Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Sep.2019, 11:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Istorija razvoja OOH oglašavanja u Srbiji #8: Borba za džezve
Otvaranjem tržišta, imperativ za brendove postaje uzeti najveći deo kolača koji zovemo tržište. Tržište kafe, posle višedecenijskog monopola C kafe (koja je postala sinonim za proizvod, poput žileta), postalo je otvoreno.
Pre 5. oktobra 2000-te godine, opojni miris kafe se širio iz trafikica-pržionica duž ulica i ceo centar Beograda je mirisao kao turska mahala.
Jedina “legalna” kafa je bila C kafa i imala je apsolutni monopol.
Sećam se >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << da je to vreme kada odeš u centar grada, kafa mirisala kao da si u Turskoj. Po trotoarima načičkane male trafikice sa pržionicama. Kafa, alkohol, cigarete i biznis je cvetao. Stranu kafu ste mogali kupiti na Buvljaku ili Duty free shop-u. Otuda su i dan danas neki ljudi skloni da kafu i čokoladu i dalje kupuju po pijacama.
Sandra Dejanović, glavna menadžerka prodaje AQ
Nescafe je bio luksuz dostupan malobrojnima, a njihova crvena šolja je bila statusni simbol.
Na tržištu su se izdvojila 2 igrača sa velikim investicijama – Doncafe i Grand kafa. Oba su ozbiljno uložila u kvalitet proizvoda, i ono što je bilo još važnije, razvoj brenda a naročito u OOH kampanje. Za one koji se ne sećaju, činilo se ludošću da neko pomisli da može da ukloni znak jednakosti između kafe i C kafe. Što se tiče kafa, oba brenda su bila svesna da im je to glavna prepreka i da se ona može rešiti uz dugoročno ulaganje u marketing. Tad je počeo taj takozvani rat za “hvatanje šera”.
Sandra Dejanović, glavna menadžerka prodaje AQ
Ceo članak možete pročitati na sajtu ALMAQUATTRO25
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...