[KREATIVCI & KREATIVNOST 2019/20] MATJAŽ GERM, Agencija 101: „Za Agenciju 101 je ovo bila najbolja godina do sada, još jedna u nizu“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Dec.2019, 15:25   (ažurirano 02.Apr.2020.)

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2019/20] MATJAŽ GERM, Agencija 101: „Za Agenciju 101 je ovo bila najbolja godina do sada, još jedna u nizu“

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2019. godini

– Za Agenciju 101 je ovo bila najbolja godina do sada, još jedna u nizu. Na tržištu smo samo deset godina, puno je još izazova i uspeha pred nama, zato se i unapred radujemo godini 2020. Najveći trijumf ove godine za nas je svakako dodatno učvršćivanje inače već dobrih odnosa sa klijentima i realizacija efektivnih, kreativnih i relevantnih projekata. Ponosni smo na ovu godina >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << i u takmičarskom smislu. Na nacionalnom festivalu SOF smo postali agencija godine u Sloveniji, postali smo i najbolja digitalna agencija u zemlji na festivalu WEBSI, dok su brojni naši projekti za različite klijente osvajali nagrade i na drugim lokalnim i regionalnim festivalima poput DCA, Sempl i Somoborac.

Trudimo se, da naši radovi budu relevantni, da prate trend i da uvek daju moderan doprinos regionalnoj komunikacijskoj industriji. Tako da se nadamo, da će naš doprinos uvek biti meren po tim parametrima.

Dajte ocenu rezultata rada slovenačke advertajzing scene u 2019. godini…Izdvojite najbolje kampanje u Sloveniji, uz obrazloženje

– Slovenačka advertajzing scena je u usponu, čini mi se, da se mnogi ljudi u tom poslu trude graditi pozitivne i profesionalne odnose, zato i verujem, da upravo zbog toga napredujemo. Ali naravno, kao i u drugim zemljama iz bivše Juge, advertajzing je još mlada struka. Još uvek nemamo iskustvo poput zapadnih zemalja, zato se moramo truditi još više i konstantno raditi na razvoju.

Mislim da se u Sloveniji mnogo agencija sjajno prilagodilo modernim trendovima i da zbog toga nastaju odlični projekti.

Slovenačka kreativnost poseduje mnogo potencijala i kvaliteta pa čak i za izvoz, tako da verujem, da slovenačke agencije i agencijski hubovi iz Slovenije sigurno mogu biti relevantan partner i klijentima u regiji. Mi Slovenci smo izuzetno dobri kada u nama proradi ta zanimljiva mešavina balkanskog samopuzdanja i zapadnjačke discipline. Kao kod Luke Dončića npr. Iz godine 2019 izdvojio bih projekat agencije BPCS za brend Naturetta. Projekat koji je na inovativan način skrenuo pažnju publici na izuzetno relevantan problem, a to je, da čak 33 posto proizvedene hrane bacamo i upravo zbog toga su u trgovini kupcima ponudili svoje postojeće proizvode sa 33 posto manje sadržaja.

Ocenite svoj ekonomski položaj i ugled u društvu. Navedite faktore poboljšanja ekonomskog i društvenog položaja i ugleda agencijskih kreativaca u Sloveniji

– Ugled kreativaca u slovenačkom društvu nije loš, raditi u advertajzingu u Sloveniji možda više nije tako cool kao raditi u nekom start up-u ili freelance projektu ali su advertazjing pozicije još uviek tražena zanimanja, a ljudi iz advertajzinga su uz to dosta dobro plaćeni.

Mnjenja agencijskih kreativaca su sve više relevantna i u širem društvenom kontekstu, zato danas stručnjake iz agencija ne čujemo samo prilikom komentarisanja političkih kampanja ili marketinških festivala već i šire.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2019.godine su privukli vašu pažnju i zašto?

– Kreativni direktori u Agenciji 101 (ima nas troje) najviše pažnje posvećuju projektima koji industriji donose nešto novo, sveže. Ove godine svi su pričali o Nike kampanji sa Kolinom Kepernikom, međutim ima i puno drugih projekata koji su otkrili nove potencijale. Ja sam lično nove trendove opazio u Carrefour kampanji Black Supermarket i Diesel iznenađujućem partnerstvu sa burek-majstorom Mustafom.

Naravno, sjajni projekti su uzeli maha i u našoj regiji. Istakao bih projekat StayClean za Exit, po meni jedna od najrelevantnijih ideja prošle godine u regiji. Mislim da mnogi nisu bili spremni na surovu realnost o kojoj kampanja priča.

Verovatno mi se sviđa baš zbog toga jer ne kaže “don’t do it”, nego kaže “we know you do it, but do you know it stinks”. Svake godine s veseljem pratimo priče brenda Pipi, uvek znaju pokazati neku novu dimenziju sjajne “boli me pipi” strategije.

Autor: Nenad Danilović

Izvor: Advertiser Serbia

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2019/20] VLADIMIR ĆOSIĆ, Drive: „Advertajzing kreativci moraju da postanu aktivni deo kritičke intelektualne javnosti“

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 20.Dec.2019, 13:26

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2019. godini..– Tehnički gledano, ove godine sam radio u dve agencije, McCann Beograd i Drive, u koji sam prešao u martu mesecu. Ovo je bila veoma dobra i plodna godina za McCann Beograd, kampanje poput „Beba bira gde“...

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.