sa predstavnicima Centra za medijaciju i brojnim udruženjima za zaštitu potrošača Sajam potrošačkih prava

- Najbrojnije su žalbe potrošača na kvalitet odeće i obuće koju trgovci ne žele da zamene - priča Vera Vida iz “Centra potrošača Srbije”.

Na listi najčešćih >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << žalbi su problemi da mobilim telefonima, kao i mobilnim operaterima, žale se na loš kvalitet nameštaja, bele tehnike i računara.

Saveti za potrošače

*Pre kupovine, pitajte trgovca sve što vas zanima u vezi sa robom ili uslugom, čitajte obaveštenja, deklaracije i etikete

*Trgovac nije obavezan da zameni robu ili vrati novac kada kupljena roba nema nedostatak

*Najbolje je da podnesete reklamaciju u pisanoj formi

*Trgovac je u zakonskoj obavezi da na vašu reklamaciju odgovori bez odlaganja, a najduže za 15 dana od dana prijema

*Ako isporučeni proizvod nije u skladu sa zaključenim ugovorom s trgovcem, imate pravo da od njega zahtevate da nedostatak popravi ili zameni proizvod. Pravo izbora između opravke i zamene je na vama.

- Prodavci navode da obuća ima fizičko- mehaničko oštećenje i da nije dobro održavana. Kod mobilnih uređaja, kad se telefon pokvari, trgovci to pravdaju da je telefon ima neko fizičko oštećenje ili da je bio izložen vlagi. Kod mobilnih operatera smo imali probleme zbog internet saobraćaja, koji potrošači nisu isključili, jer nisu ni bili upozoreni, pa su im stigli veliki računi - kaže Vida.

Da potrošači imaju najviše problema sa prodavcima odeće i obuće, potvrdio je i Goran Papović iz “Nacionalne organizacije potrošača”.

- Najveći problem je što još od 2000. godine nije urađena ni jedna hemijska analiza odeće i obuće koja se uvozi. Uvoznicima je dovoljno da pokažu jednu majicu iz čitavog šlepera da bi roba mogla da uđe na naše tržište - objašnjava Papović.

Potrošači poljoprovrednu inspekciju najčešće zovu da bi se požalli na ispravnost namirnica i rokove trajanja, kao i na to što na poakovanju nema dekleracije.

- Potrošači se žale i kada sumnjaju na ispravnost hrane, po organoleptičkim svojstvima - kaže Goran Mrdović, inspektor za bezbednost hrane biljnog porekla.

Građani koji žele da se požale poljoprivrednoj inspekciji, mogu to učiniti na telefonom na brojeve 3130-449 i 3130-504.

Sajam je prilika da se potrošači informišu

Najveći broj žalbi turističkoj inspekciji upućuju gosti nezadovoljni smeštajem, hotelom, hranom i reklamiranim sadržajima koje nisu dobili. Turističkoj inspekciji građani se mogu požaliti na broj 3139-686.

Pritužbe sanitarnoj inspekciji najčešće stižu od građana nezadovoljnih kvalitetom hrane, stanjem i higijenom ugostiteljskog objekta.

- Građani se žale i na loše ventilacione otvore u objektima - kaže Gordana Grujić, koja je odgovarala na pitanja posetilaca Sajma potrošačkih prava.

Telefon za žalbe sanitarnoj inspekciji je 3130-886.

Sajam potrošačkih prava, organizovalo je Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, u saradnji sa IPA projektom „Jačanje zaštite potrošača u Srbiji“.

Manifestaciju su otvorili Adriano Martins, zamenik šefa delegacije EU u Srbiji i Dragovan Milićević, državni sekretar u Ministarstvu trgovine i telekomunikacija.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.