Izvor: Advertiser-Serbia.com, 01.Sep.2025, 12:15

Igranje na sigurno: Kako prepoznati sportske prevare pre nego što postignu bod

Navijači prate akciju uživo putem striming servisa i klade se na svoje omiljene timove. Međutim, ovaj stalni globalni interes za sport čini ga atraktivnom metom za sajberkriminalce tokom cele godine. Kompanija Kaspersky upozorava korisnike na najčešće sportske prevare povezane sa striming servisima, prodajom karata i sportskim rekvizitima, kako bi ostali oprezni i zaštićeni.

Prevare sa kartama

Prevare sa kartama i dalje su jedna od najčešćih i najskupljih >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << pretnji za sportske navijače. Prema javno dostupnim podacima, procenjuje se da su fudbalski navijači u poslednje dve godine izgubili oko 2,9 miliona evra zbog prevaranata koji prodaju karte. Pored očiglednog rizika kupovine preskupih ili falsifikovanih karata od preprodavaca, sve je veća opasnost od fišing sajtova koji se lažno predstavljaju kao legitimni prodavci karata.

Na primer, istraživači iz Threat Research Expertise Center-a kompanije Kaspersky nedavno su otkrili fišing stranicu koja se predstavljala kao Ticketmaster. Sajt je mamio posetioce primamljivom ponudom da popune kratak upitnik i dobiju poklon karticu vrednu 1.000 dolara. Da bi “preuzeli” nagradu, žrtve su bile upućene da plate malu proviziju. Međutim, nakon uplate nisu dobile ni obećanu nagradu, ni povraćaj novca, već su ostale praznih ruku i dodatno izložene novim oblicima prevare.

Primer fišing stranice maskirane u Ticketmaster upitnik

Kladioničarske prevare

Prevare sa klađenjem predstavljaju još jedan unosan kanal za sajberkriminalce, naročito tokom velikih turnira. Jedan od otkrivenih primera prati obrazac takozvane “Nigerijski princ” prevare. Sve počinje primamljivom ponudom, ili – kao u slučaju koji je Kaspersky dokumentovao – obaveštenjem da je žrtva “osvojila” lutriju koju navodno organizuje Betway. Prevaranti potom započinju komunikaciju, grade poverenje i održavaju privid legitimnosti. U jednom trenutku postavljaju uslove za dobijanje “nagrade”, kao što je plaćanje male provizije ili troškova “obrade”.

Primer prevare

Kada žrtva pošalje traženu uplatu, obično slede novi zahtevi za dodatne “poreze”, “osiguranje” ili druge izmišljene troškove. Na kraju, nagrada ne postoji, a žrtva gubi sav novac koji je uplatila, zajedno sa svim ličnim ili finansijskim podacima koje je eventualno podelila.

Prevare sa brendiranim sportskim rekvizitima

Prevare sa rekvizitima ciljaju navijače koji žele da pokažu podršku svojim omiljenim timovima, naročito tokom velikih sportskih događaja. Prevaranti otvaraju lažne online prodavnice koje oponašaju zvanične shopove, koristeći ukradene logotipe, autentične fotografije proizvoda i čak lažne recenzije kupaca kako bi izgradili poverenje. Ove prevare koriste strast navijača i želju da poseduju deo sportske istorije. Ako ste sportski fan, ključno je da rekvizite kupujete isključivo od verifikovanih i zvaničnih prodavaca.

U jednom slučaju koji je Kaspersky zabeležio, fišing prodavnica bila je tematski vezana za Stanley Cup plej-of. Međutim, nakon unošenja podataka o plaćanju, žrtve najčešće nisu dobijale nikakvu robu. Još gore, napadači bi ukradene podatke sa kartice koristili za neovlašćene transakcije, prazneći račune bez znanja vlasnika.

Primer fišing stranice sa sportskim rekvizitima

Striming prevare

Prevaranti kreiraju fišing sajtove koji se predstavljaju kao legitimne striming platforme, nudeći “ekskluzivne” ili “popust” pretplate za gledanje ključnih utakmica. Obećanje je jednostavno: plati i gledaj meč. Ali umesto prenosa, žrtva predaje podatke o plaćanju sajberkriminalcima. Ovo može dovesti do krađe finansijskih podataka i neovlašćenog podizanja novca sa računa. Pored toga, neki sajtovi su osmišljeni da preusmere korisnike na druge prevare: klikom na dugme “play” za pokretanje prenosa, zapravo se aktivira preusmeravanje na prevaru.

Kaspersky je pronašao primere ovakvih prevara usmerenih na navijače događaja poput NFL-a i UEFA Lige šampiona, što pokazuje da nijedan sport nije imun. Globalna popularnost ovih turnira obezbeđuje stalni priliv potencijalnih žrtava, što striming prevare čini omiljenom taktikom napadača tokom cele godine.

Primer fišing stranica koja se predstavlja kao striming servisi

“Sportski događaji spajaju ljude širom sveta, ali istovremeno privlače i sajberkriminalce spremne da iskoriste uzbuđenje navijača,” kaže Olga Altukhova, viši analitičar web sadržaja u kompaniji Kaspersky. “Od lažnih striming platformi do falsifikovanih prodavnica karata, prevaranti prave uverljive zamke koje izgledaju i ponašaju se legitimno. Zato je ključno usporiti, proveriti izvor i koristiti samo proverene servise pre nego što podelite podatke o plaćanju.”

Kaspersky je pokrenuo ekskluzivnu šestomesečnu kampanju “Safer Together” u partnerstvu sa dvojicom najpoznatijih ragbista Južne Afrike – Pieter-Steph Du Toit i RG Snyman. Cilj kampanje je podizanje svesti o bezbednosti na internetu i pomoć navijačima svih generacija da zaštite svoje sisteme, podatke i privatnost od sajberpretnji.

“Navijači su srce igre. Njihova energija, posvećenost i strast guraju nas napred svaki put kada izađemo na teren. Želimo da se osećaju jednako bezbedno online kao i na tribinama — jer podrška timu nikada ne sme da nosi skrivene rizike. Partnerstvo sa kompanijom Kaspersky je naš način da podsetimo sve da se zaštite od pretnji koje ne možete videti sa terena, bilo da su u pitanju lažni striming sajtovi ili prevare sa kartama,” kaže Pieter-Steph Du Toit.

Postoje neki proaktivni koraci da se zaštitite od sportskih prevara. Na primer:

Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter
Pogledaj vesti o: Kaspersky

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Povezane vesti

Kaspersky: Kako prepoznati sportske prevare pre nego što postignu bod

Izvor: ItRešenja.com, 01.Sep.2025

Veliki međunarodni sportski događaji održavaju se tokom cele godine – od svetskih prvenstava i kontinentalnih turnira do prestižnih finala liga. Navijači prate akciju uživo putem striming servisa i klade se na svoje omiljene timove. Međutim, ovaj stalni globalni interes za sport čini ga atraktivnom...

Nastavak na ItRešenja.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.