
Izvor: Advertiser-Serbia.com, 09.Apr.2025, 08:13
Hrvatska: Najavljeni prvi domaći sadržaji Dana komunikacija – Da li je kreativnost valuta budućnosti?
Da su kreativnost, sunce i more nenadmašna kombinacija, dobro znaju Dani komunikacija, koji će od 15. do 18. maja u Rovinju okupiti agencije, brendove, medije i sve koji s njima sarađuju, odnosno sve koji pokreću i grade svet tržišnih komunikacija.
„Sudionici će se moći uključiti u rekordnih 75 različitih programskih sadržaja tijekom tri dana i na čak pet festivalskih stageova, na kojima ćemo se družiti od jutra do mraka, uz teme od značaja za >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << kreativnu industriju i s preko vrtoglavih 180 govornika, što festival čini posebnom prilikom za razvoj kreativnih potencijala i čitave industrije“, reči su kojima je nove najave programa predstavila direktorica festivala i programa Dunja Ivana Ballon.
Dani komunikacija otvaraju prostor za iskrene, intenzivne, ponekad i neugodne razgovore, one koji preispituju granice kreativnosti – kroz prizmu biznisa, kulture, privrede, tržišta i autentičnosti. Među njima izdvajamo:
ON THE ROLE OF CREATIVITY TODAY
Chef, arhitekta, modni dizajner, kandidat za Oskara, kustoskinja i kreativna direktorica dođu na panel… Nije vic, nego DK2025 diskusija koja postavlja pitanje: u svetu koji sve meri, može li nas kreativnost i dalje iznenaditi, izazivati norme i oblikovati kulturu – ili se od nje danas očekuje da bude poslušna i isplativa?
Razgovor u kojem će se susresti vrhunski kreativci iz različitih svetova – od gastronomije do mode, filma i arhitekture – moderiraće najnagrađivanija hrvatska kreativna direktorica i predsednica Uprave HURA-e Jelena Fiškuš (Studio Sonda), a učestvovaće filmski redatelj s nominacijom za Oscara i Vizionar godine Nebojša Slijepčević; chef i vlasnik restorana s Michelinovom zvezdicom Mario Mandarić (Noel); kustoskinja i osnivačica/predsednica Nomada – Hrvatske kancelarije za savremenu umetnost Vanja Žanko; poznati modni dizajner koji sarađuje čak i s Beyonce Juraj Zigman i jedan od najcenjenijih hrvatskih arhitekata i senior partner Studija 3LHD Marko Dabrović.
GLOBAL RECOGNITION: HOW CROATIAN BRANDS CONQUER THE WORLD powered by KONČAR
Šta je potrebno kako bi hrvatski brend probio granice malog tržišta i osvojio globalnu pozornicu? Da li je reč o sreći, savršenom trenutku – ili o hrabrosti da se igra po drugačijim pravilima? U razgovoru koji moderira direktorica PR-a, marketinga i korporativnih komunikacija Nove TV te direktorica marketinga i komunikacija United Medije Ivana Galić Baksa svoja iskustva podeliće rukovodilac Partner Marketing Odeljenja Infobipa Filip Ivanišević; CEO Luppe & Degordiana Daniel Ackermann i direktorica sektora Korporativni marketing Podravke Sanja Garaj Miloš. Ova rasprava ponudiće uvid u priče nekih od najuspešnijih hrvatskih brendova koji su uspeli na globalnoj skali, ne čekajući da se zvezde poklope, nego pametnim potezima, ali i strateškim rizicima.
CREATIVITY: THE BUSINESS OF IDEAS II
Zašto kreativci moraju opravdavati svoje ideje pred brojkama i tablicama, a nikada obrnuto? Na talasu teze poznatog Roryja Sutherlanda na DK2023 o asimetriji kreativnog i racionalnog razmišljanja, festival otvara prostor važnoj perspektivi i postavlja pitanje: mogu li kreativnost i profit postati ravnopravni partneri?
Raspravi koju će moderirati Đorđe Janković (rukovodeći partner & kreativni direktor, Friday Finally) pridružiće se direktori agencija iz cele regije: Aleksandra Dilevska (glavna izvršna direktorica, Publicis Groupe Hrvatska i S. Makedonija; glavna operativna direktorica, Publicis Groupe Adriatic), Tine Lugarič (suosnivač & kreativni direktor, Trampolin, Slovenija) i Vesna Beganović (osnivačica & partnerka, Viamedia sa kancelarijama u Sarajevu i Dubaiju) kako bi otvoreno razgovarali o tenziji – ili možda sinergiji – između stvaralačke strasti i poslovnog uspeha.
PPP: WHY AWARDS BUILD CAREERS powered by Ožujsko pivo
Jesu li nagrade tu kako bi gradile tržišta, agencije i karijere – ili samo nečiji ego? Ako pitate dobitnike, nagrade su neprocjenjive. Ako niste među njima, često su besmislene. Razgovor će predvoditi kanskim lavom nagrađeni hrvatski kreativac Nikola Žinić (glavni kreativni direktor, Bruketa&Žinić&Grey) uz elitni sastav panelista koji okuplja predsednike žirija svih DK takmičenja: predsednicu žirija nagrade za efikasnost marketinških komunikacija Effie Awards Croatia Kristinu Hustić (direktoricu marketinga, PIK Vrbovec), predsednika žirija najvećeg hrvatskog takmičenja kreativnosti komunikacija IdejaX Marina Ostojića (kreativni direktor, ZOO agencija), predsednicu žirija takmičenja za najbolje projekte u digitalnom marketingu MIXX Awards Croatia, koje organizuje IAB Croatia Nelu Fegić Moguljak (izvršna direktorica i rukovodilac digitalnog odeljenja, Imago Ogilvy), predsednika domaćeg izdanja međunarodne nagrade za mlade profesionalce u industriji Young Lions Seana Poropata (kreativni direktor i suosnivač, Studio Sonda) te predsednike žirija regionalnog takmičenja kreativnosti BalCannes Žarka Veljkovića (kreativni direktor i suosnivač, Jazavac i Utorak / predsednik žirija agencija) i Sandru Babić (urednica, novinarka i rukovodilac razvoja novih proizvoda, Lider Media / predsednica žirija medija).
MEET YOUR NEIGHBORS: THE BALKAN… OOPS, WE MEAN CEE MARKETS SNAPSHOT
Svi koje zanima stvarna slika regionalnog komunikacijskog tržišta, bez filtera i ulepšavanja, na festivalu će moći da se pridruže pregledu marketinške scene pet susednih zemalja. Bez okolišanja; samo s ključnim trendovima, realnim uvidima i onim najvažnijim što treba znati. O svojim tržištima, u 10-minutnim prezentacijama, govoriće Irena Miličević Vukoja (direktorica agencije Prefix i festivala No Limit bh, osnivačica i direktorica Woman.Comm Cluba) za BiH, Luka Duboković (direktor, BBDO; član HURA-e i IAB-a Croatia) za Hrvatsku, Elena Božinova (rukovodilac kreativnog odeljenja, IDEA Plus 360° Communications) za Severnu Makedoniju, Luka Bajs (izvršni kreativni direktor, SHIFT) za Sloveniju i Nataša Bojanić Brukner (izvršna direktorica, Leo Burnett) za Srbiju.
Od stanja kreativnosti danas do njene evolucije sutra, istražujući kako kreacija nastaje, gde potencijalno puca i kad se menja; svaki će razgovor biti svojevrsni presek komunikacijske industrije – ali i poziv na delovanje. Uz ove izdvojene teme, mnogi programski sadržaji će se takođe baviti različitim aspektima kreativnosti, među kojima su i Nothing is Punk Anymore, Zagreb I Love You. What’s Next? by HDD, The Seduction of Storytelling by HUKI.
Podsetimo, uz sjajan nacionalni program, najavljen je niz vodećih svetskih lidera iz oblasti kreativnosti, digitala, dizajna, pažnje korisnika, pitchiranja, veštačke inteligencije i brojnih drugih tema.
Svi koji žele da budu deo ovog posebnog iskustva od 15. do 18. maja u Rovinju, informacije o učestvovanju mogu pronaći na www.danikomunikacija.com.
***
O DANIMA KOMUNIKACIJA:
Dani komunikacija prepoznati su kao jedan od najboljih evenat-a na svetu prema britanskom Association Excellence Awardsu zbog svog out of the box pristupa, jedinstvene festivalske ponude, visokokvalitetne produkcije i organizacije. Dugo iščekivano novo izdanje festivala – koji je poznat po tome da se na njemu okupljaju ključni predstavnici oglašivača, agencija, stručnjaci za odnose s javnošću, predstavnici medija i ostali profesionalci iz komunikacijske industrije ključni za stvaranje i pokretanje promena – ovog proleća je očaralo sve one koji komunikacijsku industriju istovremeno mrze i vole, ali prema njoj, zahvaljujući ovom festivalu koji zdušno okuplja komunikacijsku zajednicu, nikako ne mogu biti ravnodušni. Više informacija pročitajte na zvaničnim stranicama festivala www.danikomunikacija.com.
O ORGANIZATORIMA:
Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) je vodeće strukovno udruženje u sektoru tržišnih komunikacija u Hrvatskoj. Članice HURA-e neke su od najboljih i najnagrađivanijih nacionalnih agencija. HURA organizuje nacionalni festival tržišnog komuniciranja Dane komunikacija s pripadajućim takmičenjima Effie, IdejaX, MIXX i Young Lions, marketinšku akademiju HOWtoWOW, regionalnu reviju reklamnih agencija BalCannes, redovne edukacije i mnoge druge projekte. Bori se za poboljšanje tržišnih uslova i napredak čitave industrije, što uključuje lobističke aktivnosti, pregovaranje sa zakonodavcem, promociju struke, brojna istraživanja i statistike u industriji, savetovanje i drugo. Izvan granica deluje u sklopu svetskog udruženja agencija VoxComm, EACA-e (Europskog udruženja agencija za tržišno komuniciranje), ekskluzivni je predstavnik organizacija Cannes Lions i Effie Worldwide za Hrvatsku te je kroz Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia deo svetske mreže IAB Global Network.
Više o HURA-i saznajte na www.hura.hr, Facebook i LinkedIn stranicama
Interactive Advertising Bureau (IAB) Croatia kolektivni je predstavnik i ambasador industrije interaktivnog marketinga i velike svetske organizacije IAB Global Network u Hrvatskoj. Delovanjem unutar Hrvatske udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), povezuje najvažnije aktere angažovane u rastu interaktivnog marketinga i insistira na najvišem standardu, a hrvatsko je tržište ovom akvizicijom postalo bogatije za brojne materijale, specijalizovane edukacije, nagrade, istraživanja, analize i network koji će ekskluzivno biti dostupni kroz IAB Croatia.
Više informacija pronađite na www.iab-croatia.com te na Facebooku i LinkedInu.
Naslovna fotografija: Emica Elveđi, Pixell
Foto: Borna Jakšić, Pixell
Prijavite se za Advertiser Serbia Daily Newsletter
Nastavak na Advertiser-Serbia.com...