Izvor: Politika, 04.Maj.2014, 13:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Društvene mreže u službi profita

Najveće firme preko Fejsbuka ili Tvitera idu u susret potrošača, osluškuju njihov glas, ali i stvaraju što bolji imidž u javnosti

U situaciji kada broj korisnika Fejsbuka u Srbiji dostiže četiri miliona, a Tvitera nekoliko stotina hiljada, ove najpopularnije društvene mreže počele su da utiču i na poslovanje najvećih kompanija u našoj zemlji.

Korišćenjem marketinškog alata, radi uvećanja >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << profita i privlačenja novih korisnika, najveće firme u našoj zemlji troše velike sume novca. Kako saznajemo, velike kompanije plaćaju od 500 do 1.000 evra za vođenje samo jednog profila na društvenim mrežama. A za usluge vodećih pi-ar agencija koje obuhvataju i ovaj posao, mesečno izdvajaju od 1.500 pa do sedam ili osam hiljada evra.

Ukoliko izuzmemo izjave iz najvećih firmi, da na ovaj način „izlaze u susret potrebama potrošača i osluškuju glas kupaca”, oni na ovaj način zapravo nastoje da stvore što bolji imidž u javnosti i što brojniju i verniju armiju sledbenika na društvenim mrežama. Krajnji cilj ove svojevrsne reklame je, naravno, veća zarada.

I dok su u ovome ranije prednjačile firme iz oblasti novih tehnologija i telekomunikacija, danas u kreiranje što bolje slike na društvenim mrežama „ulažu” i kompanije koje se bave proizvodnjom hrane i pića ili čak poljoprivredom.

– U Srbiji i Crnoj Gori koristimo Fejsbuk, Tviter, Ju-tjub i imamo po jedan glavni nalog za obe države. U Srbiji smo aktivni u poslednjih godinu dana i društvene mreže nam koriste kao najbrži način komunikacije sa domaćom publikom – kaže Tanja Tatomirović, koja je u „Microsoftu” zadužena za odnose sa javnošću i zajednicom za teritoriju Srbije i Crne Gore, dodajući da njihove naloge na društvenim mrežama vodi pi-ar agencija, ali da su u to uključeni i zaposleni iz „Microsofta”.

Milan Obradović iz „Telenora” kaže da oni na Tviteru odgovaraju na pitanja korisnika ili im pomažu u rešavanju problema.

– Društvene mreže su veoma korisne, jer kompanije odmah imaju povratnu informaciju o tome kako korisnici reaguju na njihove usluge i proizvode. Naravno, i nama se dešavalo da pogrešimo i da to shvatimo tek nakon komunikacije sa korisnicima – navodi on.

U „Telekomu” kažu da imaju specijalizovanu Službu za digitalne komunikacije za ove poslove.

– Zaposleni u toj službi samostalno osmišljavaju i kreiraju sadržaje za društvene mreže i odgovaraju na korisnička pitanja. Služba za digitalne komunikacije mesečno odgovori na oko 2.000 pitanja i ona se najčešće odnose na cene telefona i uslove potpisivanja postpejd ugovora, podešavanje mobilnih telefona i druge usluge – rekli su u „Telekomu”.

„Delta” i kompanije u njenom sastavu imaju ukupno 64 profila i naloga na mrežama.

– Društvene mreže vidimo kao priliku da čujemo mišljenje potrošača, klijenata, poslovnih partnera i budućih radnika. Ali, sve se to radi u skladu sa Strategijom komunikacije na društvenim mrežama koju smo usvojili 2013. godine. Najveći deo aktivnosti na društvenim mrežama realizuju naši zaposleni – rekli su u „Delti”.

Olivera Jokić iz „Don kafe” navodi da je pojava društvenih mreža u velikoj meri uticala na marketinške aktivnosti ove firme.

– Ukoliko sprovedete istraživanje, shvatićete da je teško pronaći kompanije koje nisu na društvenim mrežama. Na taj način se obraćamo potrošačima, informišemo ih o novitetima, ali možemo i direktno od njih da čujemo šta žele, pa da u skladu sa time profilišemo i svoje poslovne poteze – zaključuje Jokić.

U VIP-u navode da na Fejsbuku imaju oko 420.000 pratilaca, a na Tviteru više od 8.500.

– Imamo poseban tim koji je zadužen za prisustvo kompanije u digitalnom okruženju i komunikaciju sa korisnicima. Ali, imamo i spoljnu agenciju za digitalne komunikacije – rekli su u VIP-u.

Dolazi vreme digitalne ekonomije

Dolazi vreme digitalne ekonomije, a to znači da razvoj tehnologije menja način na koji kupujemo robu, plaćamo usluge ili radimo. Sve je to vođeno razvojem tehnologije, koji je promenio i ekonomiju, rekla je nedavno u intervjuu za „Politiku” Kejt Dej, direktorka u IT kompaniji „Cisko”.

– Tehnologija je promenila i način na koji radimo sa partnerima koji su u drugim zemljama. Danas imate video konferencije koje zamenjuju sastanke i može delovati čudno, ali vrlo je verovatno je da će se ubuduće manje putovati zbog posla. Jer, možete da držite sastanke u realnom vremenu i sa odličnom rezolucijom. To je brže, efikasnije i jeftinije. Osim toga, napredak tehnologije je promenio i način na koji kompanije vode svoje knjige. Sve je to digitalna ekonomija – objasnila je ona.

S. Despotović

objavljeno: 04/05/2014
Pogledaj vesti o: Twiter

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Društvene mreže u službi profita

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 05.Maj.2014, 10:17

ADVERTISER-SERBIA.COM / BEOGRAD - Najveće firme preko Facebook-a ili Twitter-a idu u susret potrošača, osluškuju njihov glas, ali i stvaraju što bolji imidž u javnosti >>>(Ključne reči: Tanja Tatomirović PR Microsoft; Milan Obradović Telenor; Olivera Jokić Don kafe; Kejt Dej direktorka u IT...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.