[SEE MARKETING 2022/23] JOVANA NESTOROVIĆ, Simpo: „60 godina postojanja Simpo posvećuje svim generacijama koje su svoje snove ostvarivale sa nama“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Mar.2023, 22:53

[SEE MARKETING 2022/23] JOVANA NESTOROVIĆ, Simpo: „60 godina postojanja Simpo posvećuje svim generacijama koje su svoje snove ostvarivale sa nama“

Kako ocenjujete poslovni uspeh vaše kompanije tokom poslednjih godinu dana?

– Prošla godina je kao i nekoliko prethodnih bila veoma turbulentna. I pored svih izazova sa kojima smo se borili uspeli smo da unapredimo prodajnu mrežu otvaranjem 3 nova salona u zemljama u okruženju. Naša prodajna mreža sada ima ukupno 54 objekata u Srbiji i zemljama bivše Jugoslavije.

Renovirali smo naš najstariji salon u Beogradu, na adresi Bulevar kralja Aleksandra 276, koji ima >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << tri nivoa i 3.000 m². Ovaj izložbeno-prodajni prostor koji je gotovo pedest godina jedno od omiljenih mesta Beograđana za kupovinu nameštaja je sada uređen u skladu sa modernim konceptom opremanja.

Na koju vrstu marketinških aktivnosti ćete staviti akcenat u 2023. godini: novi proizvodi, cenovna politika, distribucija ili promotivne aktivnosti?

– Kontinuirano unapređujemo sve elemente marketing miksa i nastavićemo u tom pravcu i ove godine.

2023. godinu će svakako obeležiti kampanja i brojne aktivnosti povodom našeg velikog jubileja – 60 godina postojanja.

SIMPO je više od nameštaja. Uz njega su odrastale mnoge generacije, on je bio njihov oslonac i podrška, mesto gde su nastale njihove želje i gde su provodili najradosnije trenutke.

Zato u znak zahvalnosti ovaj jubilej posvećujemo svim generacijama koje su bile uz nas tokom ovih godina i koje su svoje snove ostvarivale sa nama, jer SIMPO je brend kreiran „Za generacije koje ostvaruju svoje snove“ što je i slogan naše ovogodišnje kampanje.

Radićemo i dalje na unapređenju komunikacije sa potrošačima, pre svega kroz digitalne kanale kako bismo se približili nekim novim generacijama koje tek treba da ostare svoje snove.

Koje je sve bitne promotivne aktivnosti vaša kompanija sprovela tokom 2022. godine?

– Organizovali smo brojne promotivne aktivnosti tokom prošle godine. Ipak, izdvojila bih nastup na „Sajmu nameštaja“ u Beogradu gde smo premijerno prikazali kolekciju za 2023. godinu i započeli obeležavanje 60 godina brenda integrisanom kampanjom pod sloganom „SIMPO – Za generacije koje ostvaruju svoje snove“.

Takođe, predstavili smo i redizajniran sajt koji smo prateći sugestije i želje naših kupaca obogatili brojinim informacijama i sadržajima kako bismo im približili naše prozvode i olakšali donošenje odluka i izbor najboljeg nameštaja za njih i njihov dom. Sva ova unapređenja nagrađena su boljom analitikom, pozitivnim reakcijama kupaca i povećanjem prodaje.

Posmatrajući u odnosu na 2021, kojoj vrsti promotivnih aktivnosti je vaša kompanija dala prednost u 2022, u smislu povećanja ulaganja u njih?

– TTL oglašavanje daje najbolje rezultate, zato u našim kampanjama kombinujemo kanale komunikacije.

SIMPO je brend koji postoji već 60 godina, prepoznatljiv je i voljen od strane potrošača. Kako bi se takav status održao i u godinama koje slede neophodno je kontinuirano podizanje svesti potrošača o brendu.

Zato samo tokom 2022. godine blago povećali ulaganja u TV oglašavanje jer po svim istraživanjima srpski potrošači dnevno provode značajno vreme gledajući televiziju.

Ulaganje u digitalne kanale takođe beleži rast jer nastojimo da se približimo novim generacijama koje će tek postati naši kupci.

Ono što nas raduje je da su se tokom prošle godine opet vratile sajamske i privredne manifestacije koje su za nas značajne što zbog predstavljanja proizvodnog programa krajnjim kupcima i komunikacije sa njima koja uvek daje sjajne uvide, tako i zbog predstavljanja naših kapaciteta investitorima u oblasti opremanja hotelskih i rezidencijalnih objekata kojima se SIMPO bavi više od 30 godina i ima izuzetan portfolio projekata širom sveta.

Koliki značaj je vaša kompanija pridala upotrebi istraživačkih podataka kao osnove za donošenje marketinških odluka u 2022. godini? Na koji način u najvećoj meri vaša kompanija dolazi do podataka koji su bitni za donošenje odluka, putem angažovanja eksterne istraživačke agencije i formiranih baza podataka ili pretežnom upotrebom internih baza podataka do kojih je vaša kompanija došla samostalno tokom svog rada?

– Kombinujemo interna i eksterna istraživanja kako bismo dobili što kvalitetnije uvide i doneli prave odluke. Od 2015. godine SIMPO ima svoj loyalty program što nam je omogućilo formiranje velike interne baze podataka.

Pratimo i sve dostupne analitike, kao i javno dostupna istraživanja vodeći svakako računa o relevatnosti izvora.

Koja su vaša predviđanja kada je reč o budućim trendovima u marketingu, advertajzingu i medijima u narednih nekoliko godina?

– Sa svih strana smo zasuti ogromnom količinom informacija i sadržaja iz različitih izvora, a naša pažnja je ipak ograničena. Zbog toga već sada a u narednim godinama naročito, najveći izazov za medije ali i brendove biće da pridobiju i zadrže pažnju ciljne grupe. To će zahtevati od medija ali i od svih nas koji radimo u oblasti marketinga i advertajzinga da se brzo prilagođavamo, mnogo učimo i pravimo što kreativniji i kvalitetniji sadržaj jer je to pravi put da se zadrži pažnja ljudi.

Nove generacije potrošača odrastale su u drugačijim okolnostima, neguju drugačije vrednosti koje svi mi treba da prihvatimo, razumemo i prilagodimo im se jer će oni biti ti koji će kreirati buduću tražnju.

Navedite najznačajnije probleme koji otežavaju rad kompanijskih marketing odeljenja, pre svega na nacionalnom a takođe i na regionalnom tržištu. Šta vama konkretno najviše pravi probleme u sprovođenju svih vaših aktivnosti, za koje znamo da su od suštinskog značaja za uspeh na tržištu?

– Problemi koji su nas zadesili poslednjih godina uključijući pandemiju, međunarodnu političku nestabilnost, prekide u lancima snabdevanja, povećanje cena, uticali su na poslovanje svih kompanija i neminovno doveli do smanjenja marketinških budžeta i rasta cena usluga medija i agencija. Ovo od svih nas zahteva da budemo fleksibilniji, obazriviji i odgovorniji, i pronađemo načine da svaki dinar investiran u marketing da najbolji mogući rezultat.

Pored ovih nestabilnosti, najveći izazov je svakako i fluktuacija kadrova i pronalaženje načina da se kvalitetni kadrovi zadrže.

Predložite poboljšanja čija bi primena mogla dovesti do napretka rada marketinške struke, svih kompanijskih menadžera koji rade u okviru marketing odeljenja/sektora

– Kontinuirano učenje i brzo prihvatanje novih rešenja i alata su bitni za razvoj svih nas. Sa pojavom AI i drugih alata povela se polemika oko toga da li će pojedina zanimanja u oblasti marketinga nestati. Inovacije treba prihvatiti i pronaći najbolje načine za njihovu implementaciju u našim procesima rada kako bismo iskoristili sve njihove benefite.

Prošlo je vreme jedne karijere za ceo život, zanimanja će se menjati, ali ukoliko stalno stičemo nova znanja i veštine i povećamo svoju fleksibinost uvek ćemo moći da napredujumo.

Kako ocenjujete rad komunikacijskih agencija na nacionalnom tržištu, ovde pre svega mislimo na advertajzing, PR, BTL agencije ali i sve druge tipove agencija? Ukoliko želite, ovde možete navesti i neke svoje agencije favorite sa kojima ste radili tokom poslednjih godina. Koji su glavni problemi vašeg marketinškog odeljenja sa komunikacijskim agencijama?

– Na našem tršištu postoji dosta kvalitetnih agencija u kojima rade odlični profesionalci, koje imaju znanje i kapacitete da ne samo isprate trendove već i da učestvuju u njihovom kreiranju. Sarađujemo i sa nekim manjim agencijama koje imaju sjajne ideje ali i veliku fleksibilnost što je zadnjih godina značajan benefit.

Kada se sa agencijom od prvog dana uspostavi otvorena komunikacija i partnerski odnos, problema uglavnom nema, a i ako do njih dođe rešavaju se zajedničkim snagama.

U kojoj meri ste zadovoljni radom medija, kada je reč o realizaciji marketinških aktivnosti vaše kompanije? Ukoliko želite, možete navesti koje konkretne medije vidite kao najkorisnije za vaše marketinško poslovanje. Takođe, istaknete i loše primere i generalno pojave u saradnji sa medijima

– Naše marketinške aktivnosti prate različiti mediji i sa njima imamo korektnu saradnju. Za nas su posebno značajni lokalni i regionalni mediji koji pokrivaju dešavanja u gradovima u kojima imamo proizvodne i prodajne kapacitete i koji jako dobro razumeju koliko je dobro poslovanje privrednih subjekata bitno za čitav kraj, i u skladu sa tim su uvek spremni da isprate pozitivne prakse i pruže vrednost više u svom radu.

Posećujete li vi lično ali i kolege iz vašeg marketing odeljenja/sektora edukativne kongrese, konferencije, seminare i druge vidove spoljne edukacije u marketinškoj oblasti? Da li vaše odeljenje/sektor u bilo kojoj meri organizuje tim bilding aktivnosti? Koje vrste edukacija vaša kompanija najviše praktikuje u cilju poboljšanja rada marketinškog odeljenja/sektora?

– Učenje je kontinuiran proces koji traje čitavog života. Usvajanjem novih znanja iz različitih oblasti postajemo bolji profesionalci, ali i bolji ljudi.

Naš marketing tim aktivno učestvuje na konferencijama i seminarima koji se bave temama koje su našem polju interesovanja, organizujemo određene in-house obuke ali i koristimo različite online platforme za učenje.

Važan segment su i članstva u poslovnim udruženjima i privrednim komorama, gde uzimamo aktivno učešće kao i posete međunarodnim privrednim sajmovima i sajmovima nameštaja koje nam omogućavaju da pratimo pravce i trendove u kojima se industrija nameštaja kreće i donosimo inovacije.

Šta za sebe lično želite u 2023. godini?

– Dobro zdravlje za moje najmilije i mene. Manje stresa, više smeha. Želim da ova godina bude u znaku kreativnosti, novih ideja i lepih putovanja.

Poželite nešto svojim kolegama iz marketinške branše i ljudima sa kojima sarađujete u agencijama i medijima

– U skladu sa lajtmotivom naše jubilarne kampanje poželela bih im da sanjaju velike snove ali i da imaju hrabrosti da rade na njihovom ostvarenju.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.