Agencije

[KREATIVCI & KREATIVNOST 2019/20] VLADIMIR ĆOSIĆ, Drive: „Advertajzing kreativci moraju da postanu aktivni deo kritičke intelektualne javnosti“

Kreativni direktori su heart&soul svih dobro utemeljenih komunikacijskih agencija. Pročitajte šta o kreativnosti misli Vladimir Ćosić, Executive Creative Director agencije Drive…Razgovor vodio Nenad Danilović

 

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2019. godini

– Tehnički gledano, ove godine sam radio u dve agencije, McCann Beograd i Drive, u koji sam prešao u martu mesecu. Ovo je bila veoma dobra i plodna godina za McCann Beograd, kampanje poput „Beba bira gde“ i „Ne odričem se“ su ostavile značajan trag na kreativnoj regionalnoj sceni, ova potonja je verovatno i po rezultatima koje je postigla ocenjena kao nakreativnija.

Drive, agencija čiji kreativni tim sada vodim, je za svega devet meseci uspela da se uspostavi kao nakreativnija i najnagrađivanija digitalna agencija u našoj zemlji i jedna od kreativno najuspešnijih u regionu.

Za to su ponajviše zaslužne kampanje „fARytale Journey“ za Next Bući Bući i „#StayClean“ za Exit Fondaciju, koje su pomerile granice digitalnog oglašavanja, rekao bih regionalno gledano. Sve u svemu, veoma sam zadovoljan ovom godinom.

Dajte ocenu rezultata rada srpske advertajzing scene u 2019. godini…Izdvojite najbolje domaće kampanje, uz obrazloženje

– Srpska oglašivačka scena u godini koja se završava je bila veoma slična prethodnim. Razgovarajući sa kolegama iz regiona, došli smo do sličnog zaključka – kvalitet nekoliko najboljih kampanja koje dolaze iz Srbije je gotovo po pravilu vrhunski i one mogu sasvim ravnopravno da se takmiče sa kampanjama iz regiona i sveta (pričam o kampanjama poput Leo Burnet-oveMame, dobro došle na svet” rađene za Vip ili gore spomenutim McCann i Drive kampanjama).

Problem je kvalitet velikog broja ovih “o kej”, “mejnstrim” kampanja koje čine većinu na tržištu, a koje su, po mom mišljenju trenutno na poprilično niskom kreativnom nivou.

Da dodam, dosta mi se dopalo i nekoliko manje eksponiranih kampanja ostalih agencija. Intarifa koju je radio Fullhouse Ogilvy, nekoliko simpatičnih ideja u okviru kampanje “Deset dobrih ideja”, kao i radio spotovi koje je radio New Moment za Žensku Inicijativu (izvinjavam se ako nisam dobro zapamtio ime klijenta).

Ocenite svoj ekonomski položaj i ugled u društvu. Navedite faktore poboljšanja ekonomskog i društvenog položaja i ugleda agencijskih kreativaca u Srbiji.

– Uzimajući u obzir dugogodišnje devalviranje i degradaciju svih vrednosti u okviru našeg društva, mogu reći da je ekonomski položaj i ugled advertajzing kreativaca zadovoljavajući i pristojan, ili, tačnije, iznad prosečni. Mislim da bi se taj položaj morao poboljšati, i pri tom mislim da bi to trebalo da se dešava dvosmerno. Sa jedne strane, sami kreativci bi trebalo da podižu svest o društvu, dešavanjima, okruženju i okolnostima koje ih okružuju. Oni moraju da postanu aktivni deo kritičke intelektualne javnosti, koja će jasnom artikulacijom i iznošenjem stavova uticati na menjanje zemlje i stvarnosti u kojoj živimo i stvaramo. To je naša dužnost i odgovornost kao kreativaca, umetnika, stvaralaca, mislećih bića. Sa druge strane, brendovi treba da budu mecene i oni koji omogućavaju kreativcima da se izražavaju, inoviraju i menjaju svet na bolje. Konačno, sama država bi trebalo da ne samo deklarativno već i izistinski koristi taj ogroman kreativni potencijal koji kao zemlja posedujemo.

Smatram da uspehe naših kreativaca na internacionalnim festivalima oglašavanja poput Kana, država treba da prepozna i podrži na način na koji to radi sa određenim sportovima i sportistima. To će biti signal da naša zemlja prepoznaje i zaista podržava kreativne industrije.

Koje svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2019.godine su privukli vašu pažnju i zašto?

Nike Dream Crazy. Zato što je veliki brend zauzeo čvrst stav prema svetu u kojem živimo, rizikujući svoj profit. Jedan od najhrabrijih poteza velikog brenda koji sam ikada video.

Keeping Fortnite fresh. Fenomenalan način organske, gerila infiltracije brenda u gejming platformu. Duhovito, relevantno i potpuno sveže.

Viva la vulva. Najbolja art direkcija u 2019. Pored toga, ovo je dokaz da tzv. mainstream brendovi mogu itekako da urade kampanju sa stavom. A i dubinski za sebe mogu da kažem da sam feminista, i da podržavam bukvalno svaki pokušaj borbe za ženska prava.

 

Autor: Nenad Danilović
Izvor: Advertiser Serbia

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Više u Agencije

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] REPRESENT COMMUNICATIONS: „Vakcinacija protiv prevara“ za Addiko bank

Advertiser Serbia23. мај 2024.

Petra Krulc je nova regionalna direktorica strateškog kreativnog razvoja u Futuri DDB

Advertiser Serbia23. мај 2024.

Represent Communications osvojio prvu nagradu u kategoriji Employer Branding na IAB MIXX Awards

Advertiser Serbia22. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] IMAGO OGILVY: „kompare.hr“

Advertiser Serbia22. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] REPRESENT COMMUNICATIONS: „Kuvar za sva čula“ za Nestle

Advertiser Serbia17. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] OVATION: „Vrh trougao“ za Doritos

Advertiser Serbia16. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] ZOO agencija: „Biraj bez računa“ za MultiPlusCard

Advertiser Serbia15. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] REPRESENT COMMUNICATIONS: „Kadar da prodaš ovaj proizvod?“

Advertiser Serbia14. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] KOMUNIKACIJSKI LABORATORIJ: „HSM Ljetni kamp za nadarenu djecu“

Advertiser Serbia9. мај 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] REPRESENT COMMUNICATIONS SARAJEVO: „Niko gladan. Niko sam“ za Fondaciju Mozaik

Advertiser Serbia8. мај 2024.

Pobednici Young Lions Srbija Teodora Dančević i Lazar Rajković predstavljaće Srbiju na Kanskom festivalu kreativnosti

Advertiser Serbia7. мај 2024.

Sean Poropat, kreativni direktor i suosnivač Studija Sonda, pozvan je u žiri ovogodišnjeg Cannes Lions festivala

Advertiser Serbia3. мај 2024.

Sean Poropat i Ivan Golubić predstavljaju hrvatsku kreativnost u žiriju Cannes Lionsa

Advertiser Serbia3. мај 2024.

MANUELA ŠOLA, Komunikacijski laboratorij: „Cilj nam je stvoriti zajednicu okrenutu prema budućnosti”

Advertiser Serbia29. април 2024.

[ISTAKNUTI KOMUNIKACIJSKI PROJEKTI 2023] LEO BURNETT: „NEO23 Travel“ za A1 Srbija

Advertiser Serbia26. април 2024.